یکی از اصلاح طلبان فراری، حامیان حضور در انتخابات را اصلاح طلبان تقلبی عنوان کرد و مدعی شد با وضعیت فعلی صحبت از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری غیرممکن است.

به گزارش هراز نیوز ، روزنامه کیهان امروز دوشنبه 22/3/91 در ستون اخبار ویژه خود نوشت: در حالی که سخنگوی فراکسیون اقلیت در مجلس هشتم رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم را اشتباه بزرگ می داند، یکی از اصلاح طلبان فراری، حامیان حضور در انتخابات را اصلاح طلبان تقلبی عنوان کرد و مدعی شد با وضعیت فعلی صحبت از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری غیرممکن است.

داریوش قنبری گفته است: در شرایط فعلی یکی از مشکلاتی که اصلاح طلبان برای حضور در عرصه انتخابات دارند، نداشتن تشکیلات منسجم و کارآمدی است تا بتواند نیروهای فعال و مفید را جمع کرده و فعالیت کنند.

وی که نامزد انتخابات مجلس بود اما ناکام ماند درگفت وگو با «اعتدال» ضمن تأکید بر لزوم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس اشتباه بزرگی بود و نباید این گونه عمل می شد.

در همین حال حنیف مزروعی پسر رجب علی مزروعی که پس از فتنه سال 88 از کشور گریخت و در بروکسل به خوش نشینی مشغول است، پیشنهاددهندگان حضور در انتخابات را اصلاح طلبان تقلبی توصیف کرد.

او درباره کلاهبرداری مالی و سیاسی خود در بروکسل توضیح نداد اما نوشت: تا تکلیف برخی مقوله ها روشن نشود نمی توان درباره شرکت در انتخابات صحبت کرد. تا زمانی که مسائلی مانند سرانجام (حقیقت) انتخابات گذشته ریاست جمهوری، تکلیف کشته شدگان حوادث سه سال اخیر، تکلیف دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات، و نیز مسئله مهم حصر و حبس سران جنبش سبز (دو نامزد انتخابات پیشین) مشخص و حل و فصل نشود، صحبت از شرکت در انتخابات قابل توجیه به نظر نمی رسد. تا زمانی که حاکمیت تکلیف خود را با نظارت استصوابی و لوازم و شرایط انتخابات آزاد و سالم روشن نکرده و بسیاری مسائل دیگر در خصوص انتخابات ادامه دارد، شرکت مجدد در انتخابات کوبیدن آهن بر همان سندان سابق است.

وی با بیان اینکه «امروز نیز بار دیگر نیاز است تا اصلاح طلبی بازتعریف شود» نوشت: آنان که حاضرند به هر دری بزنند تا جایی در دل حکومت بازکنند، از اصلاح طلبان اصولگرا [!؟] که حاضر نیستند به هر بهایی در نمایش انتخابات حاضر شوند، جدا و متمایز می شوند. در انتخابات مجلس نیز این صف بندی تا حدی نمایان بود؛ صف اصلاح طلبان تقلبی که حاضرند با ساز حاکمیت برقصند، از آنان که در انتخابات حاضر نشدند باید اصلاح طلبان تقلبی را تفکیک کرد.

مزروعی روشن نکرده که عملگی سرویس های جاسوسی آمریکایی و صهیونیستی در ازای مشتی دلار و یورو، و پیوند با گروهک های سلطنت طلب و تروریست چه تناسبی با ادعای اصلاح طلبی اصولگرایانه می تواند داشته باشد ضمن اینکه همراهی همین عناصر کلاهبردار (در پوشش شورای هماهنگی سبز) با سناریوی تحریم انتخابات، باعث 14 درصد افزایش مشارکت به نسبت دو دوره قبلی انتخابات مجلس شد.

نتانیاهو: برای نابودی اسرائیل رهبر ایران از همه مصمم تر است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی وقتی از سؤال خبرنگار آلمانی شوکه شد، به جای پاسخ منطقی افسانه هولوکاست و نقش آلمان را به رخ خبرنگار کشید!

ماجرا از این قرار است که خبرنگار نشریه بیلد در مصاحبه چندی پیش خود با نتانیاهو به او یادآوری می کند که مردم آلمان قضاوت بسیار منفی نسبت به رژیم اسرائیل دارند. او می گوید «آقای نخست وزیر! طبق یک نظرسنجی جدید 79 درصد مردم آلمان معتقدند اسرائیل به حقوق بشر احترام نمی گذارد و 70 درصد آنها می گویند اسرائیل منافع خود را بی توجه به منافع ملت ها پی می گیرد. شما وقتی این اعداد و ارقام را می شنوید چه فکر می کنید؟»

نتانیاهو که از این سوال جاخورده بود، می گوید: معلوم است که در آلمان و اروپا برداشت خیلی غلطی از اسرائیل وجود دارد. ما یک دموکراسی هستیم که مقابل ایران و عوامل آن ایستاده ایم. ما یگانه پرچمدار آزادی و حقوق بشر در منطقه ایم. آیا می دانید که یک میلیون عرب در کشور ما زندگی می کنند و از حقوق شهروندی برخوردارند(؟!)

نتانیاهو در ادامه با اشاره ضمنی به افسانه هولوکاست و نقش آلمان، گفت: طبیعی است که این موضوع در آلمان [نظر مردم آلمان درباره ماهیت ضد حقوق بشری اسرائیل] با تاریخ خاصش خیلی ناگوار است. بدتر از چنین نظرسنجی هایی هم در تاریخ ملت[!؟] ما بوده و تأسف بار است اتهاماتی که روزگاری علیه یهودیان بوده است، اکنون درباره اسرائیل گفته می شود.

طنز تلخ در اظهارات نتانیاهو تحریف مطلق تاریخ و بیان این عبارت است که «یک میلیون عرب در کشور ما زندگی می کنند»! حال آن که کشور فلسطین اصالتا متعلق به آن اعراب است ضمن اینکه 6 میلیون فلسطینی به خاطر اشغالگری و سبعیت رژیم صهیونیستی از حق سکونت در کشور خود و حاکمیت ملی محروم شده و آواره دیگر کشورها هستند.

نتانیاهو در این مصاحبه با اشاره به بیداری و انقلاب ملت های مسلمان منطقه گفت: وضعیت در خاورمیانه به نسبت 3 سال پیش خیلی بدتر شده و اکنون شاهد سلطه اسلامگرایان و ایجاد حکومت های اسلامی هستیم.

وی همچنین درباره برنامه هسته ای ایران می گوید: این برنامه ذره ای کندتر نشده و با وجود همه فشارهایی که وارد شده، هیچ اتفاقی نیفتاده است. ایران موفق شده حتی غنی سازی 20 درصدی را هم انجام دهد اما جامعه جهانی نه توقف غنی سازی را مطالبه می کند و حتی نمی خواهد تاسیسات زیرزمینی فردو را تعطیل کنند. تاکنون تحریم ها هیچ نتیجه ای در توقف اقدامات ایران نداشته است.

نتانیاهو با بیان اینکه «طرف اصلی اسرائیل در ایران [آیت الله] خامنه ای است که حکومت را هدایت می کند» تصریح کرد: او بیشترین عزم را در ایران برای نابودی اسرائیل دارد و حتی از احمدی نژاد هم در این زمینه مصمم تر است.

خبرنگار پرسید وقتی به مقامات ایرانی فکر می کنید چه احساسی دارید؟ که نتانیاهو پاسخ داد: ملاک احساسات من نیست. مهم واقعیت است و واقعیت این است که هر چه ایران هسته ای تر می شود، این بد است. آنها تروریست ها را سراغ ما می فرستند و حماس و حزب الله را تجهیز می کنند، تهدید می کنند که تنگه هرمز را می بندند و جلوی صادرات نفت را می گیرند.

شاخص فلاکت اپوزیسیون در آینه عبرت شورای ناهماهنگی سبز (خبر ویژه)

 

یک مشاور خارج نشین حزب مشارکت درباره فراخوان های گاه و بیگاه گروهک شورای هماهنگی سبز گفت: این فراخوان ها برای تجمع از نظر عملیاتی ناممکن است اما آنها چون تحت فشارند از این فراخوان ها می دهند.

حسین قاضیان به بی بی سی گفته است: دعوت های شورای مذکور برای این قبیل اقدامات سیاسی را می شود از چند زاویه بررسی کرد از جمله اینکه چرا چنین کاری می کنند، این به معنای فهم عمل آنهاست.

همکار عباس عبدی در مؤسسه نظرسازی آینده که اکنون در آمریکا اقامت دارد، افزود: اگر آنها از جانب افراد و گروه های مختلف تحت فشار هستند برای اینکه کاری بکنند و چون حیطه ابتکار عمل شان بشدت محدود شده ممکن است با اذعان به اینکه این کار موفق نیست ناچار شوند چنین کاری صورت دهند بنابراین از زاویه فهم عمل آنها می شود چنین نتیجه ای گرفت. اما از جهت عملیاتی باید فرض کرد که این تجمع نمی تواند موفق باشد کما اینکه در گذشته با مشکل روبرو بوده و عملاً با استقبال روبرو نشده و واقعه سیاسی مهمی را پدید نیاورده است.

وی گفت: از نظر زمینه های سیاسی- اجتماعی هم باید گفت زمینه عملی برای تجمع وجود ندارد و هماهنگ کردن و تبدیل عمل فردی به یک کنش جمعی در یک زمان معین چندان آماده نیست و کار فوق العاده دشواری است.

اما شبکه صهیونیستی بالاترین درباره نمایش های شورای هماهنگی سبز نظر متفاوتی دارد. بالاترین، شورای مذکور را «شورای ناهماهنگی راه سبز ناامیدی» توصیف کرده و می نویسد: آنها پس از بازداشت فعالان جنبش و حصر کروبی و موسوی قرار بود مسئولیت هماهنگی را داشته باشند. اما دعوت به تجمع سکوت کردند. حال از خود بپرسیم چرا سکوت؟!! وقتی این شورا دعوت می کند مثلاً شب جمعه به پارک ها برویم و سکوت کنیم، یعنی این قدر به اضمحلال رسیده ایم که باید شب جمعه و زمانی که پارک ها و اماکن عمومی به طور طبیعی شلوغ است را دعوت به تجمع از نوع سکوت کنیم و فردای آن روز اعلام شود که جمعیت بسیاری در پارک ها بوده اند؟؟؟ با این وصف بهتر است نام شورا را به شورای ناهماهنگی راه سبز ناامیدی تغییر دهیم.

مبارزان بنگی و آسیاب های بادی

«اینترنت ابزار مبارزه بود اما اپوزیسیون آن را تبدیل به خود مبارزه کرد و به توهم افتاد».

پایگاه ضد انقلابی -نیمه تعطیل- رادیو زمانه در تبیین شلوغ بازی های بی حاصل گروهک ها نوشت: اینترنت که قرار بود نقش ابزار مبارزه را بازی کند، تبدیل شد به خود مبارزه و بدین ترتیب این اشتباه و توهم برای بسیاری اتفاق افتاد که فکر کردند اگر بنشینند پشت کامپیوترها می توانند مبارزه کنند. بنابراین شروع کردند یکسری از مطالب بسیار محدود را که ناشی از حضور محدود یکسری از افراد در خیابان ها بود، برای همدیگر ارسال کردن و بدین ترتیب یک نوع احساس کاذب مبارزه گری را در خودشان به وجود آوردند. در واقع یک نوع ذوق زدگی کاذب بود و لذا به خاطر این اشتباه تاریخی نوعی سردرگمی درست شده است.

یک تحلیلگر رادیوزمانه درباره نقش رسانه های اپوزیسیون می گوید: رسانه های دولتی که از غرب حمایت می شوند، نمی توانند نقش فعالی در ایجاد جنبش ایفا کنند و حداکثر از جریان های برانداز حمایت می کنند. رسانه های سازمانی [گروهکی] نیز معلوم نبود که اصلاح طلبند، حامی نخست وزیر خط امام هستند یا طرفدار براندازی. این سردرگمی باعث پیام های متناقض شد. اما رسانه های خصوصی اپوزیسیون نیز در اوج آشفتگی قرار داشتند و براساس منافع صاحبان خود عمل می کنند.

یادآور می شود سالهاست رسانه های ضد انقلاب اذعان می کنند اپوزیسیون به اسم مبارزه، در حال «کلیک کلیک- بنگ بنگ» در فضای مجازی است و ترجیح می دهد از کنار سواحل در اروپا و آمریکا به این مبارزه مجازی ادامه دهد یا اگر در ایران است کباب و نان و ریحان و چیپس و ماست و […] را کنار خود داشته باشد و به آسیاب های بادی به سبک دون کیشوت هجوم ببرد.

صدای آمریکا: شاخص های اقتصادی برای اوباما مأیوس کننده است

صدای آمریکا اعلام کرد بحران اقتصادی سرنوشت باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری را تهدید می کند.

وبسایت صدای آمریکا در تحلیلی نوشت: افزایش اخیر نرخ بیکاری در آمریکا و رسیدن آن به بالای 8 درصد، و نیز نوسان در بازار بورس تردیدهای جدیدی نسبت به ثبات اقتصاد داخلی به وجود آورده است. تحلیلگران سیاسی می گویند این حالت یک عامل اصلی در رقابت بین باراک اوباما رئیس جمهوری و رقیب او از حزب جمهوریخواه خواهد بود. جمهوریخواهان می گویند شوق مردم برای شرکت در انتخابات از چهار سال پیش که اوباما بر سناتور جان مک کین نامزد جمهوریخواهان غلبه کرد بسیار بیشتر شده است.

جان فورتیر، عضو اندیشکده سیاست دو حزبی در واشنگتن می گوید: فرق انتخابات امسال با انتخابات سال 2008 آشکارا این است که جمهوریخواهان پرتوان تر خواهند بود. در آن زمان آنها چنین حالتی نداشتند. احتمالا شاهد انرژی گرفتن دوباره دو طرف در انتخابات سال 2012 باشیم. رای گیری اخیر در ویسکانسین که اسکات واکر فرماندار جمهوریخواه را در مقامش ابقا کرد، نشان داد کوشش جمهوریخواهان برای جلب آرای بیشتر موثر بوده است.

صدای آمریکا اضافه کرد: بسیاری از حامیان اوباما نگران هستند ضعف اقتصاد آمریکا امیدهای او به پیروزی در انتخابات نوامبر را از بین ببرد. پرزیدنت اوباما سعی دارد تمرکز را بر فعالیت جمهوریخواهان نگاه دارد، و آنها را مسئول جلوگیری از تصویب لوایحش در کنگره می داند.

به گزارش صدای آمریکا، جان فورتیر می گوید رئیس جمهوری بسیار نگران است که شاخص های اقتصادی مایوس کننده ادامه یابد و به یک گرایش تبدیل شود. وی می افزاید: «بنابراین، فکر می کنم رای دهنده معمولی خواهد پرسید آیا وضع در جهت درست پیش می رود؟ شاید بیکاری هنوز بالا باشد، اما اندکی بهتر خواهد شد؟ یک مقام موسسه نظرسنجی گالوپ با این نظر موافق است که اقتصاد نتیجه انتخابات را تعیین خواهد کرد.

در همین حال باراک اوباما ضمن فرار به جلو، توپ را در زمین اروپا انداخته و اعلام کرده که بحران اقتصادی اروپا، آمریکا را تهدید می کند.

او ضمن یک کنفرانس در کاخ سفید به سران دولت های اروپایی درباره بحران مالی منطقه یورو هشدار داد و گفت: آنها خود از وخامت اوضاع و ضرورت و فوریت اقدام برای مقابله با بحران آگاهند.

باراک اوباما گفت: برای اجتناب از خراب تر شدن بیشتر اوضاع اقتصادی باید موازین مشخصی را هرچه سریع تر، خصوصا در جهت ثبات سیستم های مالی به کار گرفت.

باراک اوباما درباره یونان که مردم آن در 17 ژوئن آینده برای انتخاب نمایندگان، مجددا به پای صندوق های رأی خواهند رفت، گفت که در صورت ترک منطقه یورو وضع آنان به مراتب سخت تر خواهد شد.

اوباما گفته است: بحران اقتصادی اروپا، آمریکا را تهدید می کند اما بی بی سی درباره این گفته اوباما تصریح کرد: در حالی که انتظار می رود انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در فضای نامساعد اقتصادی برگزار شود، اوباما می کوشد بخشی از تقصیر را متوجه اروپایی ها کند. بحران اقتصادی ابتدا از بازار مسکن آمریکا به بانکهای اروپایی سرایت کرد و اکنون تبعات ویرانگر آن می تواند باز دامنگیر آمریکا شود.

بحران اقتصادی آمریکا در حالی شدت یافته که کاخ سفید در مهار بحران افغانستان نیز توفیقی به دست نیاورده و از اشغال عراق نیز هیچ طرفی نبسته است. همزمان وزارت دفاع آمریکا در گزارشی رسمی اعلام کرد: شمار سربازان آمریکایی که امسال خودکشی کرده اند به بالاترین حد خود طی 10 سال گذشته رسیده و هر روز یک سرباز آمریکایی دست به خودکشی زده است.

طبق این گزارش در 155 روز نخست سال جاری میلادی 154 سرباز آمریکایی در نقاط مختلف جهان به زندگی خود پایان داده اند. این رقم 50 درصد بیشتر از شمار سربازان آمریکایی است که در همین مدت در افغانستان کشته شده اند.

به گزارش دویچه وله و به گفته کارشناسان، دلایل گوناگونی برای افزایش آمار خودکشی سربازان آمریکایی وجود دارد، از جمله فشار روانی پس از تجربه های وحشتناک در ماموریت های جنگی، زیاده روی در مصرف داروهای آرامبخش و مشکلات مالی شخصی. از آمار پنتاگون همچنین برمی آید که تعرضات جنسی، زیاده روی در مصرف مشروبات الکلی و خشونت های خانگی نیز در میان سربازانی که در خدمت هستند همواره بیشتر مشاهده می شود.

جکی گریک، مسئول شعبه تازه ای در پنتاگون برای پیشگیری از خودکشی گفت، این آمار پریشان کننده است.

به گفته وی، احتمالا ضعف اقتصادی آمریکا نیز عامل مختل کننده ای برای اقدامات پیشگیرانه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *