هراز نیوز :احتمالاً قسمت هایی از فیلم “خداحافظ بچه” که ایام ماه مبارک رمضان از شبکه سوم سیما پخش میشود را دیده اید. بنده قصد انتقاد از این فیلم را ندارم چون فکر میکنم هنوز برای اینکار زود است. اما امروز دوشنبه آقای شهرام خرازی ها منتقد سینما و تلویزیون صحبت هایی بس اغراق آمیز در مورد این فیلم گفتند که لازم دیدم انتقاد هایی به ایشان داشته باشم.(اینجا)

۱) آقای خرازی ها در قسمتی از صحبت هایشان نوشته اند  که؛ این فیلم فقط چند نکته منفی دارد ولی نکات مثبت آن بیشتره! خدمت ایشان عارضم که مگر بچه دزدی گناه کم و کوچکی است که ایشان آن را در مقابل ایجاد حس مادرانه خانم شریفی نیا کم ارزش دانستند! و اینکه جناب نویسنده به هر وسیله، حیله و گناهی می خواهد بچه دار شدن این زن و شوهر را توجیه نماید!

۲) آیاین منتقد گفتند؛ که آقای شهرام حقیقت دوست در این فیلم نقش مثبت دارند! شاید از دید آقای خرازی ها بالا رفتن از دیوار مردم کار نیکی است که آقای حقیقت دوست انجام می دهند. یا اینکه کاملاْ مطیع همسر بودن و اینکه به هرشکلی و با انجام هر گناهی می خواهد زنش را راضی نگه دارد کار پسندیده ای است!

۳) مایه نکوهش است که آقای خرازی ها، عمل گناه و بسیار منفی بچه دزدی را در کنار نبستن کمربند و صحبت با تلفن همراه حین رانندگی ـ که تقریباً در کشور ما عادی است و شاید گناهی محسوب نشود(؟) ـ آورده است و این یعنی عادی کردن بچه دزدی!

۴) آقای خرازی ها، همراهی این زن و شوهر جوان در نقشه های مختلف را بعنوان نکات مثبت برشمردند و گفتند که این همراهی در بیننده حس خوبی ایجاد میکند! پس به نظر ایشان اگر فردی با دیدن خلافکاری های همسرش، در این راه پرمخاطره به او کمک کرد کار شایسته ای انجام داده است!

بهتر نبود که جناب ضرغامی برای ماه مبارک رمضان فیلم هایی شبیه  “کلید اسرار”  ساخت کشور لائیک ترکیه و یا  “جومونگ”  و دیگر فیلم های ساخت کره ی بی دین را خریداری میکردند، که هم مردم با شوق بیشتری نگاه میکردند و هم جزو فیلم هایی هستند که نکته منفی در آنها وجود ندارد. و از این فیلم های ایرانی برای ماه مبارک رمضان اثرات تربیتی بیشتری دارند.

مفید اما بی ربط:

چه حسی دارید؛ وقتی در پیام های بازرگانی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران به خاطر چی توز به سرو کله هم میزنند و فقط یک بنده خدایی را به خاطر اتمام چی توزش از ماشین پیاده اش میکنند!

چه حسی دارید؛ موقعی که در پیام های بازرگانی بچه به باباش میگه؛ بابا تو مواظب منی، پس کی مواظب تو؟ به یکباره  سر کله یک شرکت بیمه پیدا میشه! که مواظب باباهه باشه! پس نقش خدا کجاست؟

 

اسرار انتظار

علیرضا آهنج – زهرا خالصی

10 thoughts on “خداحافظ بچه ، خداحافظ ایمان”
  1. باسلام
    باید عرض کنم من هم معتقدم کمی بیشتر در این سریال قبح دزدی شکسته می شود واینکه توجیحاتی بیاوریم بنظرم زیرکی یاشیطنت در کار است ومردم عادی برایشان کمی باورپذیر تر می شود که پس راهی هم هست برای فرار از بد بودن هاودیگر اینکه دراین سریال کم اب نبسته شد!! وگهگاهی ادم از این سریال به طرز موجزه اسایی نجات پیدا می کند مثل رفتن برق یا آمدن مهمون گپ زدن با خانواده و…ولی باید فکر اساسی کرد ضعف فیلمنامه همچنان بدنه تلوزیون وسینمای کشور را نحیف تر می کند باید اساتید فیلم نامه نویسی استین بالابزنندبرای اموزش نویسنده گان وحمایت هم شود هم مالی وهم علمی

  2. من صحبتهای اقای خرازی ها رو خوندم راستش ابتدا فکر کردم که ایشون تهیه کننده این سریال باشه که اینهمه تبلییغ نموده ,بعیید میدونم یه منتقد که حداقل پنج تا فیلم وسریال رو نقد کرده باشه بتونه همچین حرفهایی رو به زبون بیاره.احتمالا از نظر ایشون بچه دزدی امری پسندیده و معنویست.

  3. من 30 ساله مهندس IT.
    که در شرکت برنامه نویسی میکنم وهمچنین تدریس c++ ,c##, رباتیک را دارم.درباره ی این فیلم می گو یم این فیلم یکی از بهترین میلم ها در ماه رمضان 1391 میباشد ومن خودم یکی از علاقه مندان این فیلم می باشم.

  4. ازنظرمن فيلم بسيارخووووووووووووووووووبي است
    من خود يكي از مخاطبان پروپاقرص اين فيلم هستم
    ممنونم

  5. با نظرات نویسنده کاملا موافقم .چون از هنرپیشگان محبوب و فضای ترحم انگیز استفاده شده بود مسايل دیگه رو پوشش داده بود …

  6. مخواهم بگویم که من از فیلم خدا حافظ بچه خیلی راضی هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *