کسانی که از خیابان فرشته تهران عبور می کنند، حتما ساختمان مجلل و بزرگ داریوش را دیده اند. ساختمانی که در آن بانکهای خصوصی تازه تاسیس قرار گرفته اند و با مجسمه ای بزرگ، به آنها دهن کجی می کنند.
به گزارش هراز نیوز به نقل از  مشرق، در حالی که بانکهای خصوصی با پول مردم تاسیس می شوند و قاعدتا باید پول مردم را به سودآوری برسانند، برخی بانکهای تازه تاسیس که هم در روند تاسیس و هم در روند فعالیت آنها ابهامات فراوانی وجود دارد، با پول مردم در ساختمان های مجلل ساکن می شوند .

نمونه تاسف آور این موضوع، ساختمان داریوش در خیابان فرشته تهران است که تعداد قابل توجهی از بانکهای تازه تاسیس را در خود جای داده است.

یکی از این بانکها، بانک گردشگری است.  نمادهای مشابه تخت جمشید در این ساختمان بسیار به چشم می خورد. ساختمان این بانک در مجاورت گرو ه های توسعه گرشگری آریا قرار دارد که قرار بود بانک آریا را تاسیس کند.

ساختمان مجلل بانک گردشگری در حالی در بهترین نقطه شهر تهران و با قیمت گزاف خریداری یا اجاره شده که نماد این بانک از آبان ماه سال گذشته بسته شده است.

به نظر می رسد مسوولان بانک گردشگری به جای این که به فکر سودآور کردن سهام مردم و تلاش برای حل مشکلات این بانک در بانک مرکزی و در نتیجه باز شدن نماد آن باشند، بیشتر به دنبال توسعه آگهی های خود در رسانه ها هستند.

شایان ذکر است بانک های خصوصی دیگری در این ساختمان دفتر دارند که در روزهای آینده به تخلفات در نحوه تشکیل برخی از این بانک ها پرداخته خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *