یک روزنامه انگلیسی از وجود “نشانه ای هولناک” برای اثبات فعالیت القاعده در سوریه پرده برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه انگلیسی “سان” تأکید کرد به ویدیوهایی بی سابقه دست یافته که نشان می دهد، عناصر افراطی که چهره خود را پوشانده و سلاح های سبک در دست دارند، با سوء استفاده از درگیری های سوریه درحال ایجاد پایگاهی برای خود در این کشور هستند.

به نوشته این روزنامه، عناصر مسلح در این ویدیو که صورتهای خود را پوشانده اند، از جمله افراطیونی هستند که برای ایجاد یک شبکه تروریستی وابسته به القاعده در سوریه به خدمت گرفته شده اند.

روزنامه سان ادامه داد: سلاح این عناصر، تفنگ های روسی (بی کی ام 602.7) است که می تواند در دقیقه 650 گلوله به مسافت 1500 متر شلیک کند؛ خمپاره اندازهای آنها از قدرت ارعاب آورشان خبر می دهد.

این روزنامه به نقل از “کریس داوبسون” کارشناس انگیسی در امور تروریسم، نوشت: القاعده پس از شکستهایی که در افغانستان و پاکستان متحمل شده، اکنون قصد دارد به سوریه منتقل شود؛ دلایل بسیاری وجود دارد که نشان می دهد که عناصر القاعده در حال فرار از مخفی گاه های خود برای ایجاد پایگاه هایی جدید در سوریه هستند.

این کارشناس انگلیسی هشدار داد، این پایگاه های جدید اکنون به مواضعی مثال زدنی برای القاعده تبدیل شده؛ و آنها اکنون می توانند از این پایگاه ها برای عملیات علیه انگلیس و آمریکا برنامه ریزی کنند.

سوریه از سال گذشته شاهد ورود مزدوران مسلح و تروریست از طریق مناطق مرزی ترکیه و لبنان است، که از سوی عربستان و قطر حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند.

با وجود آنکه این عناصر مسلح توانسته اند با کمک برخی مزدوران داخلی بحران امنیتی گسترده ای را داخل سوریه ایجاد کنند، کشورهای غربی و همپیمانان منطقه ای آنها تلاش می کنند با متهم کردن دولت و نظام سوریه به برخورد خشونت آمیز با آن چیزی که آنرا اعتراض مردمی می نامند!، زمینه دخالت نظامی خارجی برای براندازی نظام سوریه را فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *