افتتاح استودیو هزارسنگر در آمل به مناسبت هفته دفاع مقدس

 

به گزارش هرازنیوز ، همزمان با هفته دفاع مقدس، استودیو هزارسنگر در ساختمان ستاد گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن و جنگل آمل با حضور حجت الاسلام والمسلمین یعقوبیان امام جمعه شهرستان، رضا حاجی پور نماینده مردم شریف شهرستان آمل و رئیس مجمع نمایندگان استان، دکتر زارعی فرماندار شهرستان، سرهنگ داغمه‌چی فرماندهی سپاه آمل،سردار میرشکار از فرماندهان لشگر ویژه ۲۵ کربلا، کسب ور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حاج احمد کوهستانی از فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس و… افتتاح شد.

 

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل با قدردانی از تلاشهای انجام شده در ستاد گرامیداشت ششم بهمن آمل مطرح کرد: حفظ حماسه ها، ضبط خاطرات و مستند سازی نقش بسزایی در همبستگی اجتماعی و ماندگاری در حافظه جمعی ملت ایفا خواهد کرد.

سردار علیجان میرشکار گفت:یکی از نقاط ضعف ما این است که زیباترین صفحات تاریخ اسلام و تشیع در مقطع حیات ما و انقلاب اسلامی و گفتمان اسلام نابی که به لطف خدا جهانگیر می شود علی رغم همه فتنه ها که نتوانستیم خودمان و آثارمان را به درستی ثبت و تقدیم به جامعه و بشریت بکنیم.

وی خاطر نشان کرد :چند روز پیش دیداری خدمت مقام معظم رهبری داشتیم در رابطه با کنگره شهدای اسلام و مازندران نکات زیبایی را مطرح کردند یکی از چهره های مازندران شهید شیرودی را از قبل می شناختند،این شهید یکی از نظامیان دوران ستم شاهی بود وقتی انقلاب اسلامی شروع شد و‌کردستان توسط استکباران و صدام تجاوز شده بود وارد عرصه شد،این شهید بیشترین پرواز جنگی را ثبت کرده بود.

یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: چهره ای مثل شهید شیرودی را ما در استان مازندران کم نداریم مانند شهید طوسی و شهید بصیر و شهید منفرد.

وی بیان کرد: یک تقاضا از شما مسئولان گرامی دارم یک ساختمانی به نام ساختمان بسیج در شهرآمل داریم که الان با نام هتل شهر و اختصاص به هتل شهر دارد.این مجموعه به عنوان موزه دفاع مقدس و موزه ششم بهمن آمل راه اندازی شود  درآمد آن هم با شهرداری باشد تا با راه اندازی این موزه حادثه ششم بهمن ما را که هنوز نتوانستیم معرفی بکنیم بتوانیم بهتر معرفی کنیم.

میرشکار تاکید کرد: موزه ششم بهمن آمل خدمت بزرگی است که باعث ترویج و جمع آوری و حفظ و نشر آثار دفاع مقدس می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *