فعالیت های حلقه انحرافی و جریان فتنه 88 با حاشیه سازی های مختلفی برای دولت، همراه بوده و عملا رئیس جمهور و اعضای هیات دولت را آنچنان سرگرم کرده که از بازار و تحولات اخیر غافل شده اند.

بولتن نیوز: حاشیه سازی های سیاسی در سه چهار سال اخیر، یکی از دلایل موثر بر مدیریت اقتصادی کشور  ، آشفتگی بازار سکه و طلا و ارز و گرانی های اخیر بوده و موجب تضعیف مدیریت کلان اقتصاد کشور و همچنین سرگرم کردن مسوولان اقتصادی و کلان کشور به این گونه حاشیه ها شده است.

فعالیت های حلقه انحرافی و جریان فتنه 88 با حاشیه سازی های مختلفی برای دولت، همراه بوده و عملا رئیس جمهور  و اعضای هیات دولت را آنچنان سرگرم کرده که از بازار و تحولات اخیر غافل شده اند.

 

 

این حاشیه سازی ها از اردوکشی و جمع شدن هواداران جنبش سبز در خیابان ها و بازار ومیادین تهران، تا  جریان اختلاس وفساد مالی و حاشیه سازی های جریان فتنه و مخالفان آنها، وقت و انرژی زیادی را از رسانه ها، دولت، مسوولان، کارشناسان، سرمایه گذاران و… گرفته است و در مواردی باعث انحراف از روند سرمایه گذاری و رشد و تولید و بهره وری شده است.
این حاشیه سازی ها با هدف گرفتن عرصه های اقتصادی و زیربنایی کشور، زمینه های تشویش اذهان عمومی را فراهم آورده است و تاجایی پیش رفته اند که آرامش سیاسی لازم برای تحقق شعارهای اقتصادی سال را سلب کرده اند.

معمولا بحران ها و حاشیه سازی های سیاسی در کشورهای مختلف برای مدت کوتاهی در ایام انتخابات یا مقطعی خاص پدید می آید اما بعد از برطرف شدن آن، تمام جریان های سیاسی، از منتخبان ملت از جمله رئیس جمهور، مجلس و دولت و…. حمایت می کنند و با ایجاد آرامش سیاسی، زمینه های پیشبرد کارها را فراهم می آورند تا اهداف اقتصادی اعلام شده دولت و منتخبان مردم تحقق یابد و  کارها پیش برود.

ضمن این که دولت ها در چارچوب استراتژی کلی نظام و حکومت و برنامه های 20 ساله حرکت می کنند و برنامه های اجرایی خود را در چارچوب سند چشم انداز به پیش می برند.

اما در سه چهار سال اخیر، فعالیت های رقابتی  گروه های سیاسیِ، و حاشیه سازی های گروه رقیب سیاسی، تنها به مقطع انتخابات محدود نشد، و قبل و بعد از انتخابات، حاشیه سازی های سیاسی مختلفی در بازار، نظام بانکی، بورس و عرصه های اجتماعی ایجاد شد.

فعالیت بخشی از رسانه های داخلی و خارجی و اظهار نظرهای کشورهای غربی،  و حاشیه سازی های مختلفی که توسط حلقه انحرافی ایجاد شد، آتش حاشیه سازی های  فتنه گران را تقویت کرد و وقت بسیاری از مدیران را به کنترل این حاشیه ها اختصاص داد.

 

 

در حالی که اگر گروه های سیاسی رقیب و حلقه انحرافی، به جای حاشیه سازی، در تحقق اهداف اقتصادی  و اجتماعی و شعارهای عدالت محور دولت حرکت می کردند، ثمرات و دستاوردهای  آن از جمله مسکن مهر، هدفمندی یارانه ها و…  افزایش می یافت.

نگاهی به دستاوردهای هدفمندی یارانه ها، از جمله کاهش فاصله طبقاتی و بهبود قدرت خرید مردم، کاهش مصرف بی رویه سوخت وانرژی، حذف دور ریز نان و.. نشان داد که این سیاست ها درست، کارشناسی و قابل دفاع بوده و کارشناسان مختلف از گروه های سیاسی موجود کشور، آن را تایید کرده اند. اما حاشیه سازی ها و مشکلات نوسان قیمت ها در بازار، سرعت این تحولات را کند کرده است. در حالی که اگر به جای این حاشیه سازی ها، شاهد حمایت از دولت در تحقق شعارهای اقتصادی چند سال گذشته می بودیم، در آن صورت، دستاوردها افزایش می یافت.

همان طور که رئیس دولت نهم و دهم، بارها اعلام کرده است، بخشی از افراد و گروه های سیاسی با رفتارهای خود، جریان پولی، ارزی و بازار طلا و عملیات نظام بانکی و بازار کالا و سرمایه را به سمتی منحرف می کردند تا دولت را دچار مشکل کنند.
این حاشیه سازی ها در کنار تحریم های اقتصادی و سایر مشکلات سال های اخیر، باعث شد که بخش عمده ای از انرژی و وقت دولت، رئیس جمهور، کارشناسان و مدیران ارشد و میانی کشور صرف مقابله با انحرافات  و حاشیه سازی ها شود.

جریانات پولی عظیم در روند اختلاس ها و فساد مالی بزرگ، اعتبارات بانکی، رشد مطالبات معوق بانکی، بدهکاران دانه درشتی که اقساط بانک را پرداخت نمی کردند، هجوم نقدینگی سرگردان از سوی دانه درشت ها و حاشیه سازان به سمت بازار سکه وطلا و ارز، خروج پول از بانک ها به سمت بازار مواد غذایی و سایر مایحتاج مردم، به این حاشیه سازی های سیاسی کمک کرده است و هواداران جریان فتنه و حلقه انحرافی، تعادل بازار پول و کالا و سرمایه را به هم زده اند و دولت باید بخشی از وقت خود را صرف می کرد تا این بی نظمی ها و عدم تعادل ها را خنثی و کنترل کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *