معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور از آغاز خرید تضمینی گندم از 16 خرداد ماه در مازندران به قیمت مصوب 420 تومان به ازای هر کیلو خبر داد.

خبرگزاری فارس: خرید تضمینی گندم در مازندران؛ از فردا / قیمت مصوب 420 تومان

به گزارش هراز، فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، رمضانعلی ریاحی از آغاز خرید تضمینی گندم از 16 خرداد ماه در مازندران خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای خرید به موقع گندم از کشاورزان این استان به عمل آمده است.

وی افزود: 16 مرکز در شهرهای مختلف استان، آمادگی خرید تضمینی گندم را دارند که شش مرکز خرید در مناطق کوهستانی و بقیه نیز در مناطق دشت مستقر هستند.

وی اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد که در صورت نیاز، تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در این استان را افزایش دهیم تا گندم‌کاران مازندرانی به راحتی بتوانند محصول خود را به این مراکز تحویل دهند.

ریاحی با اشاره به خرید گندم از سوی کارخانجات آردسازی استان در چارچوب این طرح، گفت: ترجیح می‌دهیم بخش خصوصی و تعاونی در این زمینه فعال‌تر وارد شوند و نسبت به خرید مازاد گندم کشاورزان استان اقدام کنند.

 

وی با اشاره به افزایش قیمت پایه گندم در چارچوب این طرح‌ اضافه کرد: قیمت مصوب پایه امسال برای هر کیلوگرم گندم 420 تومان در نظر گرفته شد و در صورت افرایش کیفیت، قیمت گندم نیز بالاتر خواهد رفت.

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور با اشاره به کیفی بودن گندم استان مازندران، بیان داشت  سال گذشته به طور میانگین هر کیلوگرم گندم 80 ریال بالاتر از قیمت مصوب از گندم‌کاران خریداری شد.

وی پیش‌بینی کرد امسال حدود 120 هزار تن گندم در استان مازندران تولید شود و گفت: به نظر می‌رسد در سال جاری کشاوران حدود 100 هزار تن از این محصول را به مرکز خرید دولتی و بخش خصوصی تحویل دهند.

ریاحی، مقدار خرید گندم در چارچوب این طرح در سال گذشته را حدود 100 هزار تن اعلام کرد و افزود: حدود 57 هزار تن از این مقدار از سوی مراکز خرید شرکت غله و بقیه نیز از سوی بخش خصوصی خریداری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *