سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران،  با بیان این که مدیریت پسماند استان، نیازمند ۳ هزار میلیاردتومان اعتبار است، گفت: ۱۴ گروه سرمایه‌گذار توانمند در راستای اجرای صفر تا صد کارخانه کمپوست و زباله اعلام آمادگی کردند. ‎

هراز نیوز : سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، در آیین افتتاح ساختمان سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر اینکه موضوع پسماند اولویت مهم و راهبردی استان بود و نیاز به یک سازمان متمرکز و مستقل احساس می‌شد، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند با همکاری شهرداری‌های استان و تعدادی از کارشناسان افتتاح شد.

عبدالرضا دادبود با اشاره به موضوع زباله به عنوان یک چالش، گفت: باید با بهره گیری از طرح های نو؛ به سمت بازیافت پسماند حرکت کنیم.

او با بیان اینکه جای سازمان تخصصی در حوزه پسماند خالی بود، تصریح کرد: این یک اتفاق خوب در استان است که مدیریت جامع پسماند را در شهر‌ها و روستاها پیگیری کند.

دادبود با تاکید بر اینکه رفع معضل پسماند یک چالش استانی است و شهرستانی نیست، ابراز داشت: طرح پسماند باید منطقه‌ای اجرا شود، محدودیت زمین، منابع مالی، زیست محیطی، مانع از طرح هر شهر یک پسماند می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، افزود: بر اساس دستورالعمل جدید تخصیص اعتبارات ملی در جهت هزینه انتقال خروج زباله از استان صورت نمی‌گیرد و هزینه انتقال را شهرداری‌ها از منبع داخلی متقبل می‌شوند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ۳ هزار میلیاردتومان برای مدیریت پسماند استان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: ۱۴ گروه سرمایه‌گذار توانمند در راستای اجرای صفر تا صد کارخانه کمپوست و زباله اعلام آمادگی کردند.

دادبود، افزود: تامین مالی مدیریت پسماند از طریق منابع دولتی، ملی، روستایی، شهرداری‌ها و بخش خصوصی و تسهیلات اقدام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *