هرازنیوز: فرمانده سپاه كربلا مازندران با اشاره به شيوه هاي نوين درگيري آمريكا با ايران اسلامي در فضاي سايبري گفت: آمريكا با استفاده از تبليغات ، مبارزات روانشناختي ، انهدام و ترور شخصيتي ، فعاليت هاي سياسي و تهاجم فرهنگي ، درصدد سازماندهي جنگ جديدي عليه ايران اسلامي است.
سردار سيد محمد تقي شاهچراغي گفت: آمريكا با استفاده از قابليت هاي فضاي سايبري در زمينه هاي توليد آسان و ارزان مطالب، همراه با استفاده از جاذبه هاي رنگين ، تلاش دارد به هويت هاي اجتماعي مخالف نظام ، جمهوري اسلامي ايران در فضاي سايبر شكل دهد.
وي اظهارداشت: با فراهم نمودن امكان زيست مستعار جنبش هاي اجتماعي مخالف در اين فضا به آنها اين توانمندي را بدهد كه با سوء استفاده از بحران هاي اجتماعي ، سياسي و اقتصادي موجود در جامعه به هويت جمعي مجازي مخالف نظام شكل دهند و با متقاعد نمودن پيروان خود ، آنها را متناسب با اهداف خود در عرصه جنگ نرم آماده نمايند.
وي با اشاره به اينكه نكته كليدي براي موفقيت در مديريت بحران در فضاي سايبر شناخت انگيزه انجام حملات سايبري است گفت: از آنجائيكه جنگ نرم سايبر ادامه سياست با ابزار ديجيتال است تنها با اتخاذ سياست هاي هوشمندانه مي توان آن را كنترل نمود.
فرمانده سپاه كربلا استان افزود: تقويت و توسعه برنامه آموزشي ، توسعه تجهيزات ، توانمند سازي كاركنان و كاربران ، تدوين دكترين هاي پيشگيرانه و تقويت و توسعه اقدامات لجستيكي ، از جمله راهكارهايي است كه مي توان از آنها براي مقابله با تهديدات در فضاي سايبر استفاده نمود.
سردار ‘شاهچراغي’ ضمن تبيين جنگ سايبر بيان داشت: جنگ سايبر زير مجموعه جنگ اطلاعاتي است و شامل اقداماتي مي شود كه در فضاي سايبري رخ مي دهد و اين جنگ را مي توان يك داستان نامتعارف هشدار دهنده دانست كه معمولا بيشتر از آنچه كه ارتباط نزديكي با سياست عمومي داشته باشد با فضاي مجازي تكنولوژي مرتبط است.
اين مقام ارشد نظامي استان اضافه كرد: اقداماتي كه در فضاي سايبر يا عرصه مجازي درگيري رخ مي دهد از ماهيت نامشخصي برخوردار است و همين ماهيت مبهم ، تاثير چالش هاي امنيتي منبعث شده از فضاي سايبر را برزندگي واقعي و عرصه فيزيكي محيط سياسي ، اجتماعي و اقتصادي جوامع افزايش مي دهد.
وي گفت: چالش هاي امنيتي ايجاد شده در فضاي سايبر به تناسب ماهيت طراحان آن از ويژگي هاي خاصي برخوردارند و به طور كلي مي توان گفت كه فناوري اطلاعاتي در منابع ، نوع و ابزارهاي تهديد تحولي شگرف ايجاد و از لحاظ كمي و كيفي نيز ابزار هاي تهديد امنيت ملي را متحول نموده اند.
سردار شاهچراغي با اشاره به اينكه در گذشته منابع تهديد امنيت دولت ها مشخص بود و امروز چنين تعيني وجود ندارد بيان داشت: گسترش فناوري ارتباطي اطلاعاتي فاصله موضوعات داخلي و خارجي را محو و افراد جوامع را با تهديدات فرا ملي پيوند داده است.
وي گفت: با خلق موجوديت هاي بدون ساختار فيزيكي و فارغ از محدوديت هاي طبيعي ، نه تنها حاكميت ها ي ملي را در برخورد با تهديدات امنيتي تضعيف نموده بلكه قدرت تاثيرگذاري و عدم تعيين تهديدات را نيز افزايش داده است

منبع ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *