هراز نيوز: اخبار دريافتي نشان مي دهد در سطوح عالي دولت و با موافقت علي اكبر صالحي، وزير خارجه تصميم گرفته شده است كه تقريبا تمامي معاونان فعلي اين وزارتخانه حساس به پست سفارت در كشورهاي مختلف منصوب شوند و در آينده نزديك افرادي ديگر به جاي آنها بنشينند.

كيهان نوشت: در همين راستا، علي آهني معاون اروپاي وزارت خارجه به سمت سفير ايران در فرانسه منصوب شده است. وي پيش از اين نيز عهده دار همين سمت بوده است. محمدرضا شيباني معاون خاورميانه وزارت خارجه هم به عنوان سفير ايران در سوريه منصوب و جايگزين سيداحمد موسوي شده است. همچنين محمد برقعي قائم مقام و معاون اقتصادي وزارت خارجه به جاي سيدعباس عراقچي به سفارت ايران در ژاپن خواهد رفت.

پيش از اين در تاريخ 31 خرداد 1390 هم بهروز كمال وندي معاون آمريكاي وزارت خارجه، به سمت معاون مالي-اداري در اين وزارتخانه منصوب شده بود تا به اين ترتيب پست معاونت آمريكا هم خالي بماند. كمال وندي پس از استعفاي محمد شريف ملك زاده به اين سمت منصوب شد.

با خالي شدن پست هاي كليدي در راس هرم مديريتي وزارت خارجه به نظر مي رسد بايد به زودي شاهد انتصاب افرادي جديد توسط علي اكبر صالحي باشيم. درباره گزينه هاي احتمالي جانشيني معاونان فعلي اطلاعي در دست نيست و تنها اطلاع موثق اين است كه احتمالا دامنه فعاليت معاونت اقتصادي در وزارت خارجه بسيار كمرنگ خواهد شد و فعاليت هاي اين معاونت را معاونت بين الملل رياست جمهوري كه اخيرا به سرپرستي علي سعيدلو تشكيل شده برعهده خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *