در مورد نظرات مطروحه برای معرفی فرمانداری ویژه و شاخص هایی که برای آن مورد استفاده قرار می گیرد، هیچکدام از شهرهای مطرح در مازندران استحقاق تبدیل شدن به فرمانداری ویژه را به اندازه ساری ندارند.  عمده دلایل آن عبارتند از:

  1. حضور مرکز سیاسی استان در این شهرستان
  2. حضور نمایندگی ولی فقیه در این شهرستان
  3. بالاترین وسعت و بیشترین جمعیت در این شهرستان
  4. نزدیکی چندین شهر و شهرستان که می توانند زیر چتر فرمانداری ویژه قرارگیرند همانند میاندرود، چهادانگه (کیاسر)، دودانگه (محمدآباد)
  5. دارا بودن بخش های فوق العاده بزرگ و پتانسیل تشکیل بخش های جدید که در هیات دولت پرونده های در حال انتظار دارند.
  6. امکانات بالفعل اقتصادی و ظرفیت های بزرگ گردشگری و آثار باستانی
  7. وجود فرودگاه بزرگ استان در این حوزه فرمانداری ویژه
  8. دارا بودن بزرگترین حوزه مدیریت سیاسی در سطح همه شهرستان های استان
  9. هر مسئله دیگری که در سایر شهرستان های به عنوان دلیل استحقاق فرمانداری ویژه ذکر شود به طریق اولی در ساری جمع است و باید مرکز استان مورد تقویت ویژه قرار گیرد تا از بخل انسان های کوته نظر و مسئله ساز آسیب نبیند.
  10. بر دو نماینده بزرگوار و ارزشمند و توانای ساری فرض است که این مهم را قبل از هر شهرستان دیگری پیگیری نمایند و از توانایی های بالقوه فرمانده ویژه در مرکز استان برای امکان برنامه ریزی های برتر استفاده نمایند.
  11. نماینده محترم ولی فقیه در استان با پیگیری این حق برای ساری، نسبت به سایر شهرستان ها برای تثبیت آن اقدام فرمایند.
  12. معاونت محترم سیاسی و امنیتی استاندار نسبت به استقرار فرمانداری ویژه در ساری طرح موضوع کرده و پس از نهادینه کردن از نظر شاخص ها توسط تقسیمات کشوری به اخذ مجوز های لازم برای این حق ساری اقدام فرمایند.
  13. شورای اداری و شورای برنامه ریزی استان به تحقق این امر اهتمام ورزند

 

مهندس حمید فرزانه گزینه کارآمد برای شهرداری

جناب آقای استاندار محترم و معاونان و دست اندرکاران پیدا و پنهان تائید صلاحیت ها برای مناصب و پست های اداری و مدیریتی توجه داشته باشند که گزینه های مختلف باید من جمیع جهات مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرند.  این در حالی است که شخص نفساً چندان راضی به تصدی پست مربوطه نمی باشد و در قالب های دیگر بهتر می تواند خدمت کند.

ولی وقتی اسمی مطرح می شود و گزینه ای بر روی زبان ها می افتد مهم حفظ آن نیرو برای حفظ حیثیت و آبرو می باشد.  شخص استاندار محترم در ارتباط با گزینه فرمانداری ساری و طرح نام آقای بابایی کارنامی مشخصاً این تجربه را شاهد بودند که چقدر با حیثیت و اعتبار تخصصی و توان اجرایی نامبرده بازی شده بود و در نهایت هم با جابجایی در سازمان کار، تعاون و رفاه اجتماعی جبران مافات کردند.

همین مسئله با عدم برگزاری مراسم معارفه چناب مهندس فرزانه که در شایستگی تخصصی و مدیریتی و توان اجرایی ایشان احدالناسی تردید ندارد و در کفایت ایشان برای مدیریت بهتر امور شهرداری همه متفق القول هستند و حتی زمان حضور مهندس حجازی هم به اعتراف ایشان گرداننده اصلی امور شهرداری بودند، قطعاً با کوته نظری هایی که معمولاً در پشت صحنه ها صورت می گیرد و تردیدهایی که افکنده می شود، اول چیزی که هدف قرار می گیرد اعتبار و آبروی جناب مهندس فرزانه است.

تردید نداشته باشید که نامبرده فرزند شایسته این شهرستان و مسلط ترین مدیر بر امور شهرداری و مسائل مبروطه می باشد.  تردید نداشته باشید ایشان مدیر صادقی هستند که تمام عمر خود را در شهرداری ساری طی کرده و با شهرداری بزرگ شده و تمام مراحل از پائین به بالای موقعیت های مختلف اداری را در همین شهرداری گذرانده است.

تردید نداشته باشید امروزه بهتری و دلسوزترین عنصری که می تواند طراحی امور شهرداری را بر عهده بگیرد و شهر را از این بن بست های مورد بحث بیرون بیاورد تنها و تنها جناب مهندس فرزانه می باشد و سایر گزینه ها با وجود ارزشمندی در حد عناصر درجه چندم در مقابل ایشن می باشند.  با ایجاد فضای رقابت منفی بین گزینه ها و تردید آفرینی های مشکل ساز توسط برخی از رسانه های فرصت طلب و اختلاف انداز بیش از همه دودش به چشم شهروندان عزیز ساروی خواهد رفت.

شهروندان ساروی می توانند برای این استفاده بهینه از توان بالای مدیریتی و فنی مهندس فرزانه افکار و نظرات خود را به استانداری و عناصر تصمیم ساز منعکس نمایند تا نشان داده شود خواست عمومی مردم ساری به سمت کدام گزینه است. شورای اسلامی شهر به عنوان نماینده مردم نطرات مثبت خویش را مبنی بر حضور مهندس فرزانه به عنوان سرپرست داده است و این مسئولان استان هستند که باید نشان دهند آراء نمایندگان تخصصی مردم در امور شهردای برای مسئولان تصمیم گیر مهم است یا خیر.

امید به اینکه با انتخاب مهندس فرزانه به عنوان شهردار، ساری از این وضعیت نه صلح نه جنگ بیرون آمده و شهروندان بیش از این متضرر نشوند.

2 thoughts on “ساری و فرمانداری ویژه”
  1. آخر برادر بی سواد متعصب،،، تعصب خوب هست ولی اگر تعصب عقل را زایل کند خوب نیست….
    برادر من مرکز استان چه نیازی به فرمانداری ویژه داره؟ کجای کشور دیدی مرکز استان بشه فرماداری ویژه؟؟؟؟!!!!!
    اصلا تعریف فرمانداری ویژه اینه که یک فرمانداری ویژه فراتر از یک فرمانداری و فروتر از یک استانداری است…. پس وقتی در شهری استانداری قرار داره دیگه نیازی نیست به فرمانداری ویژه عزیز من……..
    یکم عقلایی فکر کن و اون مغزو به کار بنداز…..
    درضمن در مورد دلایلتون باید بگم.
    1. اولین دلیل دقیقا ناقض شرایط فرمانداری ویژه هست.
    2. بالاترین وسعت شهرستان های استان رو آمل و بعد از اون نور داره.
    3. در مورد نزدیکی چندین شهر و شهرستان باید عرض کنم در این زمینه شهر آمل خیلی شایسته تر از ساری هست….. چراکه همه اون شهرهایی که نام بردید همگی شهرهای کوچکی هستند، در حالیکه در اطراف آمل شهرهای بزرگ و کوچک زیادی قرار دارند و آمل همسایه های زیادی دارد از جمله بابل – بابلسر – فریدونکنار – امیرکلا – دابودشت – سرخرود – محمودآباد – لیتکوه – نور – چمستان و لاریجان
    همچنین واقع شدن آمل در یک منطقه فوق استراتژیک که در نقطه ثقل شمال کشور قرار داره، اهمیت این موضوع رو بیشتر میکنه.
    4.ظرفیت گردشگری بزرگتر از پارک نمونه جنگلی میرزا کوچک خان آمل و یا آب گرم آمل و یا امام زاده عبدالله آمل و یا …… سراغ دارید؟؟؟
    (به دلیل اختصار آثار تاریخی و باستانی فراوان آمل را نام نمی برم)
    و یا ظرفیت اقتصادی فراتر از 50 درصد صنعت استان داریم ؟؟؟؟ بیش از 46 درصد صنعت استان مازندران در آمل قرار دارد (البته یادآور می شوم تمام این صنعت خصوصی بوده و دولت هیچگونه سرمایه گذاری در بخش صنعت در آمل نکرده و تمام این 46 درصد صنعت استان که در آمل هست همه اش خصوصی است.) و یا ظرفیت اقتصادی بالاتر از 65 درصد صادرات استان را سراغ دارید؟؟؟؟؟؟
    به نظر بنده انسان بخیل و کوته نظر و مسئله ساز شما هستید …. شمایی که از شدت بخل قوانین شهر ویژه را فراموش کردید…..
    خواهشمندم کمی انصاف به خرج دهید و تمام شرایط را در نظر بگیرید و اینقدر پز دستاوردهای دیگر شهرستان های استان را به نام ساری ندهید……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *