استاندار مازندران با بیان این که عدم اهتمام در اجرای طرح های پیشگیری در حوزه مدیریت بحران در گذشته آسیب زا بوده است، گفت: پیشگیری و اجرای طرح های راهبردی در برنامه مدیریت بحران مازندران اساسی است. ‎

استاندار مازندران با اظهار این که در کنار نظارت همه جانبه از عرصه های کشاورزی و طبیعی، اجرای عملیات آبخوان داری، آبخیزداری، حفظ حریم و لایروبی رودخانه ها و کشاورزی پیشرفته از مهمترین ماموریت های مسوولان استان است، گفت: عدم اهتمام در اجرای طرح های پیشگیری در حوزه مدیریت بحران در گذشته آسیب زا بوده است.

یوسف نوری در جلسه مدیریت بحران مازندران با اظهار این که پیشگیری حوادث طبیعی از مهمترین ماموریت های دستگاه های اجرایی استان است، افزود: شرایط اقلیمی مازندران با توجه به طبیعت آن نیازمند مراقبت های ویژه با اجرای طرح های پیشگیری از حوادث غیرمترقبه است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که این استان در مصرف بهینه انرژی همچنان نیازمند برنامه های علمی و فرهنگی و تبلیغی است، ‌ادامه داد:‌ اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف انرژی در مازندران نیازمند بازنگری اساسی است.

استاندار مازندران با قرائت چند ماده از برنامه های هفتم توسعه در راستای اجرای طرح های پیشگیری از حوادث غیر مترقبه، گفت: فرسایش خاک به عنوان یک مشکل اساسی در استان طبق برنامه هفتم توسعه باید تا ۲۰ درصد کاهش بیابد.

وی با اشاره به این که تجهیزو نوسازی اراضی و اجرای آبخیزداری، کاهش بحران های ناشی از باد شدید که در سوادکوه مازندران تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شد و طرح جامع پیشگیری با اولویت سیلاب از دیگر تکالیف مهم دستگاه های اجرایی تاکید شده در برنامه هفتم است، گفت: ایجاد انرژی های تجدیدپذیر برای جبران ناترازی در مازندران مورد تاکید است.

استاندار مازندران، توضیح داد:‌ قوانین و مقررات در همه بخش ها در برنامه‌های هفتم توسعه وجود دارد بنابراین استفاده از هوش مصنوعی در پیشگیری از حوادث طبیعی و غیرمترقبه ضروری است.

نوری اظهار کرد: دستگاه های اجرایی استان مازندران با همکاری استادان دانشگاه نسبت به بکارگیری هوش مصنوعی اقدام عملی کنند. امروز باید کارهای اساسی انجام بدهیم یعنی با جمع آوری اطلاعات تحلیل های مختلف از طریق هوش مصنوعی ارایه کنیم.

وی به پیشینه مازندران در مدیریت منابع آب که در تاریخ زبانزد است، اشاره کرد و گفت: تحلیل تصاویر ماهواره‌ای آب و هوایی مازندران را باید به درستی واقعی کنیم تا هشدارهای لازم را به تولید کنندگان بخش های مختلف به ویژه کشاورزی بدهیم.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که علم و تجربه در پیشگیری از حوادث غیرمترقبه مازندران به اندازه کافی وجود دارد، گفت: باید از کارهای راهبردی غافل نشویم، امروز اگر با چالش های مختلف به ویژه در پسماند و یا مسایل ناشی از حوادث غیرمترقبه مازندران مواجه هستیم به دلیل بی‌توجهی به انجام برنامه ریزی در قالب طرح های راهبردی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *