هراز نیوز :هر فرهنگی هم نقاط مثبت دارد هم نقاط منفی. فرهنگ غرب هم، زشتی ها و زیبایی هایی دارد. یک ملت عاقل و یک مجموعه خردمند، خوبی ها را می گیرند و آن را به فرهنگ خود اضافه می کنند و فرهنگ خودشان را تکامل می بخشند و آن بدی ها را رد می کنند.

 

یکی از نقاط مثبت غرب پیشرفت های علمی و تکنولوژی است، که این متعلق به همه انسانهاست و تمام جوامع برای تکامل باید به آن برسند.

 

اما فرهنگ غرب زشتی هایی هم دارد. یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد فرهنگ غرب وجود دارد سلطه طلبی آنهاست. از همان ابتدا که غربی ها به یک برتری علمی دست یافتند؛ همراه با سلطه سیاسی و اقتصادی که به شکل استعمار مستقیم و بهره کشی از منابع و منافع دیگر ملت ها صورت گرفت، سعی کردند فرهنگ خودشان را هم حتما تحمیل کنند.

 

متاسفانه فرهنگ فحشا یکی از صادرات فرهنگ غربی و تمدن استعماری و استکباری بوده است و در حال حاضر سرتاسر دنیا و خصوصا دنیای فقیر جهان سوم را در برگرفته است.

 

آمریکا و اروپا در لا به لای فرآورده های خوب تمدن خود ،مثل صنعت و علم و تحقیق، انواع بدی ها و فساد ها و انحطاط ها را وارد کشورهای جهان سوم کردند و مردم و جوان ها را مبتلا و ذلیل نمودند.

 

انواع اعتیاد ها و فساد ها و روابط آزاد و البته فرهنگ مصرفی غلط از مهم ترین بخش های صادراتی فرهنگ غربی بوده است. غربی ها با این روش ها به طور جدی با فرهنگ ملت ها مبارزه کردند. و ایران هم یکی از این کشورها بود.

 

همه آنچه ذکر شد، به طور کلی تهاجم فرهنگی نامیده می شود، اما تهاجم فرهنگی بزرگتر، این است که در طول سال های متمادی به مغز ایرانی و باور ایرانی تزریق کردند که تو نمی توانی، باید دنباله رو غرب و اروپا باشی.

 

مساله اصلی در حال حاضر عدم خودباوری و بحران هویت خصوصا در نسل جوان است. همین است که باعث می شود جوان ما، زن ما؛ با وجود تمام ضربه هایی که غرب از آزادی به تعبیر خودشان! و روابط آزاد خورده و بنیان خانواده در آنجا متزلزل شده اما بازهم از آن پیروی کنند و دنباله رو آن باشند.

 

برتری علمی غرب به هیچ عنوان به معنی برتری فرهنگ آن نیست. اما در حال حاضر ناباوری نسل کنونی به خودش به خاطر تکنولوژی پرسر و صدای غرب است.

 

غرب زدگی جوان امروز ما بخاطر ضعف نفس و بحران هویت و احساس حقارت نسبت به داشته های خود و کشورش است.

 

در دوران پهلوی، پرورش یافته های آن دروران، ملت ایران را اصلا قابل این نمی دانستند که بتواند خودش را اداره کند. بتواند چیزی بسازد. خودمان هم باور نداشتیم که حتی بتوانیم جهت حرکت برف پاک کن ماشین را عوض کنیم. باور نداشتیم…این به خاطر چه بود؟ به خاطر تحقیر فرهنگ ملت، تحقیر هویت ملی و تحمیل فرهنگ بیگانه. هویت ملی با فرهنگ شکل می گیرد. هویت هر ملتی فرهنگ اوست.

 

تهاجم فرهنگی بلند شدن موی پسران نیست، لباس ها و مدل های غیر معمول نیست، عدم خودباوری است.

 

در مورد آزادی زن و در بوق و کرنا کردن این موضوع هم قضیه همین است. یعنی با گرفتن عزت نفس و خود باوری زنان در جوامع در حال توسعه باعث می شوند آنها را به عنوان عروسک های خیمه شب بازی و طعمه ای برای اهداف خود قرار دهند.

 

زنان نیمی از هر جامعه را تشکیل می دهند و تربیت کننده و تاثیرگذار بر نیمه ی دیگر افراد جامعه هستند و تمدن غربی این را بخوبی می دانند و برای استعمار بهتر و زوال و وابسته ساختن دیگر جوامع به خود از این مورد بخوبی استفاده میکند.

 

مقام معظم رهبری دیروز در جمع زنان نخبه کشورهای اسلامی که در اجلاس زنان و بیداری اسلامی حضور داشتند بیان کردند که امروز تلاش برای برگرداندن هویت اسلامی زن مسلمان، به او بزرگترین خدمت به امت اسلامی است؛ زیرا دنیای غرب صدسال است که تلاش می کند فرهنگ غرب و سبک زندگی غربی را با بیگانه کردن زن مسلمان از هویت خود در میان زنان جوامع اسلامی تحمیل کند.

 

ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی تلاش های بسیاری در جهت ارتقای اعتماد به نفس ملی انجام داده و گام های بلندی هم برداشته چرا که اصلا کلیدواژه معمار بزرگ انقلاب هم این بود که “ما می توانیم” و تلاش کرد مردم ما را به این باور برساند.

 

بهترین راه برای رهایی از این دام های دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت جوانان و زنان این است که کمی بیاندیشم و بر اساس ارزش ها و عقلانیت شیوه زندگی خود را، خود انتخاب کنیم.

 

فاطمه السادات میری اقدم

One thought on “باور کنیم!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *