سالهای سال است که شهروندان ساروی از کمبود سرانه فضاهای فرهنگی ، تفریحی و گردشگری رنج می برند. شهری که از نظر فضاهای فرهنگی و فضاهای تفریحی جز فقیرترین شهرهای ایران است سالهاست که وعده های رفع مشکلات را شنیده است ولی چیزی ندیده است ! سالهاست که وعده احداث شهربازی را می شنویم ؛ سالهاست که وعده احداث فرهنگسرا را می شنویم ؛ سالهاست که وعده احداث یک مرکز خرید مناسب را می شنویم ؛ سالهاست که وعده رفع مشکل ترافیکی را می شنویم ؛ سالهاست که وعده بهبود سیستم های حمل و نقل شهری را میشنویم …

این موارد برخی از مشکلات و کمبودهای شهرمان است که شهروندان همواره از مسئولان شهری خواسته اند برای رفع آنها چاره ای اندیشند . همانطوری که مشخص است جبران این کاستی ها نیازمند تلاش بی وقفه و حمایت همه جانبه مسئولان شهری از یکدیگر و بخصوص اعضای شورای شهر و شهرداری می باشد .

سالهاست که ما این وعده ها را از کاندیداهای شورای شهر میشنویم و رای می دهیم و چیز خاصی نمی بینیم!

این وضعیت شهرمان به همین جا ختم نشد و هفته گذشته شاهد آن بودیم اعضای محترم شورای اسلامی شهر ، شهردار را عزل کرده و پس از دو روز سرپرست برای شهرداری معرفی کردند . اگر اعضای شورای شهر شهردار قبلی را مناسب برای اداره شهر نمی دیدند ، می بایست همزمان گزینه های جدید را هم بررسی می کردند و در کمترین زمان گزینه ای که احساس می کردند شهر را نسبت به شهردار قدیم بهتر اداره می کند ، معرفی کنند . ولی متاسفانه این مهم را رعایت نکرده و امروز شهری مثل ساری حدود یک هفته شهردار ندارد و معلوم هم نیست تا کی باید شاهد این اوضاع نابسامان مدیریتی باشیم.

سرپرست شهرداری یک پست موقت محسوب می شود ، سرپرست معمولا دارای برنامه های بلند مدت و استراتژیک نیست . شهری مثل ساری حتی یک ساعت شهرداری آینده نگر و کلان نگر را نداشته باشد که نتواند برنامه ها و مشکلات گذشته و حال شهر را همزمان با برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت آینده ، مدیریت کند مطمنا بر مشکلات شهر می افزاید و شهر و شهروندان مهمترین قربانی این کم بینشیها هستند .

با این اوضاع موجود ، هر چند شورای شهر ساری در طول این دوره ، نمره خوبی از شهروندان نگرفته است ، امیدواریم اعضای شورای شهر در این فرصت باقیمانده از دوره سوم ، با انتخاب شهردار علمی ، با درایت ، خلاق ، پرتلاش و دارای برنامه ؛ نمره قابل قبول تری از شهروندان گرفته و بجای پرداختن به مسائل حاشیه ای ، همسو و همدل با شهردار جدید در وهله ی اول به حل مشکلات شهر و شهروندان پرداخته و در وهله ی دوم در روند بررسی و اجرای طرحهای کوتاه مدت و بلند مدت که رفاه شهروندان را در پی داشته باشد ، بپردازند .

محمد اتقائی ۱۵/۴/۹۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *