مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل گفت: یک میلیارد و 331 میلیون و 880 هزار ریال زکات در بین مردم شهر و روستای آمل جمع‌آوری شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رمضان علیپور صبح امروز در نخستین نشست شورای زکات این شهرستان در سال جدید که در دفتر امام جمعه برگزار شد، ابراز داشت: در سال 83 شورای زکات در کشور تاسیس شد تا این فریضه عظیم در بین مردم جامعه فرهنگ‌سازی شده و نهادینه شود.
وی افزود: از همان سال مسئولیت جمع‌آوری زکات به کمیته امداد امام خمینی(ره) سپرده شد تا این نهاد انقلابی با جمع‌آوری آن حرکتی بزرگ در جهت مبارزه و ریشه‌کنی فقر داشته باشند.
علیپور با اعلام اینکه در روستاها از طریق طرح هجرت و روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مبلغ دینی استفاده شده است، تصریح کرد: خوشبختانه مسئولان شهری آمل حامی محرومان هستند و با تمام توان در جهت کاهش فقر می‌کوشند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل با اعلام اینکه در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 331 میلیون و 880 هزار ریال زکات در بین مردم شهر و روستای آمل زکات جمع‌آوری شد، تصریح کرد: مبلغ پیشنهادی استان برای این شهرستان در مورد جمع‌اوری زکات 992 میلیون و 616 هزار و 572 ریال بوده که آمل از میزان پیشنهادی استان نیز سبقت زیادی گرفته و به عنوان نخستین شهر جمع‌آوری زکات مقام نخست را بین دیگر شهرستان‌ها کسب کرد.
علیپور با تاکید اینکه مبلغ جمع‌آوری شده زکات این شهرستان در سال‌های 88 و 89 به ترتیب 28 میلیون و 223 هزار ریال و مبلغ هشت میلیون و 897 هزار ریال بوده است، عنوان کرد: سال گذشته 12 تن مرکبات در سطح شهرستان به میزان 120 میلیارد ریال جمع‌آوری شد در این زمینه نیز در بین شهرهای مازندران رتبه دوم را به خود اختصاص دادیم.
دبیر شورای زکات آمل با اشاره به برخی هزینه‌کردها بیان داشت: مبلغ 330 میلیون ریال برای مسکن محرومان و نیازمندان هزینه شد که 30 درصد ان سهم محرومان بود.
وی با تاکید اینکه برای درمان محرومان نیز مبلغ 120 میلیونر ریال هزینه شد، گفت: برای قدردانی از روحانیون مبلغ زکات و مسئولان جمع‌آوری آن در روستاها 13 میلیون و 800 هزار ریال بن خرید کالا اهدا شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل با اشاره به برخی از امورات عمرانی در سطح روستاها اذعان داشت: برای احداث مسجد نجارمحله 650 میلیون ریال اختصاص یافته همچنین برای احداث فاطمیه کلاصفا و تعمیر امامزاده زیار لاریجان به ترتیب مبلغ 50 و 60 میلیون ریال هزینه شد.

خبرنگار فارس مازندران؛ قربانعلی مسافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *