مجتبی ابراهیمی معاون پژوهش و فناوری گفت :با تاکید جناب آقای د کتر لاریجانی ریاست محترم واحد در خصوص تبدیل این واحد دانشگاهی به دانشگاه کار آفرین و دانش بنیان گام اول در جهت راه اندازی مرکز رشد و تشکیل شرکت دانش بنیان برداشته شد .
ابراهیمی اذعان داشت: تیمی به سرپرستی دکتر محمد وحدت رییس دانشکده علوم پایه و همراهی خانم حمیده ابراهیمیان مسئول دفتر ارتباط با صنعت این واحد دانشگاهی جهت بازدید از پارک علم و فناوری و بهره برداری از آخرین دست آوردها و نحوه راه اندازی مرکز رشد وتشکیل شرکت دانش بنیان اعزام شد.
معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته از سوی تیم اعزامی با مسئولان پارک علم و فناوری مازندران بیان داشت : جلسه ای با مدیر گروه” توسعه ارتباطات سامان” طراح ومجری پارک علم و فناوری مازندران صورت گرفته و از قابلیت ها و توانمندی های این شرکت نظیر مراکز داده (دیتا سنتر)، طراحی، تامین تجهیزات، پشتیبانی، نصب و راه اندازی ارتباطات شبکه های بیسیم (Wire less) و نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته و… اطلاعات مفیدی دریافت شد .
وی افزود :مهندس عباس جم زر مدیر عامل گروه توسعه ارتباطات سامان آمادگی کامل خود را جهت همکاری با واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی در جهت راه اندازی مرکز رشد وتشکیل شرکت دانش بنیان اعلام کرد .
ابراهیمی از مدیران پارک علم و فناوری خصوصا دکتر بلباسی و مهندس محمودی قدردانی کرد و گفت : با حمایت این عزیزان و تعامل سایر مسئولان در پارک علم و فناوری مازندران ان شاء الله مجوز ایجاد مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت ا…آملی دریافت خواهد شد .
وی با اشاره به اهمیت و فایده تاسیس مراکز رشد در دانشگاه ها تاکید کرد : مراکز رشد با هدف کارآفرینی و اشتغال زایی تخصصی به ویژه برای فارغ التحصیلان از طریق ایجاد شرکتهای دانش بنیان و حمایت مالی این شرکتها توسط مراکز رشد دانشگاهی تا تجاری کردن نتایج فعالیتهایشان مثمر ثمر خواهد بود.
ابراهیمی تصریح کرد : با ایجاد مراکز رشد در دانشگاه از یک سو فرصت کارآموزی برای دانشجویان و از سویی فرصت مشاوره ای برای اعضای هیأت علمی دانشگاه بوجود خواهد آمد.
رئیس شورای پژوهشی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی اذعان داشت : دانش آموختگان دانشگاه میتوانند با ایجاد شرکتهای کوچک یا متوسط دانش بنیان تحت پوشش مراکز رشد در دانشگاه قرار گیرند و از حمایتهای مالی پارک علم و فناوری برخوردار شوند تا به نتیجه مطلوب و مرحله تجاری سازی نتایج فعالیتشان دست یابند .
ابراهیمی با اشاره به فرآیند اخذ مجوز برای تاسیس مرکز رشد در دانشگاه گفت : مراکز رشد و شرکت دانش بنیان ایجاد شده در هردانشگاه زیر مجموعه پارک علم وفناوری در استان محل فعالیت آن دانشگاه خواهدشد و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم و تحقیقات آیت ا…آملی نیز پس از اخذ مجوز زیر نظر پارک علم وفناوری مازندران فعالیت خواهدکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *