تهران امروز نوشت :سال آخر ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد فرصت مناسبی برای گمانه زنی درباره سرنوشت او پس از ریاست جمهوری است. امیر محبیان نیز در تازه ترین یادداشت خود به این موضوع پرداخت و بعد از اشاره به سرنوشت روسای جمهور گذشته ایران نوشت: اما سرنوشت احمدی نژاد پس از پایان دو دوره ریاست وی چه خواهد بود؟

وی با اشاره به اظهارات اخیر احمدی نژاد درباره بازگشتش به دانشگاه در آن ترید کرد و گفت: بازگشت احمدی نژاد که «بیش فعالی» هیچ گاه او را آرام نگذاشته، به دانشگاه آن هم برای تدریس با راهنمایی رساله ها از نظر بسیاری بعید است. این تحلیلر مسائل سیاسی معتقد است دانشگاه آخرین سنگر احمدی نژاد در عقب نشینی های محتمل خواهد بود چرا که در حالت طبیعی محیط آرام دانشگاه برای احمدی نژاد پرجنبش، محیطی طبیعی نبوده و با خصایل او همخوان نیست.

وی با اشاره به احتمال ورود احمدی نژاد به مباحث « خاطره انگاری» و «همراهی دیپلماتیک دولت آینده» درباره احتمال ایفای نقش اپوزیسیون وی نوشت: تبدیل به اپوزیسیون شدن، هرچند تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده برای هیچ کسی منتفی نیست ولی با توجه به نوع نگاه احمدی نژاد برای او فرصتی پدید نیاورده و از لحاظ اعتقادات او ونیز شرایط فضای سیاسی احتمال آن زیاد نیست. وی در پایان با بیان احتمال حضور احمدی نژاد بعد از ریاست جمهوری در نقش رهبر یک حزب اصولگرای منتقد نوشت: شاید طبیعی ترین کار برحسب خصلت های روحی احمدی نژاد، راه اندازی یک حزب سیاسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *