رجب مزروعي نيز كه خود به خاطر تندروي هايش در مجلس ششم بارها مورد عتاب كروبي قرار گرفت و اكنون در بروكسل اقامت دارد اين بار گفته است: اي كاش آهسته و پيوسته رفتن را در عرصه سياست ياد مي داديم و مي گرفتيم و هميشه با هزينه و فايده كار مي كرديم.

به گزارش  کیهان، برخلاف تظاهر عناصر فراري جريان فتنه مبني بر مرزبندي در برگزاري نشست هاي محفلي، آخرين نشست اين گروه ميزبان طيف متنوعي از عناصر لائيك و برانداز بود.

 

 

به موازات نشست طيفي از گروهك هاي برانداز(شامل سلطنت طلب ها، منافقين و كومله و طيفي از ماركسيست ها) در بروكسل، طيف موسوم به سبز نشستي را در گوتنبرگ سوئد و تحت عنوان سفيران سبز اميد برگزار كرد، با اين ادعا كه مي خواهد از نشست بروكسل و استكهلم متمايز باشد. اين در حالي بود كه برگزاركننده هر دو نشست بنياد سوئدي اولاف پالمه(يكي از ايستگاه هاي پوششي سازمان سيا در اروپا) بود.

 

 

ينس اورباك(اوربك) رئيس بنياد اولاف پالمه در واقع وزير سابق در دولت سوئد است كه در محفل گوتنبرگ حضور به هم رساند و پيش از اين در محفل استكهلم (نشست مقدماتي حلقه بروكسل) نيز حضور يافته بود. او تصريح دارد كه بنياد متبوعش سالانه 25 ميليون كرون از بودجه خالص ملي دولت پول دريافت مي كند.

 

 

نشست گوتنبرگ يك سال پس از نشست پاريس كه اردشير اميرارجمند نيز در آن حضور داشت، برگزار شد. در نشست اخير رجب مزروعي و علي اكبر موسوي خوئيني (دو نماينده فراري و مشاركتي مجلس ششم) و فرخ نگهدار (رئيس گروهك لائيك و منحله فدائيان خلق) ميزگرد مشتركي درباره انتخابات برگزار كردند و همچنين تقي رحماني از سران فراري گروهك ملي- مذهبي و نيز عناصر لائيك خارج نشين نظير كاظم كردواني و مهدي فتاپور سخنراني كردند. ديگر مهمان اين جلسه در واقع جزو سازمان دهندگان اصلي بود، فردي به نام رضا طالبي(از چپ هاي مقيم سوئد) است كه دست بر قضا جزو هماهنگ كنندگان نشست بهمن گذشته اپوزيسيون برانداز در استكهلم سوئد نيز بود! وي درباره ترميم سازمان سخنراني كرد.

 

 

فرخ نگهدار كه در لندن اقامت دارد روابط نزديكي را با كساني چون مهاجراني به هم زده و در اوج فتنه سبز، وي در كنار مهاجراني و عبدالعلي بازرگان و سروش و گنجي و كديور به عنوان اتاق فكر جنبش سبز در خارج اعلام شد. اين ماركسيست ورشكسته و فرصت طلب در جمع عناصر فراري و شبه اصلاح طلب خواستار نگاه اجمالي به انتخابات به جاي نگاه گروهي شد و از شركت در انتخابات دفاع كرد.

 

 

رجب مزروعي نيز كه خود به خاطر تندروي هايش در مجلس ششم بارها مورد عتاب كروبي قرار گرفت و اكنون در بروكسل اقامت دارد اين بار گفته است: اي كاش آهسته و پيوسته رفتن را در عرصه سياست ياد مي داديم و مي گرفتيم و هميشه با هزينه و فايده كار مي كرديم.

 

 

وي اضافه كرد: نگاه من اين است كه ما بايد راهي را پيدا كنيم كه يك قدم به جلو برويم و از خودمان بپرسيم كه از فرصت انتخابات مي خواهيم چه استفاده اي بكنيم. بسيار از تحولات برخاسته از انتخابات ها بوده است. جنبش دوم خرداد و جنبش سبز برآمده از كارزار انتخاباتي بوده است. حاكميت ناچار مي شود از فضاي انتخابات استفاده كند و براي ترميم پايگاه مشروعيت خود احتمالا فضا را باز كند. وي افزود: نگاه ما بايد نگاه فرصتي باشد براي پيشبرد جنبش اجتماعي و برخورد انتزاعي نداشته باشيم. بحثي كه من دارم مربوط به امروز است و شايد شرايط تا انتخابات بسيار تغيير كند. بايد بين كارزار انتخابات و خود انتخابات به معناي راي دادن تفاوت قائل شويم و براي كارزار انتخابات برنامه داشته باشيم و روي اين كار كنيم و جلو برويم.

 

 

در ادامه علي اكبر موسوي خوئيني با اشاره به انتخابات مجلس نهم حفظ اجماع ميان اكثريت جنبش سبز و حتي اصلاح طلبان را دستاورد مهمي دانست كه بايستي در انتخابات رياست جمهوري بعدي نيز آن را حفظ نمود. وي در عين حال گفت نبايد حرف آخر را اول زد و نيازمند برداشتن گام هاي آهسته ولي مطمئن هستيم و سخن از شركت و يا عدم شركت در انتخابات زودهنگام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *