نوری: الگوی راهبری بهداشت و درمان باید نوین و مجهز به دانش روز باشد

استاندار مازندران در این مراسم، گفت: باید در حوزه بهداشت و درمان از ساختارهای سنتی گذر کرد و به سوی الگوهای نوین و مجهز به دانش روز هجرت نمود. ‎

استاندار مازندران با تاکید برعدم وجود بیمارستان جامع در استان، گفت: با ورود میلیونی مسافر و گردشگر به مازندران، دهکده سلامت یک الزام و ضرورت است.

طی مراسمی با حضور علی جعفریان، جانشین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آیت الله لائینی، نماینده مقام معظم رهبری در استان، آیت الله معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، یوسف نوری، استاندار مازندران و مسئولان استانی از زحمات دکتر غلامی، تقدیر و محمد صادق رضایی به عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران معرفی شد.

استاندار مازندران در این مراسم یاد و خاطره ۳۱۸ شهید دفاع مقدس و مدافعین سلامت را گرامی داشت و تاکید کرد: کادر درمان در حکمرانی سلامت با ارائه خدمات شایسته و مطلوب نقش بی‌بدیل را در جامعه دارد.

نوری با بیان اینکه دستیابی به نتایج سلامتی بهتر برای آحاد جامعه از اثربخشی حکمرانی است، گفت: این حکمرانی نیاز به اراده قوی و فعالیت‌های مهم دارد.‌ساختارها، فرایندها، ارزش‌ها و قوانین، اختیارات و قدرت را باید در ایجاد نظام حکمرانی بیشتر کنیم.

استاندار، سیاست گذاری، برنامه راهبردی، سازماندهی، تولیت و کنترل را از عناصر تشکیل دهنده این حکمرانی برشمرد.

وی مشارکت و ائتلاف را زمینه فراهم نمودن شاخصه‌های حکمرانی شایسته و متعالی مطرح کرد و افزود: وزارت بهداشت قدم‌های موثر و مطلوب برداشته است، اما با ظرفیت‌های موجود نیاز به تلاش بیشتر است.

نوری همچنین گفت: اخلاق محوری، قانون مداری و عدم انحراف مالی از شاخص‌های مهم هستند.

مقام عالی دولت در مازندران در ادامه با اشاره به توسعه کمی و کیفی حوزه سلامت در مازندران به تنگناها و چالش‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: تخصیص اعتبار جهت تکمیل بیمارستان مرحوم آیت‌الله طبرسی در فاینانس شورای اقتصادی مطرح گردد، مازندران درحوزه بهداشت و درمان تاکنون هیچ استفاده‌ای از اعتبارات فاینانس نبرده است.

نوری افزود: بیمارستان جایگزین، بیمارستان امام سجاد از سال ۹۱ مصوبه گرفته است و تاکنون اقداماتی در راستای اجرای عملیاتی صورت نگرفت، ضرورت دارد در بودجه سال آینده لحاظ گردد.

استاندار مازندران با بیان اینکه نداشتن یک بیمارستان جامع زیبنده استان نیست، گفت: استانی که بر اساس آمار شورای هماهنگی سفر در طول ۱۰ روز بیش از ۴ میلیون مسافر دارد، سرانه خدمات درمانی و بهداشتی اش باید افزون‌تر باشد.

استاندار با بیان اینکه مازندران در اجرای طرح پزشک خانواده پیشرو است و در این حوزه باید یکپارچگی اعمال شود، خاطرنشان کرد: در نظام اجرای پزشک خانواده، تامین اجتماعی باید با دانشگاه هماهنگ و همزمان اجرا کند، چراکه عدم یکپارچگی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی همچنین با بیان اینکه ۳۶۰۰ روستا در مازندران وجود دارد، افزود: مراکز خدمات درمانی و بهداشتی روستایی نیازمند امکانات و تجهیزات و روش‌های نوین هستند.

استاندار مازندران با بیان اینکه الگوی راهبری بهداشت و درمان الگوی کلیشه‌ای است و به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، باید به دانش روز تجهیز گردد.

نوری با اشاره به برنامه جامع توسعه دریا محور اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود بسته کاری بهداشت درمان و گردشگری سلامت را به شورای برنامه‌ریزی ارائه نمایند.

استاندار گفت: مازندران با ورود میلیون‌ها مسافر ایرانی و خارجی نیاز به دهکده سلامت دارد و باید تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری خصوصی صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *