اظهارات رئیس کل دادگستری مازندران در مورد ماه ضیافت و اطلاعیه ستاد مبارزه با جرائم خاص مازندران در مورد رمضان، عناوین برخی اخبار امروز دادگستری مازندران هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص مازندران، در اطلاعیه ای به تشریح مجازات حرمت شکنان ‏ماه مبارک رمضان پرداخت.‏

اسد الله جعفری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به اینکه مردم شریف مازندران در همه صحنه‌ها و عرصه‌های صیانت از اسلام پیشگام بوده‌ و در این ماه شریف این شایستگی را نشان خواهند داد و حرمت این ماه بزرگ را بیش از سال‌های گذشته پاس خواهند داشت.

وی  از عموم برادران و خواهران ایمانی اعم از شهروندان و مسافران خواست در جهت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تعظیم شعائر اسلامی و حفظ حرمت ماه رمضان همچون گذشته اهتمام ورزند و چنانچه افرادی از لحاظ شرعی معذور هستند از تظاهر به روزه خواری در انظار و اماکن عمومی جداً پرهیز کنند.

دبیر ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص استان مازندران افزود: تمامی دستگاه‌های ذیربط و ضابطان قضایی موظفند به ماده 638 قانون مجازات اسلامی که تصریح می دارد: هر کس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل، به حبس از 10 روز تا دو  ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن دارای کیفر نبوده، ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد عمل کنند.
کار برای خدا جاوید و ماندگار است

رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه شورای معاونان دادگستری استان با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان گفت: کار برای خدا و رنگ الهی داشتن امور است که ماندگار و برای انسان جاوید می ماند.
حجت الاسلام حسین طالبی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات ابراز امیدواری کرد: خداوند در این ماه پر برکت، رحمت و مغفرت توفیقی عنایت کند که بتوانیم از فیوضات این ماه بهره کافی را در بندگی، تلاوت قرآن در ماه نزول قرآن و ادعیه ی وارده در این ماه که همگی با مضامین عالی در تربیت و سازندگی انسان تاثیر به سزایی دارد ببریم.
این مقام قضایی افزود:رمضان، ماه انفاق و صله رحم است لذا هر کس باید به اندازه توان خود در راه خدا انفاق کند و در این ماه که زمان تخلق به اخلاق اسلامی است باید صله رحم و احترام به بزرگترها و ترحم برکوچکترها را به جای آورد.
طالبی تصریح کرد: اگر دراین ماه30 روز بندگی خدا را تمرین کنیم و عبادتی شایسته داشته باشیم یک ریاضت به معنای واقع کلمه می شود تا در ماههای بعدی سال به حرکت خود ادامه دهیم.
وی با اشاره به شبهای قدر گفت: می توانیم با آگاهی و اراده قوی در مقام انجام فرامین الهی باشیم و وظایف خود را در این ایام انجام دهیم و در مقابل شیطان و هوای نفس در سایه روزه داری خود را تقویت و برای دیگر ماههای سال بیمه کنیم.
وی با اشاره به زندگی جاوید در سرای ابدی گفت: می توانیم با اعمال و رفتارمان زندگی با سعادت یا خدای نخواسته شقاوت را دردوجهان رقم بزنیم .طالبی در پایان گفت:کار برای خدا و رنگ الهی داشتن امور است که ماندگار و برای انسان جاوید می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *