آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه کشور  در همایش آیت جاویددر دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی  با تأکید براینکه در مغرب ‌زمین از یک برهه زمانی و یک دوره‌ای خاص کم‌کم خدا از بحث‌های علمی کنار رفت، اظهار داشت: حیات عمومی مردم به ادعای اینکه انسان محور ارزش‌ها است در این مقوله به خطر افتاد.

وی گفت : در این ارزش‌های لیبرالی انسان خودش انتخاب می‌کرد که چه خوب است و چه بد و این شد که بشر خدا را رها کرد و انسان محور شد.

رئیس قوه قضاییه کشور  افزود:‌ از این دوران به بعد وضعیت معنوی در مغرب زمین افول کرد و سیر تکامل به معنای علم مادی رشد داشت اما فقر معنوی در این کشورها بسیار محسوس بود.

لاریجانی  ادامه داد: این شد که امروز در کشورهای غربی بسیاری از افراد به دنبال معنای زندگی هستند و چراهایی فراوانی به سراغ‌شان می‌آید.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: برخی چراها در این بزنگاه به سراغ انسان‌های غربی آمد و پرسش‌هایی که انسان با آن مواجه شد بحرانی را در غرب به پا کرد.

آمریکا با دارا بودن تکنولوژیهای جدید و ابزارهای مختلف با لشکرکشی به ویتنام، افغانستان وعراق و ادامه خوی استکبارستیزی در منطقه خاورمیانه، بویی از تکامل اخلاقی نبرده و از این ارزش والای انسانی فاصله گرفته است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه علم باید به سمتی برود که از توانایی های مادی خارج و به سمت تقویت بعد معنوی وانسانی پیش برود، تصریح کرد: متاسفانه اکنون همه کارها در جوامع غربی بر اساس جلب منفعت مادی است.

 

آملی لاریجانی اضافه کرد: اینکه سرباز آمریکایی در افغانستان در یک اقدام 24 نفر را می کشد و حرکت های قرآن سوزی در نقطه دیگر از جهان اتفاق می افتد، به یک امر طبیعی برای آنان تبدیل شده که این امر نشان دهنده این است که ماهیت انسان غربی تغییرکرده است.

ریاست قوهئ قضاییه کشور  اظهار داشت : امروز پوچی یک مسئله مهم برای دنیای غرب است و در این دنیا فضا و بسته دیگری که در آن خدا و عشق به معنای معنوی باشد وجود ندارد.

 

وی با تأکید براینکه راه بشر رجوع به حق است، اظهار داشت: تنها راه اسلام است و اینکه برگردیم به اصلی که بودیم و باید ایمان و یقین داشته باشیم که زندگی مرحله‌ای به مرحله‌ای رفتن است و فناپذیر نیست.

آملی لاریجانی  با بیان اینکه توام بودن علم با عمل اهمیت پیدا می کند و این موضوع بسیار پراهمیت است، گفت: تکریم عالمان دینی در ایران اسلامی یک مقوله ذاتی و حیاتی است .

رییس قوه قضا  در ویزه برنامه بیستمین سالگرد ارتحال عالم ربانی ، شیخ اافقها ،آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی  با بیان خاطره ای از جلسه درس آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی در خصوص  این عالم دینی بیان داشت : یکی از صفات بارز ایشان عشق و عنایت بی‌حد به علم بود و این فکر که روزی نتواند تدریس و بحث علم داشته باشد برایشان دشوار بود.

وی با بیان برخی از خصوصیات اخلاقی مرحوم آیت الله میرزاهاشم آملی گفت: آن مرحوم به عنوان یک عالم ربانی، انسانی متواضع و با حسن خلق بود و از این جهت مورد توجه عامه مردم  بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *