اگر خادمی قوانین حاکم را بر نمی تابد بی حرمتی به مخدوم چرا؟!

کمال نیوز: در پی انتشار مطلبی انتقادی از رئیس شورای اسلامی شهر آمل در مورخ 27/3/91 در سایت کمال نیوز جوابیه ای از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آمل به شماره 20752/8201/22022-8/4/1391 به دفتر پایگاه ارسال گردیده است که متن آن بشرح ذیل می باشد.

ریاست محترم شورای اسلامی شهرآمل

سلام علیکم

احتراما در پاسخ به انتقاد منتشره در پایگاه خبری کمال نیوز در تاریخ 27/3/91 و در جهت ادای دین به خاطره رشادت ها و از خود گذشتگی های شهدا و ایثارگرانی که هنوز ربع قرنی از آن نگذشته و با احترام به فرمایش بنیانگذار راحل انقلاب که خانواده ی شهدا چشم وچراغ این ملتند ،با قلبی متاثر از بی مهری مسئولینی که کسوت خدمت و قبای رسالت را به برکت ایثار و شهادت حماسه آفرینان دیروز برتن پوشانده اند و امید می رفت در سنگرهای امروز که آماج حملات فکری و فرهنگی دشمن است ،نقش آفرینی کنند به استحضار می رساند : ((طبق بند (و)ماده (44)قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (1394-1390)دستگاههای اجرائی موظفند حداقل بیست وپنج درصد نیاز استخدامی خود را از میان فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 25درصد وبالاتر و فرزندان آزادگانی که حداقل پنج سال سابقه اسارت دارند بدون التزام به رعایت شاریط سنی ، تحصیلی و آزمونی تامین واز ابتدا آنان رابه صورت رسمی قطعی استخدام نمایند .

پنج درصد سهمیه استخدامی به سایر جانبازان ، آزادگان ، رزمندگان و همسر وفرزندان آنان اختصاص می یابد ….))اینک اگر خادمی قوانین حاکم را بر نمی تابد بی حرمتی به مخدوم چرا؟! بی حرمتی به ولی نعمتان جامعه چرا؟!… استانداری مجری قانون است مگر نه اینکه همه ی ما خدمتگذارانی در مسند های مختلف خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و احیا سیاست های عالیه نظام در جهت پیشبرد اهداف بلند مرتبه ، وظیفه مسلم ماست زود است که خاطرات هشت سال دفاع مقدس به بوته ی فراموشی سپرده شود و عجب نیست اگر آنانی که دیروز ،نقش بزرگ وبرجسته درآن حماسه ی عظیم ودفاع عاشورائی داشته اند امروز سهمی اندک و ناچیز در جامعه داشته باشند .

شما از 23 نفری سخن رانده اید که شاید وقت رفتن پدر برپا نمی ایستادند واینک با تکیه برخدای متعال و با کسب تجارب و مدارک لازمه ی دانشگاهی به خدمت استواند !!! اگر امروز که به حکم ولایت مطلقه  فقیه از حساس ترین وظایف ها دفع فتنه ومقابله با تهاجم فرهنگی دشمن فریاد بداریم (چراآزمون برگزارمی شود ؟)دشمن شاد وعوام فریب نشده ایم ؟!دوست عزیز ،فرزندان شاهد وایثارگر ،کم طعنه و کنایه در مدرسه و دانشگاه و محل کار نشنیده اند که حالا مسئولین نظام آن نظامی که از رشادت پدرانشان به نظم وسامان رسیده آتش بیار معرکه شوند !! صندلی های دانشگاه ها و میزهای کارمان را بازماندگان نبرد با اصالت تنگ نکرده اند و طبق قانون مربوط به هر قسمت ،برای سهمیه ها شان تعریف مشخصی وجوددارد.

اماممان ضمن سفارش ویژه در رسیدگی به امور این خانواده ها فرمود این خانواده شهدا چشم وچراغ این ملتند ….امروز زود است که نورشان به باد بی مهری خاموش شود …..

واما در پاسخ به اینکه بنیادشهید وامورایثارگران تا به حال چند نفراز اعضای خانواده شاهد و ایثارگر رادر ادارات تابعه ی خود جذب نموده است شایان ذکر است که کارکنان خدوم بنیاد با افتخار عنوان خادم الشهدا از سال های دور کمر همت به خدمت بسته اند والحمدالله والمنه در بینشان از طیف جامعه ی هدف کم نداریم واینک هم با سیاست نظام وقانون مصوب برنامه پنجم ،12 پست خالی تعریف شده برای این اداره دراین مجموعه کوچک ، تمام وکمال از فرزندان شهدا و ایثارگران اشغال کرده اند ونشان از آن دارد که همه ی پست ها و منصب ها ومسند ها ،اجبارا غصب نشده وهر نیروئی به قدر کفایت و لیاقت و افتخار در قسمت های مختلف سیستم گنجانیده شده است .

بنیاد شهید وامور ایثارگران نه تنها کتمان نمی دارد بلکه افتخار دارد که بیش ازاین نیروهائی داشته واین همراهی وهمبستگی راعین سعادت می دانند وامید دارند به حرمت این خدمت صادقانه وصبورانه ،گوشه چشمی از شهدا ،برکت دنیا وعقبایشان شود … سخن کوتاه کرده وتاکید می کنم :تکریم بازماندگان جنگ واین واقعیت از مطالعه ی دقیق به دست می آید ،آنگاه در جامعه اسلامی که فرامین دین مبین اسلام برآن سایه افکنده است شایسته وبایسته نیست زمام امور رابه دست خاندان معظم شاهد وایثارگران نداده ،خدمتشان رادر پست های عادی سازمانی برنتابیم!

38 thoughts on “جوابیه بنیاد شهید آمل در پاسخ به انتقاد رئیس شورای شهر؛”
  1. ایستادگی بنیاد شهید به عنوان پدر معنوی فززندان شهید و ازاده و ایثارگر و جانبازان ستودنی است امید آنکه بدون نگاه طبقاتی به شهید و جانباز و آزاده در جهت توانمند سازی فرزندانشان و اشتغال و تامین امنیت شغلی برای این عزیزان هماره کوشا باشد امین یا ربالعالمین

  2. اقای قاسمی
    چطور تو حق داری ولی دیگران این حق را ندارنند از عدل مولا علی ع بترس خدا جای حق نشسته

  3. عموی بنده با آقای علی قاسمی همکار بود ایشان برای رسیدن به اهداف خود هیچ اخلاق انسانی را رعایت نمی کند چه رسد به شهید و و… به چسب به حق الزحمه چند میلیون تومانی در جلسات مابقی چند من است این حق مردم آمل است خود کردن و….

  4. امیدوارم در انتخابات شورای بعد، بجای رای دادن به معلم های پرورشی و..مان، به تفکرهای زیبا رای بدیم تاشهرمون شکل وشمایل زیبا به خودش بگیره
    اگه میبینیم عدالت و قانون تو ادارات ونهادها رعایت نمیشه بخاطر نداشتن قوه فکری مناسب وسالم از طرف مسئولینه.

  5. دلم برای قاسمی سوخت ….یعنی فقط آقای قاسمی فک وفامیلاشو آورد بقیه نیاوردند…اگر آقای پژومان خانم قدرت آقای حسینی فک و فامیلاشونو نیاوردن ضرر کردن …بنده خدا ها این همه بی عدالتی..

  6. قطعا بی عدالتی امری مذموم است و همه تلاشها باید در راستای مصالح نظام و منافع ملی باشد.تا خدای نکرده نه باعث تضییع حقوق دیکزان شود و نه باعث بی اعتمادی مردم.انشاالله که همه مسولین تلاش کنند تا رفتارهای خود را در راستای قانون اتخاذ کنند.

  7. …. نه فقط از اسم شهید سوء استفاده میکنه ونه فقط در کمسیون ماده صد حق حساب میگیره بلکه بخاطر خودخواهیش اسم بلوار امام سجاد رو میخواست بنام برادرش تغییر بده ولی مردم غیور و متدین کوی سجادیه جلوش وایستادن و مانع شدن
    ضمنا ایشان جلوی مصوبه شورا رو در واگذاری زمین به مهدیه امل گرفته و عملا مخالفتشو با امام زمان و ا یت ا… جوادی اعلان کردند بنظر من الان وقتشه که سربازان گمنام امام زمان یقه این ادم از خود راضی رو بگیرن

  8. جای تاسف که شهر با مدیریت چنین افرادی اداره میشه چطوه از قدرت برای بکارگیری عروس ایراد نداره رانت خواری و حواشی ماده100 مرد نداره اما……

  9. آقای قاسمی قصد داشت با زور و قدرت شورای شهر نام بلوار امام سجاد (ع) را به نام قاسمی تغییر دهد که با تلاش مردم و اهالی مسجد سجادیه بخصوص آقای بناگر ناکام ماند و رسوا شد …
    بسیجیان مواظب باشید …

  10. جناب قاسمی اگر تبره ای پاک داری بسم الله بیا در مقابل ملت و اینهمه اعتراضات عمیق ملی از خود دفاع کن که دوصد گفته را نیم کر دار نیست تضارب اندیشه ها رمز ماندگاری ماست و پاسخ گویی مسیولین ادای حداقل وظیفه شماست

  11. ماشاءالله همشون سخنران های خوبی هستند . همه مرتب پشت تریبون دم از عدالت علی می زنند . کل شهر و منابع درآمدی آن باید در اختیار آقایان و خانواده هاشون باشه . بالاخره فردای قیامتی هم هست .

  12. اعضائ شورای شهر که همه فامیلاشونو آوردن تو شهرداری وسازمانهای وابسته.
    …. (خواجه خنده رو )که همش مکه ومدینه است و جز خنده وجوک کاری بلد نیست
    ….. که در کمای از دست دادن پست ریاست لال شده و خنثای خنثی
    …… که غیر از سلام و صلوات از هیچی سر در نمی آورد وفقط صبح زود موقع پیاده روی از شهر بازدید می کنه اما چه سود کارها دست …. است.
    …… که فقط بلد بود در موقع انتخابات عکس خودشو از 50 سالگی به 30 سالگی تبدیل کنه واصلا به فکر ظاهر شهر نیستکه این هنرشو در شهر پیاده کنه.
    ….. که تا دیروز بله قربان گوی …. بود وحالا نوکر …… واستاد خوش خدمتی
    …. هم که از ……. رو دست خورد تو قضیه انتخاب ریاست شورا دماغش سوخته

  13. راستی قانون شورا نباید اصلاح شود ایا آقایان شور ا می توانند ثابت کنند که در این چند دوره چه مقدار در آمد برای خویش ایجاد کردهاند میانگین در آمد هر عضو و ریس شورا در ماه وسا ل چه مقدار بوده آقایان در این چند و چندین سال چه مقدار هزینه کرده اند و چه مقدا از این هیزنه ها در زندگی مردم تاثیر داشت اصلا “انتخاب شهر دار از سوی شورا که عموما”اشخاص غیر متخصص و ؛غیر آگاه در اداره امور شهر وشهر داری هستند یک نوع رانت خواری به حساب نمی آورد !؟فی الجمله شورا باید از معتمدینی باشد که چشم داشتی به بیت المال نداشته باشند و یا از اشخاصی که نعوذبالله چشم طعمه ای به بیت المال آیا آنان بوِِیژه همان “خواجه خندان “نباید یک بیلانی از عملکرد شان در قالب جمع حقوق و مزایای در یافتی از شهر داری از همین عوارضی که مردم می پردازند وهر روز برای حل مشکلاتشان و ریخت و پا هایشان در حال افزایش است به مر دم بدهند جایگاه ولی نعمت بودن مردم در مظان آقایان شورا کجاست دیروز آقای شفیق علیه ناملایمات اعضای شورا عصیان کرد واندر عجبم امروز چرا صدایی از جناب روحی بر نمی خیزد که ایشان تقیه پیشه کرده اند و مردم را از یاد بر دهاند و یا چه می دانم ….!؟

  14. چرا به آقای قاسمی اینقدر گیر میدین؟ امثال آقای قاسمی در این شهر زیاد هستن؟
    در زمان تبلیغات شورای شهر از به به و چه جه بزرگواران بود حالا اومد نقدی به بنیاد محترم شهید کرد آسمون به زمین اومد که چرا به اعضا و کارکنان فهیم بنیاد شهید چنین حرفی زد.
    بیایید کلاه خدمون قاضی کنیم؟ ارباب و رجوع این سازمان چه کسانی هستند و آیا آنها از رفتار و منش این کارکنان راضی هستند؟
    آیا در ساختار سازمانی و تشکیلات این سازمان آئین نامه ای وجود ندارد تا مراجع نظارتی بر اساس معیارها و شاخص ها به ارزیابی و تحلیل جذب کارکنان و فعالیتها اقدام کنند؟
    انتقاد پذبر باشیم و اشتباهات خود را با اشتباه پاسخ ندهیم. جناب آقای قاسمی، آیا در وظایف شورای شهر این عملکرد حضرتعالی تعریف شده است که اقدام شما چنین پاسخی از سوی بنیاد شهید آمل دربر داشت؟
    آیا مراجع نظارتی از عملکرد حضرتعالی بطور خاص می تونن گزارشی تهیه و در سطح جامعه انعکاس دهند؟

    منتظر پاسخ عزییزان هستیم. والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *