‘مون’ در یادداشت خود به سازمان ملل متحد بیان کرده است که کودکان فلسطینی بازداشت شده در زندان های رژیم صهیونیستی، همواره در معرض بدرفتاری، شکنجه بدنی، ناسزا، تهدید، حبس در سلول انفرادی قرار دارند.

به گزارش سیاسی جام نیوز عربی، پایگاه “مرکز اطلاع رسانی فلسطین” شنبه 14 مرداد (4 August) اعلام کرد، دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن انتقاد شدید از رژیم صهیونیستی، این رژیم را به شکنجه بدنی کودکان بازداشت شده و حبس در سلول انفرادی متهم و تاکید کرد که اقدامات و جنایت های رژیم صهیونیستی از جنبه های سیاسی، اقتصادی و اخلاقی غیر قابل قبول است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، انتقادات و اتهامات بان کی مون در یادداشتی بیان شده که دفتر سازمان ملل متحد در بیروت آن را منتشر کرده است.
مون در یادداشت خود به سازمان ملل متحد بیان کرده است که کودکان فلسطینی بازداشت شده در زندان های رژیم صهیونیستی، همواره در معرض بدرفتاری، شکنجه بدنی، ناسزا، تهدید، حبس در سلول انفرادی قرار دارند.
وی اسرائیل را به اعمال سیاست های تبعیض نژادی و طرد فلسطینیان در روند احیا، توسعه و تقسیم اراضی و برنامه ریزی برای آن در قدس شرقی متهم کرد که این امر مانعی بر سر راه رشد اقتصادی و اجتماعی فلسطینیان بوده ولی برعکس، رفتار ویژه و مثبتی با شهرک نشینان صهیونیست دارد.
دبیر کل سازمان ملل اشاره کرد که تنها 13 درصد از اراضی بخش شرقی قدس اشغالی برای ساخت و سازهای فلسطینیان اختصاص داده شده است، حال آنکه 35 درصد از اراضی این منطقه جهت ساخت شهرک های صهیونیستی مصادره شده است.
بان کی مون تصریح کرد که رژیم صهیونیستی طی سال های 1967 تا 2011 بیش از 500 مورد املاک و مستغلات فلسطینیان را تخریب کرده است.
این رژیم همچنین مجوز اقامت حدود 14 هزار تن از ساکنان قدس را طی همین دوره زمانی سلب کرده است.
وی همچنین اشاره کرد که دولت عبری حدود 40 درصد از اراضی کرانه باختری را به منظور احداث شهرک های صهیونیستی مصادره و بدین گونه قوانین بین المللی را نقض کرده است؛ به گونه ای که شهروندان فلسطینی همواره از سیاست های تبعیض نژادی به نفع شهرک نشینان صهیونیست رنج می برند.
مون تاکید کرد که روند شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سال 2011 نسبت به سال 2010، 20 درصد افزایش داشته است.
وی اسرائیل را به طفره رفتن از اجرای قانون در مورد جنایت های شهرک نشینان و مصادره زمین های فلسطینیان متهم کرد، به گونه ای که حملات و جنایت های شهرک نشینان صهیونیست در سال 2011 علیه فلسطینیان 30 درصد افزایش یافته که در نتیجه آن شمار زیادی از فلسطینیان قربانی شده و خسارت های سنگینی به املاک و مستغلات آنان وارد شده است. برای مثال یک کلیسا و 7 مسجد تخریب شده و یا در آتش سوخته اند و کودکان فلسطینی در راه رفتن به مدرسه، مورد تعرض قرار گرفته اند.
بان کی مون افزود: این در حالی است که ارتش دولت عبری بارها به طور مستقیم شهرک نشینان صهیونیست را در حمله به فلسطینیان مورد حمایت قرار داده است.
مون در رابطه با محاصره نوار غزه تصریح کرد: محاصره نوار غزه، یک مجازات دسته جمعی علیه ساکنان این باریکه و نقض آشکار پایبندی های رژیم صهیونیستی به قوانین بین المللی به شمار می رود و به هیچ وجه نمی توان در مقابل آن سکوت کرد.
وی اشاره کرد که محاصره غزه تبعات اقتصادی و اجتماعی نگران کننده ای را به همراه خواهد داشت که باید تبعات ناشی از منطقه بسته در طول مرزهای نوار غزه با فلسطین اشغالی را نیز به آن اضافه کرد که حدود 35 درصد از زمین های کشاورزی نوار غزه را از این منطقه جدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *