تصمیم تاریخی فیفا در زوریخ:

مقام های بین المللی فوتبال در روز پنجشنبه در زوریخ 3 تصمیم تاریخی را گرفتند و چراغ سبز خود را به تکنولوژی عبور توپ از خط نشان دادند.

 

به گزارش گل، پس از ماهها آزمایش و بررسی IFABهیئت بین المللی فیفا در جلسه ای در زوریخ با ریاست جوزف پلاتر تکنولوژی “چشم شاهین” و سیستم “داور گل” را تأیید کرد.

 

جروم وکل دبیر کل فیفا اعلام کرد که هر دو سیستم در مسابقات جام باشگاههای جهان در دسامبر آینده در ژاپن مورد استفاده آزمایشی قرار خواهند گرفت.

 

آزمایشات در این باره از آگوست 2011 شروع شده بود و پس از 9 ماه بررسی این هیئت با رأی قاطع تصمیم به تأیید تکنولوژی ارائه شده توسط دو شرکت گرفت.

 

قبل از اینکه امکان استفاده از این تکنولوژی حاصل شود باید سیستم های مربوطه در استادیوم های مورد نظر نصب شود.

 

این هیئت تأکید داشت که از این تکنولوژی تنها برای تشخیص عبور توپ از خط دروازه استفاده شود و باز هم تصمیم گیری نهایی در مورد اینکه توپ از خط رد شده یا نه باز هم در اختیار سرداور مسابقه خواهد بود.

 

سپ بلاتر که مخالف استفاده از این تکنولوژی در فوتبال بود پس از گل فرانک لمپارد به آلمان در جریان بازی تیم های انگلیس و آلمان در جام جهانی 2010 نظر خود را تغییر داد.

 

حمایت از این تکنولوژی زمانی بیشتر شد که ماه گذشته نیز در مسابقه تیم های اوکراین و انگلیس در یورو 2012 گل تیم اوکراین به انگلیس دیده نشد و حاشیه خطای انسانی موجود را فاش کرد.

 

به این ترتیب اصلاحات مقتضی در زمینه قوانین نیز در رابطه با قانون اول زمین بازی، قانون دوم توپ، قانون 5 در مورد داور و قانون 10 در مورد تعریف گل شدن تغییر خواهد کرد.

 

این هیئت در تصمیم تاریخی دیگری استفاده از دو کمک داور اضافی در مسابقات را تأیید کرد. این طرح نیز به مدت 2 سال در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، یورو 2012، جام ریاست جمهوری کنفدراسیون آسیا و لیگ کشورهای برزیل، فرانسه، مراکش و قطر اجرا شده بود.

 

این تصمیم پس از گزارش ارائه شده در مورد کمک هایی که این افراد می توانند در تصمیمات داور داشته باشند گرفته شد.

 

در نتیجه این تصمیم نیز قوانین مربوطه متعاقبا اصلاح شده و بخش جدیدی در مورد این داوران اضافه خواهد شد. همچنین تأیید شد که تکنولوژی ارتباطی بین داوران در مسابقه نیز در قوانین اضافه شود.

 

سومین تصمیم تاریخی هیئت بین المللی فیفا موافقت با پوشیدن حجاب در مسابقات فوتبال بود.

 

این تصمیم نیز برای اجرا در دوره ای آزمایشی به طور موقف تأیید شد که طراحی رنگ و جنس مواد مورد استفاده متعاقبا تعیین و در جلسه سالانه تجاری این هیئت در گلاسکو در ماه اکتبر اعلام خواهد شد.

 

به دلیل اینکه هنوز جوانب پزشکی استفاده از این پوشش به طور کامل مشخص نیست این طرح فعلا به طور آزمایشی اجرا شده و در سال 2014 تصمیم گیری نهایی در مورد آن انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *