هراز نیوز :مدير پروژه ربات فوق هوشمند سياوش گفت: اين ربات فوق هوشمند هفته آينده در آمل پرده‌برداري مي‌شود.

هراز نیوز :قاسم اكبرزاده با اعلام اين خبر گفت: ربات فوق هوشمند سياوش تنها ربات مكانيكي هوشمند در كشور است كه بيش از 20 كارآيي مفيد در آن تعريف شده است و علاوه بر آن كاربردهاي جانبي زيادي نيز از خود به نمايش مي‌گذارد.

وي در بيان ويژگي‌هاي ساختاري اين ربات افزود: قد ربات فوق هوشمند سياوش 121 سانتي‌متر بوده و با 55 سانتيمتر عرض، داراي وزن تقريبي 30 كيلوگرم است. اكبرزاده يادآور شد: هم اكنون اين سياوش پيشرفته‌ترين ربات هوشمند كشور است.

وي با اشاره به مدت زمان ساخت اين ربات تصريح كرد: مطالعات و طرح اوليه اين ربات از سه سال گذشته آغاز شده و گروه شش نفره‌اي كه همه از افراد متخصص و كارشناسان خبره علوم مختلف هستند مراحل ساخت آن را برعهده گرفته‌اند.

مدير هنرستان رباتيك سياوش آمل گفت: هفته آينده اين ربات در مدرسه غير دولتي سياوش به پرده‌برداري شده و مردم مي‌توانند از آن ديدن كنند. اكبرزاده در بيان ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين ربات فوق هوشمند اظهار داشت: شناسايي افراد، تشخيص بيش از هزار چهره با ذكر نام كه از قبل عكس و داده‌ها به ربات تحويل شد، سخن گفتن و شناسايي موقعيت‌هاي مختلف، شناسايي سريع افراد با يك بار مشاهده، جستجو و رديابي اجسام متحرك، انجام دستورات و فرامين پيچيده، مكالمه هوشمند، پاسخگويي به سوالات، دارا بودن منطق يادگيري و آموزش و تعليم به ديگران، تشخيص مواد راديو اكتيو نيروگاه‌هاي هسته‌اي تنها بخشي از عملكردهاي متفاوت اين ربات است.

وي با اشاره به ويژگي منحصر به فرد اين ربات كه آن را از ديگر ربات‌هاي كشور متمايز ساخته است، بيان داشت: اين ربات داراي احساس و تشخيص نوازش بوده و در مقابل تندخويي و نرمش عكس‌العمل نشان مي‌دهد. وي در بيان ديگر ويژگي‌هاي اين ربات يادآور شد: نشان دادن راه به نابينايان بر اساس GPS، حركت دست همانند انسان با چهار درجه آزادي و در چهار سو، تشخيص مسير، حركت هوشمند و خودكار، خواندن كتاب براي نابينايان از ديگر كارهايي است كه ربات سياوش انجام مي‌دهد.

وي با اعلام اينكه قصد داريم تا با آغاز مدارس اين ربات را براي سخنراني به مدرسه‌هاي سطح شهر ببريم، اذعان داشت: اين ربات در زمينه علم رباتيك و آموزش مباحث آن به عنوان يك معلم در مدارس به دانش‌آموزان مطالب جديدي مي‌آموزد.

37 thoughts on “ربات فوق هوشمند سياوش در آمل پرده‌برداري مي‌شود”
  1. در شهر کوچک غیر مرفه این ربات قابل تقدیر است. من خودم اهل کرج هستم اما به این پدیده افتخار می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *