در انتخاب استاندار مازندران
به جای تخریب، به دنبال ساختن باشیم

هرازنیوز : چرا بجای ارزیابی دقیق توانمندی‌ها و سنجش شاخص‌های شخصیتی افراد، به دنبال تخریب شخصیت آن‌ها هستیم؟ این پرسشی است که در آستانه انتخاب استاندار مازندران، بیش از پیش ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است.
در میان نامزدهای مطرح شده، شخصیتی وجود دارد که از وجهه مقبولی برخوردار است و در میان طیف‌های مختلف سیاسی و اجتماعی محبوبیت ویژه‌ای دارد. فردی که هم در میان اصلاح‌طلبان و چپ سنتی و هم در بخشی از اصول‌گرایان مستقل و دانشگاهیان و پیشکسوتان دفاع مقدس، به عنوان یک مدیر توانمند و محقق در عرصه اجرا شناخته می‌شود.
با بررسی نظرات و سوابق این شخص، به عمق نگاه و دیدگاه‌های وی پی می‌بریم. فردی برنامه‌محور، استراتژیست و دارای سال‌ها سابقه اجرایی و مشورتی که با نگاهی توسعه‌محور، می‌تواند نقش موثری در پیشرفت استان مازندران ایفا کند.
چرا باید از چنین ظرفیت‌هایی استفاده نکنیم؟ استان مازندران نیازمند مدیرانی با تجربه و توانمند است که بتوانند با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، استان را به سمت توسعه و پیشرفت هدایت کنند.
چرا باید به دنبال افرادی باشیم که فقط در یک رشته خاص تجربه کاری دارند و طی ماه‌های ابتدایی، به صراحت اعلام کرده‌اند که هیچ برنامه‌ای برای استاندار شدن ندارند؟ آیا صرف ریاست بر یک ستاد انتخاباتی، ملاک اصلی برای انتخاب یک استاندار است؟
بیایید به جای تمرکز بر تخریب افراد و ایجاد حواشی، به دنبال آدم‌های با برنامه و توانمند در حوزه اجرا باشیم. افرادی که با نگاهی آینده‌نگر، بتوانند مشکلات استان را شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها راه‌حل‌های عملی ارائه دهند.
همانطور که این شخصیت برجسته می‌گوید: “اقدام” مقدمه محصول و راه رسیدن به هدف است. تنها نظاره گر بودن یا به صورت آرزو در ذهن گذراندن، ما را به مقصد نخواهد رساند. برای موفقیت باید همین الان شروع به اقدام کنیم.
بیایید به جای اتهام‌زنی‌های بی‌اساس، به دنبال حقایق باشیم. همانطور که این شخصیت تاکید می‌کند: در مواجهه با پدیده‌ها حتما از چهار جهت به آن حساس شوید: اغراق‌ها، تحریف‌ها، جهل و حقایق. بدون دقت در سه موضوع اول، در رسیدن به موضوع چهارم دچار مشکل خواهیم شد.
در نهایت، امیدواریم که انتخاب استاندار مازندرانی صورت گیرد که بتواند با تکیه بر توانمندی‌های خود و استفاده از ظرفیت‌های موجود، استان را به سوی آینده‌ای روشن‌تر هدایت کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *