رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از برپایی 9 کرسی آزاد اندیشی در واحد علوم و تحقیقات برای نخستین بار طی 2 ماه گذشته خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا فرهاد دانشجو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تمایل داشتند که در خصوص برنامه‌های دانشگاه آزاد در امور فرهنگی و ارتقای کیفیت در امور آموزش و پژوهش نکاتی را به هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی منتقل کنند که بنده همراه با معاونان آموزشی، دانشجویی، رئیس مرکز آزمون و معاونت اداری مالی و معاونت امور پزشکی در جلسه کمیسیون آموزش مجلس حضور پیدا کردیم و نکاتی را که نمایندگان علاقه‌مند به انتقال آن بودند را یادداشت کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها تا یک ماه آینده آیا خبری خوشی برای دانشجویان دوره دکتری دارید؟ گفت: امیدورایم بتوانیم از بُعد وام کمکی به دانشجویان دکتری کنیم ضمن اینکه در مورد میزان وام وقتی قطعی شد، اعلام خواهیم کرد.

دانشجو در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا برای دانشجویانی که قرار است تازه وارد دانشگاه آزاد شوند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است؟ افزود: تمام اطلاعات این موضوع بر روی سایت دانشگاه آزاد وجود دارد و اگر قرار باشد تخفیفی قائل شویم باید فرصت 2 ساله‌ای به هیئت رئیسه دانشگاه آزاد داده شود تا بتواند منابع مالی جدید را برای دانشجویان فراهم کند و تا زمانی که منابع مالی جدید آماده نشده باید براساس روالی که وجود دارد، حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بنابراین با وجود اینکه قول 2 ساله در خصوص دادن تخفیف به دانشجویان داده بودیم ولی به لطف خداوند توانستیم برای دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تخفیف قائل شویم که هرچه فاصله دانشجو با معدل 17 بیشتر باشد میزان تخفیف هم بیشتر خواهد بود.

وی تأکید کرد: برای دانشجویان دکتری و مقاطع دیگر نیز هر زمانی بتوانیم تخفیف را اعمال خواهیم کرد.

دانشجو در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه به مسائل دانشگاه آزاد از منظر سیاسی نگاه می‌شود، برای اینکه با دید کارشناسی به این موضوعات نگاه شود چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: در یک ساعت و نیمی که ما در کمیسیون آموزش مجلس حضور داشتیم بیش از 95 درصد زمان به مسائلی مانند ارتقای کیفیت و شاخص‌های کیفیت، ارتقای واحدهای علوم و تحقیقات و تحصیلات تکمیلی اختصاص داده شد و موضوع دیگری مطرح نشد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای پاسخگویی به برخوردهای سیاسی که با دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد، دارید؟ عنوان کرد: تا به حال در 4 تا 5 ماهی که رئیس دانشگاه آزاد بودم متوجه نشدم که کسی با نیت برخورد سیاسی منفی سوالی را مطرح کرده باشد و تصور می کردم که افراد به دنبال تبیین واقعیات هستند لذا براساس روالی که در این 4 تا 5 ماهه جواب داده‌ام، ادامه خواهم داد و هر سوالی را متناسب با سوال پاسخ می‌دهم.

دانشجو در خصوص برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مورد کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی باید همان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دانشگاه اجرا شود ضمن اینکه برای اولین بار در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در طول 2 ماه گذشته بیش از 9 کرسی آزاد اندیشی برپا شده است و به تمام واحدهای دانشگاه آزاد اعلام شده است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *