هراز نیوز :محمدتقی کروبی که اخیرا با انتشار نامه ای سرگشاده، به وضعیت نگهداری پدر خود اعتراض و درخواست کرده بود شیخ مهدی کروبی را به زندان اوین منتقل کنند، در گفتگو با بی بی سی فارسی مدعی شد که وضعیت زندانیان اوین از شرایط پدر او بهتر است!

 

به گزارش هراز ، جام نیوز، “محمدتقی کروبی” فرزند شیخ مهدی کروبی، یکشنبه هشتم مرداد(July.29) در تماس با تلویزیون فارسی بی بی سی (BBCPersian) وضعیت پدرش را برای این شبکه انگلیسی تشریح کرد.
او که اخیرا با انتشار نامه ای سرگشاده، به وضعیت نگهداری پدر خود اعتراض و درخواست کرده بود شیخ مهدی کروبی را به زندان اوین منتقل کنند، در گفتگو با بی بی سی فارسی مدعی شد که وضعیت زندانیان اوین از شرایط پدر او بهتر است!

 

فرزند کروبی پدر خود را در ردیف بزرگان تاریخ معاصر ایران قرار داد و گفت: «این روند عملی در نظام های گذشته، از زمان قاجار نسبت به “امیرکبیر” إعمال شد و زمان پهلوی نسبت به بسیاری از روحانیون و بزرگان، به ویژه مرحوم دکتر مصدق، انجام شد و در جمهوری اسلامی با آیت الله منتظری صورت گرفت. حکومت جمهوری اسلامی برای این کار از واژه “حصر” استفاده می کند. ما با این واژه و إعمال آن بحثی نداریم، به هر حال این راهی بود که آن ها (مهدی کروبی و موسوی) انتخاب کرده اند و هزینه اش را هم می پذیرند.»

 

وی در ادامه افزود: «با توجه به شرایط سنی ایشان، ما نگرانیم و بر این باوریم که اگر ایشان، مطابق خواسته شان، در زندان اوین و در کنار یاران و صحابه و دوستانشان بودند، طبیعتا شرایط بهتری داشتند.»
به گفته محمدتقی کروبی، دسترسی به بسیاری از امکاناتی که زندانیان از آن برخوردارند، برای پدر وی امکان پذیر نبوده است!

 

{نکته تأمل برانگیز اینکه شبکه دولتی بی بی سی در اقدامی شیطنت آمیز، هنگام پخش این اظهارات که مربوط به وضعیت حصر شیخ مهدی کروبی بود، تصاویری از کبودی روی بدن وی را به نمایش گذاشت که مطلقا ربطی به حصر خانگی وی نداشت. فرزند کروبی تصاویر مورد اشاره را سال گذشته در صفحه شخصی فیس بوک خود منتشر کرده و همانجا توضیح داده بود که تصاویر مربوط به اعتراضات خیابانی هستند. اما بی بی سی فارسی با نمایش تصاویر یادشده در لابلای گفتگو با محمدتقی کروبی، بدون اینکه راجع به آن ها و تاریخ ثبتشان توضیحی بدهد، کوشش کرد اینگونه القا نماید که حصر خانگی مهدی کروبی به مصدومیت جسمی وی منجر شده است!}

 

پسر کروبی همچنین اضافه کرد: «ایشان هنوز در منزل خودش نیست و در یک منزل امن نگهداری می شود و روزانه دو یا سه بار یک مأمور برای جویا شدن حالشان به ایشان سر می زند… غذا را هم تا ماه ها ایشان مجبور بودند خودشان تهیه کنند. بخشی را هم مقامات امنیتی تأمین می کردند و بعد از آن اجازه دادند در ساعاتی از روز غذا توسط خود خانواده تهیه و تحویل داده شود.»

محمدتقی کروبی در پاسخ به بی بی سی که هویت مخاطب اصلی نامه وی را جویا شده بود، اظهار داشت: «اجازه می خواهم در ابهام بگویم؛ نگاه من به مجموعه ای از افراد بود که تأثیرگذار هستند و عقلا و خردمندان آن مجموعه، اینگونه رفتارها را نمی پسندند. بلکه بتوانند با مطالعه این موضوع و روندی که برای پدر ما اتفاق افتاده، به هرآنچه علاقمندند عمل کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *