کتاب «رسانه و روان‌کاوی؛ مقدمه‌ای انتقادی» منتشر شد

هرازنیوز: مطالعات روان‌کاوانه‌ی رسانه، حوزه‌ای میان‌رشته‌ای است که با استفاده از مفاهیم و نظریه‌های روان‌کاوی، به تحلیل رسانه‌ها و تأثیرات آن‌ها بر افراد و جوامع معاصر می‌پردازد.

این حوزه از دهه‌ی 1970 و با تمرکز بر روان‌کاوی و فیلم ظهور کرد و همگام با رشد چشمگیر رسانه‌ها و گسترش روان‌کاوی فراتر از اتاق درمان، روزبه‌روز شکوفاتر شد.

کتاب حاضر تلاشی است برای معرفی چند دهه سنت تحقیقات روان‌کاوانه‌ی رسانه‌ها، از فیلم و تلویزیون گرفته تا اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های دیجیتال و هوش مصنوعی.

این کتاب در سال ۲۰۲۰، توسط انتشارات کارناک در انگلستان، و در سال ۱۴۰۴ توسط انتشارات کتابستان برخط در ایران منتشر شد.

جیکوب یوهانسن، استاد ارتباطات دانشگاه سنت مری انگلستان و استفن کروگر، استاد رسانه و ارتباطات دانشگاه اسلو نروژ، نویسندگان این کتاب هستند و سعید قبادی، مترجم اهل آمل و دانشجوی دکتری علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی آن را به فارسی ترجمه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *