ابراهیم یافتیان در گفتگو با مهر با بیان اینکه با استفاده از سرویس پیام کوتاه اینترنتی تلفن مشترکان می توانند با تلفن ثابت خود و از طریق اینترنت به دیگر مشترکان تلفن ثابت و همراه SMS ارسال کنند، ادامه داد: در این سرویس شماره فرستنده پیامک همان شماره تلفن ثابت مشترک بوده و حتی مشترکان می توانند پاسخ پیام خود را از خطوط مورد نظر دریافت کنند. این مزیت باعث شده که بسیاری از مراکز آموزشی و مدارس، آژانسهای مسافرتی و شرکتهای تجاری برای فعالسازی این سرویس به مراکز مخابراتی مراجعه کنند.
وی با تاکید بر استقبال خوبی که از این سرویس صورت گرفته، اضافه کرد: متقاضیان استفاده از این سرویس می توانند در صورت انتخاب نوع اعتباری آن قبل از استفاده، از طریق پرداخت اینترنتی نسبت به خرید ماهانه این سرویس اقدام کنند و در صورتیکه بخواهند این سرویس را به صورت دائمی استفاده کنند هزینه استفاده از آن در قبوض صورتحساب آنها محاسبه میشود.
این مقام مسئول در شرکت مخابرات تهران با بیان اینکه این سرویس نیازی به تغییر گوشی تلفن مشترکان نخواهد داشت، گفت: از طریق این سرویس مشترکان امکان ارسال همزمان تا 100 پیام کوتاه را به صورت انبوه نیز خواهند داشت.
وی با بیان اینکه هزینه ارسال پیام کوتاه از طریق گوشی های تلفن ثابت به اندازه یک پالس مکالمه تلفن ثابت به ثابت است، تصریح کرد: اما در سرویس پیامک اینترنتی تلفن ثابت مشترک بابت ارسال هر پیام کوتاه اینترنتی همانقدر باید هزینه کند که این پیام را از طریق گوشی موبایل ارسال می کند.
یافتیان مزیت این سرویس را برای مشترکان تجاری عنوان کرد و گفت: مشترکان تجاری تلفن ثابت با کمک سرویس “پیامک اینترنتی” می توانند به جای ارسال و دریافت پیام کوتاه با پیش شماره های مجازی 1000، 2000 و 3000، با شماره تلفن ثابت خود پیامک ارسال و دریافت کند.
به گفته وی برای مشترکان اعتباری، ارسال پیامک از طریق این سرویس بدون محدودیت روزانه بوده و مشترک می تواند تا سقف اعتبار خریداری شده را مصرف کند.
به گزارش مهر، پیش از این شرکت مخابرات سرویس ارسال SMS روی تلفن ثابت را به صورت آزمایشی امتحان کرد که این سرویس به دلیل نیاز به گوشی های تلفن ثابت خاص پیامک با استقبال خوبی از سوی مشترکان تلفن ثابت روبرو نشد.