آیا یک مسئول دانشگاه می تواند به خوابگاه دانشجویی دختران آنهم بدون هماهنگی وارد شود و بخواهد از وسایل شخصی آنها بازدید کند؟و با زیر پا گذاشتن تمامی ارزش ها و قداست های اسلامی ،خود را محرم دانشجویان بخواند؟

بلاغ / ابراهیم علوی- علم و اخلاق و تقوای دینی جامعه دانشگاهی بالاخص اساتید دانشگاهی باعث آن می شود که دانشگاهی زنده، اسلامي و موثر در عرصه علم و فناوري، فرهنگ و حتی سياست در استان داشته باشیم .

البته علاوه بر شاخصه هاي علمي  یک مسئول ، در راس آن باید  انقلابي، متعهد و وابستگی به اصول و آرمان هاي انقلاب را مد نظر قرار داد که ميزان تعهد و پايبندي مسئولین و اساتید به اصل انقلاب و اسلام  تا جایی است که طبق فرمایشات امام خمینی(ره) اگر دانشگاه ما مستقل باشد كشور نيز مستقل مي شود .

يكي از پايه هاي استقلال دانشگاه ها، مسئولین و اساتيد هستند لذا اين موضوع كه مسئولین هيچ وابستگي به انديشه هاي غربي نداشته باشند، بسيار مهم است چرا که اگر مسئولان تربیتی جامعه، دارای افکار غربی و التقاطی باشند جامعه؛ سکولار و بی قید وبند  نسبت به شریعت اسلام پرورش خواهد یافت.

 

از آنجایی که بحث ناتوی فرهنگی در باب حجاب آنهم در قشر دانشگاهی بصورت قارچ گونه در حال گسترش است فرقی نمی کند دختر یا پسر؛ آنطور که باید در شان یک محیط علمی که نه ؛ شایسته یک جامعه اسلامی باشد ،رعایت نمی شود .

جامعه دانشگاهی باید برای فرهنگ سازی و  اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب از تمامی ظرفیتهای دانشگاه استفاده کند؛ اما متاسفانه  نه تنها این امر در بعضی از دانشگاه ها صورت نمی گیرد چه بسا حتی خود مسئول دانشگاه پا را فراتر از ضوابط اخلاقی گذاشته و تبلیغ بی غیرتی و ترغیب بی حجابی می کند!!!

چندی پیش خبر تاسف باری در جامعه دانشگاهی منتشر شد که مربوط به واحد دانشگاه غیر دولتی یکی از شهرهای میانی استان مازندران بود.

خبر مربوط به ریاست این دانشگاه بود که بدون اجازه و هماهنگی قبلی وارد خوابگاه دانشجویان دختر شد و در قبال اعتراض شدید دانشجویان دختر با بیان این مطلب که “بنده مدتی در انگلستان بودم و دیدن دختران بی حجاب برای من امری عادی است “.همگان را به تعجب وا می دارد.!!!

دانشجویان دختر با شنیدن این حرف، دوباره به مسئول دانشگاه اعتراض میکنند اما این مسئول بدون اینکه توجه ای به اعتراض دانشجویان داشته باشد از تمامی اتاقها و وسایل شخصی آنها نیز بازدید می کند !و وقتی که دراین زمان دوباره دختران دانشجو در صدد پوشاندن خود هستند تا حجابشان را رعایت کنند با اعتراض مسئول دانشگاه روبرو می شوند  که برای چه پیش من  حجاب را رعایت می کنید و لباس می پوشید  من مدت 12 سال در آمریکا زندگی کردم و دیدن دختران بدون پوشش برایم امر عادی است ، احتیاج نیست روبروی من حجاب داشته باشید.!!!!

نکته ای قابل تامل دراین قضیه،آن است که آیا یک مسئول دانشگاه می تواند به خوابگاه دانشجویی دختران  آنهم بدون هماهنگی وارد شود و بخواهد شخصا از وسایل شخصی آنها بازدید کند؟و با زیر پا گذاشتن تمامی ارزش ها و قداست های اسلامی ،خود را محرم دانشجویان بخواند؟

 

از آنجایی که این مسئول دانشگاه  باسوابقی که از خود به جای گذاشته دارای افکار سکولاری وگروهکی بوده و در فتنه 88 یکی از لیدرهای اصلی سران فتنه در استان بشمار میآید حتی برای تبلیغات سران فتنه  در انتخابات 88 در استان از دانشجویان دختر بزک کرده و آنچنانی استفاده میکرد و چند ماهی نیست که به مسئولیت دانشگاه آزاد در آمده است ، جای تعجب دارد  که چطور وزارت علوم و تحقیقات چنین استادی را به ریاست یک دانشگاه برگزید که برایش در درجه اول چیزی به اسم حجاب نه تنها مهم نیست بلکه دانشجویان را به بی حجابی ترغیب می کند؟

از اينكه رهبر معظم انقلاب نشان فرماندهان جنگ نرم را به اساتید و مسئولان دانشگاه  میدهد و آنهم به این دلیل  كه در جنگ نرم تنها دانشگاهيان مي توانند دشمن را ببيند و آن را از جا بر كنند ، باز گذاشتن دست کسانی که مبلغ فرهنگ غربی هستند و با تکراراندیشه های سکولاری سعی در منحرف کردن خط فکری دانشجویان علی الخصوص در بحثهای اخلاقی و اسلامی دارند آیا خیانت به نظام اسلامی علی الخصوص به فرهنگ مذهبی استان مازندران نیست؟!

دانشگاه که  يكي از مهم ترين جايگاه در جامعه به شمار مي رود و بفرموده حضرت امام خمینی(ره) به عنوان مبدا همه تحولات است و از طرفی مقدرات این مملکت دست این دانشگاه ها است ، اگر قرار باشد  دانشگاهی اسلامي داشته باشيم، نبايد اين نكته را مدنظر قرار دهيم كه بخش اهم  ،مسئوليت اسلامي كردن دانشگاه به دوش رئیس دانشگاه است که باید دارای تفكرات انقلابی باشد و  ارزش هاي انقلاب را به خوبي بشناسد و به آن پايبند باشد.

 

کسی  که به دلیل شرکت داشتن درمراسمات و جلسات  گروهک منافقین طی دو دوره کاندید شدن برای نمایندگی مجلس از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده و همچنین در فتنه 88 تمام هم و غم خود را در جهت رسیدن به اهداف گروهکی  بکار گرفته و در مقوله عفاف و حجاب هم حتی به چارچوب قانونی پایبند نیست ( با توجه به مستندات  دانشجویان معترض به بی قید بودن این مسئول نسبت به مسئله پوشش )،مسئولی كه از هزينه هاي بيت المال براي ترويج اعتقادات سکولاری خود استفاده مي كند که رسوخ این افکار نه تنها ضربه ای به جامعه دانشگاهی استان  بلکه در درجه اول دين و فرهنگ استان را تهديد و در مرحله ديگر مسئله ضديت با نظام اسلامی را مطرح مي كند آیا این افراد باید جایگاهی چون ریاست یک دانشگاه را داشته باشند ؟

این اتفاق نه برای یک بار بلکه باتوجه به گزارشات متعدد از دانشجویان این دانشگاه  چندین بار صورت گرفت تا جاییکه برخی دانشجویان این دانشگاه تهدید شدند در صورت ارائه گزارش و انتشار این خبر توسط دانشجویی، منجر به اخراج وی از دانشگاه می شود.!!!!!

با توجه به داشتن چنین پیشنیه ای از مسئول دانشگاه با افکاری سکولاری  درمحیط دانشگاهي، مهمترين وظيفه وزارت علوم،که بارها اظهار می کردند؛ اساتید و مسئولان با افکاری سکولاری باید از دانشگاه بروند، باید برخوردی قاطع با این گونه افراد از دانشگاهها  را به مرحله اجرا بگذارند تا بتوانیم شاهد غالب شدن تفكر اسلامي انقلابي  که از جمله دغدغه های مهم دانشجويان متعهد و اعضای دانشگاهي است،باشیم تا دانشجويان در محيط  دانشگاهي سالم و منطبق بر اصول و آرمان هاي انقلاب پرورش يابند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *