نوک پیکان حملات فرهنگی دشمن ,خانواده مسلمان را نشانه رفته و با بهره گیری از انواع شگردهای رسانه ای و در قالب های جذاب و زیبا ,زنان مسلمان را از درون تهی کرده و در چنین حالتیست که ناخودآگاه درهای کشور اسلامی بروی سلطه گران گشوده خواهدشد.

برخلاف مکاتب فکری غربی که فرد و یا جامعه را عامل مهم و تعیین کننده برای سعادت بشر معرفی میکنند,دین اسلام بر اهمیت نهاد خانواده بر تامین سعادت دنیوی و اخروی فرد تاکید نموده است.حقیقت این است که هیچ نهاد اجتماعی نمیتواندبا  تاثیر عمیق خانواده بر تربیت نسل آینده یک کشور برابری کند.بهمین دلیل دشمنان اسلام با اطلاع از این عمق اثرگذاری همه تلاش خود را معطوف به مسخ کردن این نهاد مقدس نموده اند.

زمانی که امام راحل در سال 1342 بیان کردندطرفدارانشان در گهواره ها هستند,هیچ گاه به ذهن برجسته ترین تجزیه و تحلیل کنندگان نظام سلطه نیز خطور نمیکرد نوزادان در گهواره سال 1342,شیران مجاهد سال 1357 و دوران هشت ساله دفاع مقدس شوند که به معنی واقعی کلمه,هیمنه استکبار جهانی را بشکنند.

اکنون که فرهنگ انقلاب اسلامی به واسطه موج بیداری اسلامی در منطقه به سرعت مرزها را درنوردیده و حیات خلوت های سلطه گران در منطقه را یکی پس از دیگری به کانون آزادی خواهی اسلامی تبدیل نموده است,همه توجهات نظام سلطه به نهاد ارزشمندی معطوف شده که توانسته چنین نسل دلاوری را بپروراند.

به تعبیر امام راحل,به معراج رفتن این دلاوران,حاصل وجود دامان زنانیست که با درک صحیح از رویدادهای جهان نسلی بالنده و روبه رشد را تربیت میکنند و صدالبته اگر قرار باشد غرب با این کادرسازی مقابله کند,باید نهاد مقدس خانواده و در راس آن زنان را مورد تهاجم فرهنگی قرار دهد.

به بیان دیگر هجمه فرهنگی به زنان به عنوان مدیران و اثرگذار ترین عامل فرهنگی در نهاد خانواده,از دید غرب همچون نسخه شفابخشیست که با استفاده از آن بتوانند از موج عزت طلبی و اسلام خواهی در جهان جلوگیری کنند.

از این روست که نوک پیکان حملات فرهنگی دشمن ,خانواده مسلمان را نشانه رفته و با بهره گیری از انواع شگردهای رسانه ای و در قالب های جذاب و زیبا ,زنان مسلمان را  از درون تهی کرده و در چنین حالتیست که ناخودآگاه درهای کشور اسلامی بروی سلطه گران گشوده خواهدشد.

مهم ترین عاملی که باعث شد زنان مسلمان بتوانند چنین نقش سرنوشت سازی را در پرورش کادر بصیر مسلمان بر عهده بگیرند,عفاف و حجاب است.عامل مهمی که توانسته شرایط حضور زنان در فعالیت های اجتماعی و مذهبی را تسهیل نموده و نگاه ابزاری به زنان را از میان ببرد.بر خلاف جوامع دیگر که به زنان تنها بعنوان یک ابزار برای به حرکت در آوردن موتورهای اقتصادی جامعه می نگرند,نگاه اسلام به زنان و حجابی که برای زن تعریف گردیده است در عمل باعث شده ظرفیت عظیم زنان در اثرگذاری بر شاخصه های فرهنگی و اجتماعی جامعه شکوفا گردد.

بنابراین میتوان نتیجه گرفت دشمنان اسلام برروی تهدید عفاف و حجاب زنان مسلمان حساب ویژه ای باز کرده و با صرف هزینه های هنگفت درصدد خدشه دار نمودن این فرهنگ در کشورهای اسلامی هستند.

جنگ نرم برای تهدید عفاف و حجاب:

حجاب و عفاف جزو یکی از مهم ترین شاخصه های یک زن مسلمان است و نسل به نسل منتقل گردیده است.شاید هیچ کشوری را همچون کشورمان نتوانید پیدا کنید که در راه حفظ این ارزشها شهید داده باشد.بنابراین زنان کشورما بطور طبیعی در برابر هر تفکری که بخواهد این ارزش را کمرنگ کند,مقاومت خواهند کرد.اینجاست که مفهومی بعنوان جنگ نرم موضوعیت پیدا میکند و دشمنان کشور با بکارگیری شگردهای مرسوم در این جنگ,درصدد اثرگذاری بر افکار و نگرش های زن مسلمان بر آمده و صدالبته که همه این توطئه ها به نحوی به مورد اجرا گذاشته میشود که با شبهه پراکنی و بهره گیری از رسانه ها, باورهای زنان را مورد تهدید قرار دهد.

حذف عفاف و حجاب:مهم ترین گام دشمن

در رویاروئی فرهنگی علیه بلاد مسلمیت اولین و در عین حال مهم ترین سنگر,عفاف و حجاب است.دشمن نیز با درک حساسیت این موضوع همه تلاش خود را بر خدشه دار نمودن این فرهنگ استوار نموده وبا یک برنامه ریزی حساب شده و با بسیج تمامی امکانات در این راه وارد شده است.

در مدل جنگهای نرم هیچگاه بیان اهداف دشمن به وضوح انجام نخواهد شد و در عین حال گردانندگان این مدل از جنگ همواره در فکر تاثیرگذاری تدریجی بر اذهان هستند.بنابراین باید با هوشیاری کامل با این توطئه ها مواجه شویم.

به تعبیر علامه حسن زاده آملی شیطان در دست یابی به اهدافش از مهندسی ترین راه ممکن استفاده میکند,طوریکه فرد متوجه شیب حرکتش بسوی گناه نشود,احزاب و عوامل شیطان و گردانندگان جنگ نرم نیز با همین حرکت پله ای در تلاشند تا به مرور زمان فرهنگ عفاف و حجاب را در کشورمان کمرنگ کنند.

نقش رسانه های غربی:

حفظ حریم در روابط بین مردوزن در هر جامعه ,تضمین کننده حرکت صحیح آن جامعه در مسیر پیشرفت و تعالی بوده و این مرزبندی منحصر به کشورهای اسلامی نیست,اما رسانه های دشمن بعنوان اثرگذارترین بازوهای اجرائی جنگ نرم برای تهدید فرهنگ عفاف و حجاب وارد عمل شده و حقایق را مطابق خواست و اراده گردانندگان خود تحریف میکنند.هرزمان که در کشورمان بحث برخورد با بدحجابی و حفظ هنجارهای جامعه مطرح میشود شاهد یک موج رسانه ای و حمله به این اقدامات به بهانه تهدید آزادی افراد هستیم.اما جالب است بدانید در کشوراسرائیل واگن های آقایان و خانمها در مترو از هم جداهستند.دولت اسرائیل هم در سال گذشته بررسی طرحی را آغاز کرده که در آن پیاده روهای خانمها و آقایان در خیابانها از هم جداشود,ولی هیچگاه این مطالب در رسانه های آنها پوشش داده نشده و به گوش جهانیان نرسیده است.

“عفاف” و “حجاب” دو مقوله جدانشدنی:

یکی از مهم ترین اقدامات دشمن برای کم اثرکردن عفاف و حجاب,شبهه پراکنیست.دشمن با استفاده از رسانه های گوناگون در تلاش است دو مقوله “عفاف” و “حجاب” را از هم تفکیک نموده و در واقع در تلاش است با این شگرد به مرور زمان از اهمیت حجاب بکاهد.در واقع کم اثر کردن مقوله حجاب برای تهدید کنندگان مرزهای فرهنگی کشور ما؛تنها یک نقطه شروع بوده و در نهایت به عفاف نیز ختم خواهد شد.اما با سوء استفاده از هیجانات و تمایلات خاص دوران جوانی در صدد هستند در گام اول حجاب را نشانه بگیرند.

درفرهنگ اسلامی حجاب و عفاف در کنارهم و مکمل هم بوده و همچون دو بال یک پرنده,صعود زنان به قله های پیشرفت را باعث میشوند.درواقع حجاب یک ظاهر بیرونی برای حقیقتی درونی بنام عفاف است و پرواضح است که بی توجهی به حجاب به بهانه وجود عفاف؛تنها یک بدعت فرهنگیست.بنابراین اهالی رسانه و تمامی افرادی که به نحوی با افکارعمومی ارتباط دارند باید این حقیقت را تبیین کنند که عفاف مغزاست و حجاب پوسته.جدائی بین این دو فقط یک توطئه فرهنگیست .

چاره جوئی فرهنگی:

شهید مطهری در یکی از سخنرانی های خود به این نکته مهم اشاره میکنند که:کسیکه زیبایی اندیشه دارد ظاهرخودرابه نمایش نمیگذارد.

حقیقت این است که بی حجابی در زنان مقوله ایست که بطور مستقیم با اندیشه و طرز تفکر آنان در ارتباط است.بنابراین به موازات تلاش دشمن برای اثرگذاری روی تفکر زنان برای کاهش حجاب,در درون کشور نیز دستگاههای فرهنگی با هماهنگی و همدلی و با بکارگیری روشهای فرهنگی در حفظ این ارزش تلاش کنند

در حفظ عفاف و حجاب نباید همه تلاشها در حوزه عملکرد سلبی(برخورد و نهی از منکر) خلاصه شود,بلکه در عرصه ایجاب(فرهنگ سازی و توجیه)نیز باید اقدامات جدی به انجام برسد.

حسین اعتصامی-دبیر سرویس سیاسی اجتماعی بلاغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *