رهبر سابق جماعت اسلامی مصر تاکید کرد، اعلام پیروزی احمد شفیق بر خلاف اراده مردمی در انتخابات ریاست جمهوری به معنی مرگ روند سیاسی انتقالی و تکمیل کودتای نظامی است که با انحلال پارلمان تجلی یافت.

خبرگزاری فارس: مرسی برنده انتخابات است/ اعلام پیروزی شفیق یعنی تکمیل کودتا

“اسامه رشدی” رهبر سابق جماعت اسلامی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس در پاسخ به سئوالی درباره احتمال اعلام پیروزی احمد شفیق از سوی کمیته عالی انتخابات مصر گفت: بنده وقوع چنین موضوعی را بعید می‌دانم زیرا همه شواهد و قرائن از احتمال بالای پیروزی محمد مرسی نامزد اسلامگرای اخوان المسلمون حکایت دارند.

وی با بیان اینکه هر کدام از نامزدها نمایندگانی در حوزه‌های رأی گیری داشتند و هیچ کسی نمی‌تواند آرای مردم را نادیده بگیرد، ‌افزود: نمایندگان نامزدها حتی در روند شمارش آراء حضور داشتند و بر اساس گزارش‌های شبه رسمی تا این لحظه مرسی برنده انتخابات ریاست جمهوری است.

رشدی آمارهای اعلام شده درباره شمار آرای هر کدام از دو کاندیدای ریاست جمهوری در دور دوم گفت: این اطلاعات شبه رسمی است و کسی نمی‌تواند صحت آنها را زیر سوال ببرد. گرچه رسیدگی به شکایات در حال بررسی است ولی معتقدم که شکایات مذکور تغییر قابل ذکری در نتیجه نهایی نخواهند داشت.

رهبر سابق جماعت اسلامی مصر اعلام مکمل قانون اساسی شورای نظامی حاکم بر مصر را نگران کننده خواند و افزود: ما نگرانی از بابت اعلام پیروزی شفیق نداریم زیرا مرسی برنده اصلی انتخابات است ولی مکمل قانون اساسی تا حد زیادی صلاحیت‌های رئیس جمهوری را محدود می‌کند.

وی تصریح کرد، در صورتی که بر خلاف اراده ملت مصر، احمد شفیق به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شود در آن صورت به نظر می‌رسد که چنین گامی در راستای تکمیل کودتای نظامی که با انحلال پارلمان تجلی یافته، صورت می‌گیرد و همچنین به مثابه مرگ روند سیاسی انتقالی در مصر است.

رشدی افزود: اعلام پیروزی شفیق باعث می‌شود که ملت احساس کند که کشور نه تنها به نقطه صفر بازگشته بلکه به نقطه قبل از آن بازگشته است و این قضیه به نوبه خود باعث از ابین رفتن اعتماد عمومی می‌شود.

 

شبکه العربیه و دیگر رسانه های مورد حمایت جریان مرتجع، در ادامه خبرسازی در مورد انتخابات مصر تلاش دارد تا اخبار مرتبط با ابطال نتایج این انتخابات را منتشر کنند تا زمینه برای اعلام پیروزی ژنرال احمد شفیق در لحظه پایانی را فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *