نخستین خوشه سبز برنج از نوع رقم طارم محلی پس از گذشت حدود60 روز از زمان کشت، در شالیزارهای روستای کرسی کلا و کهنه دان از بخش دابودشت و مرکزی آمل به بارنشست.
ابطالی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تائید این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر، شرایط تولید و کشت برنج برای شالیکاران مازندرانی را تاکنون رضایت بخش و قابل قبول خواند.

وی افزود: خوشبختانه با مناسب بودن شرایط مناسب آب وهوایی و مدیریت خوب کشاورزان، سال پرباری از نظر میزان تولید برای شالیکاران مازندران پیش بینی می شود.

معاون بهبود تویدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، به افزایش 100 درصدی کشت برنج امسال به روش مکانیزه در شالیزارهای استان اشاره کرد و افزود: براساس گزارش های اعلام شده، امسال بیش از30 هزارهکتار از شالیزارهای مازندران به روش مکانیزه کشت شد.
ابطالی ادامه داد: پیش بینی می شود برداشت برنج  امسال درسطح بیش از120هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به روش مکانیزه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در بیش از 230 هزار هکتار از شالیزارهای این استان برنج کشت شد، گفت: حدود 65 درصد ارقام برنج کشت شده در شالیزارهای مازندران ارقام محلی و بقیه ارقام پرمحصول است.

ابطالی افزود: پیش بینی می شود امسال یک میلیون و 450 هزار تن شلتوک معادل بیش از 950هزار تن برنج سفید در مازندران تولید و به بازارهای مصرف عرضه شود.
مازندران با تولید حدود 950 هزار تن برنج سفید و 44 درصد برنج ایران، نخستین تولیدکننده این محصول در کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *