نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه متأسفانه در بیمارستان های کشور تبعیض بسیاری وجود دارد خواستار توجه بیشتر در این حوزه شد.

به گزارش هراز نیوز به نقل از خانه ملت، حسن کامران دستجردی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۱ خرداد) مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی مشکلات بخش سلامت کشور گفت: من از وزیر بهداشت چندین سؤال دارم اول آنکه تا چه زمانی تبعیض در بیمارستان ها از بین می رود و در این خصوص چه برنامه هایی وجود دارد چرا که من خود بارها شاهد بودیم زمانی که مقامی مسئول به بیمارستان رفته است چندین دکتر بالای سر او حاضر بوده‌اند، در حالی که فردی که از فقر مالی برخوردار است از این مهم بی نصیب مانده است.

وی با بیان سؤال دوم از وزیر بهداشت افزود: چرا به ایثارگران توجه نمی شود. در حال حاضر مشکلات ایثارگران از بنیاد شهید به دستگاه ها و از دستگاه ها نیز به بنیاد شهید پاس داده می شود.

نماینده اصفهان سؤال سوم خود را اینگونه مطرح کرد و بیان داشت: در بیمارستان البرز مادر شهیدان بحرینی به رحمت خدا رفت در حالی که در این بیمارستان از صبح تا شب رها شده بود چرا که پزشک متخصص در این بیمارستان وجود نداشت.

کامران دستجردی ادامه داد: سؤال چهارم این است که در برنامه پنجم توسعه گفته شده بود که اعضای هیأت علمی دانشگاه ها تمام وقت باشند ولی متأسفانه این امر هم اتفاق نیافتاد.

وی سؤال دیگر خود را به موضوع پولی که دولت از بخش سلامت به مسکن و شهرسازی واگذار کرده بود، اختصاص داد و تصریح کرد: از وزیر بهداشت گله دارم که چرا اعتراضی در واگذاری بیش از یک میلیارد تومان پول از بخش سلامت به بخش مسکن و شهرسازی انجام نداده اند در حالی که این مهم موضوعی بود که نباید از آن به راحتی می گذشتند.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: سؤال دیگرم از وزیر بهداشت در خصوص پزشک خانوار است. باید گفت اصل این مهم درست است ولی نظام زیرساختی آن وجود ندارد و باید پزشک عمومی را در اجرای این امر تأمین کرد.

وی در پایان گفت: از برنامه پنجم توسعه تحقق شاخص عدالت در سلامت و کاهش سهم هزینه مستقیم مردم تا حداکثر ۳۰ درصد سلامت است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید زمینه ای فراهم شود تا مردم بدانند بهداشتشان رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *