تقریبا همه مخاطبینی که مورد تایید برنامه قرار گرفته و موفق به صحبت روی شبکه شدند چه مخالف بشار اسد و چه موافق او، انفجار امروز را نقطه عطف و مسئله سوریه را تمام شده دانستند.

به گزارش هراز ،جام نیوز، شبکه بی بی سی فارسی روز چهارشنبه به بازتاب گسترده انفجار سوریه پرداخت.

 

شبکه بی بی سی که چندین ماه است کوچک ترین تحرکات و اتفاقات سوریه را پوشش خبری می دهد امروز بعد از ترور عده ای از مقامات حکومت سوریه در قسمت بی بی سی فارسی چند ساعت قبل از برنامه “نوبت شما” موضوع برنامه را عوض نموده و نظر مخاطبین ایرانی را راجع به این اتفاق در کشور سوریه جویا شد. صفحه مربوط به این برنامه در سایت نیز علاوه بر طرح این موضوع، نظرات برخی را نیز به عنوان بازدید کنندگان در زیر این مطلب بازتاب داد.

 

نکته جالب توجه این است که این دستپاچگی بی بی سی در تغییر موضوع همراه با این نکته بود که بی بی سی مسئله سوریه را تقریبا تمام شده مطرح نمود و این مسئله در نوع نظراتی که مورد تایید و انتشار سایت بی بی سی فارسی قرار گرفته نیز کاملا مشهود است.

 

شایان ذکر است به ادعای مسئولین برنامه نوبت شما، قبل از تماس روی شبکه با مخاطبین صحبت می شود تا تمامی نظرات بیایند و حرفشان را بزنند و صرفا یک نظر نباشد اما نکته اینجاست که تقریبا همه مخاطبینی که مورد تایید برنامه قرار گرفته و موفق به صحبت روی شبکه شدند چه مخالف بشار اسد و چه موافق او، انفجار امروز را نقطه عطف و مسئله سوریه را تمام شده دانستند و تاکید کردند که حکومت ایران باید اقداماتی بر علیه بشار اسد انجام دهد.

 

البته مجری برنامه هم این انفجار را نقطه عطف و در برخی موارد سقوط اسد را فرض می گرفت و پرسش خود از مخاطب را در نحوه انجام آن مطرح می ساخت که طبعا مخاطب هم در همان راستا سخن خویش را دنبال می کرد.

 

در حالی که بایکوت بسیار سنگین خبری هم چنان بر سر کشتار معترضان در عربستان و بحرین از سوی رسانه خبری دولت انگلیس ادامه دارد این شبکه علاوه بر انواع پوشش خبری در مورد وقایع سوریه، پرونده های دائمی ویژه ای را برای کوچک ترین مسائل در مورد سوریه باز گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *