هراز نیوز _ علی کمالی – پنجمین همایش استانی کتابت وحی با حضور خوشنویسان فوق ممتاز و ممتاز مازندرانی در مجتمع فرهنگی و هنری ولیعصر(عج) اداره ارشاد آمل برگزار شد. در این مراسم  70 خوشنویس از اذان مغرب تا اذان صبح آیات نوربخش کلام الله مجید را در خطوط  نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و تذهیب سورهای مختلف قرآن کریم و کلام وحی را به رشته تحریر در آوردند. از نکات جالب توجه این همایش این بود که در آن خوشنویسان باید سوره قدر را در خطوط چهارگانه به رشته تحریر در آورند و همچنین حضور پررنگ شهروندان آملی و امام جمعه و فرماندار جهت بازدید از این همایش بود.در حاشیه این همایش
 معنوی، از خدمات چندین ساله محمد نائیج، استاد تذهیب، تشعیر و گل مرغ تجلیل شد.

محمد محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در حاشیه این همایش گفت کتابت قرآن کریم توسط خوشنویسان مازندرانی در ماه مبارک رمضان اتفاقی نیکو و بزرگ است که توسط خوشنویسان برتر این استان به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود: باید به هنر خوشنویسی که قدمت بسیاری دارد نگاهی نو داشت؛ چرا که در زمانی که هنرها و مفاخر ما مورد هجمه و هدف دشمن قرار گرفته، خوشنویسی توانسته همچنان جایگاه خود را حفظ کند و بسیاری از خوشنویسان آنچه می نویسند مرتبط  با فرهنگ است.
رئیس اداره ارشاد آمل با بیان اینکه امروز، قرآن در کشور امام زمان(ع) زنده است، اذعان داشت: قرآن به ویژه بعد از انقلاب اسلامی در دستور کار زندگی همه مردم قرار گرفت و برنامه ریزی در لقای قرآن مورد توجه آحاد مردم و مسئولان قرار گرفت به طوری که امروزه هر قشری از جامعه با کار خودش قرآن را عرضه مینماید.
لازم بذکر است این همایش معنوی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل ، شورای اسلامی شهر، شهرداری آمل و انجمن خوشنویسان این شهرستان برگزار گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *