استاندار آینده مازندران چه کسی باشد ؟ ع.ک

هراز نیوز : این روزها مهمترین سوال های  محافل سیاسی و رسانه ای در مازندران این است، چه کسی استاندار آینده مازندران خواهد شد؟ آیا مازندرانی است یا غیر بومی ! نقش جریانات سیاسی و ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان برای انتخاب سکاندار این استان چقدر است؟ چه کسانی در انتصاب استاندار نقش تعیین کننده در مازندران دارند؟ و…

همه ما خوب می دانیم که مازندران استاندار مازندرانی می‌خواهد کسی که مازندران را مثل کف دستش بشناسد، در شهر های مختلف آن زندگی و مدیریت کرده باشد، ضروریات، احتیاجات و بایسته ها و الزامات صنعت گرفته تا گردشگری، کشاورزی و دامپروری، از دریا تا جنگل، را بداند و قدرت حل مساله برای مدیریت همه این میدان ها را داشته باشد، به همه تهدیدها و فرصت‌های این استان آگاهی داشته باشد، هم دردها را بداند و هم به شیوه درمان و ابزار لازم برای این مهم آگاه و مجهز باشد و از آنها مهمتر قدرت هم افزایی و مدیریت بین همه ظرفیت های استان را در راهبرد وفاق ملی داشته باشد.

شکی نیست که اولین مطالبه مردم مازندران از دولت وفاق ملی دکتر پزشکیان و وزیر کشور مازندرانی این دولت جز این نیست که استاندار بعدی این استان از میان مدیران نخبه، کارآمد و با تجربه مازندرانی انتخاب شود، فردی که کارنامه درخشانی از سوابق مدیریتی، علمی، انقلابی و سیاسی از خود برجای گذاشته باشد، از این رو پایگاه خبری هرازنیوز در سلسله یادداشت هایی تلاش می کند سوابق برخی از چهره ها و شخصیتهای ملی مازندرانی را که گزینه ای مناسب برای سکانداری عالی ترین مقام دولت دراین استان هستند بازخوانی نماید، تا نظر تصمیم گیران انتخاب استاندار در سطح استانی و سپس عرصه ملی و هیات دولت را تحت تاثیر قرار دهد.

لذا ضروریست در قدم اول افراد اثر گذار و تعیین کننده در مازندران به یک اجماع  برای انتخاب استاندار برسند و تا  پایتخت نشینان به بهانه اختلافات مازنی ها  گزینه غیر بومی برای ما تجویز نکنند.

به این خاطر مخاطب این سلسله یادداشت ها ابتدا نماینده ولی فقیه در استان، مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان و روسا و عوامل اصلی ستاد های انتخاباتی دکتر پزشکیان و کنشگران سیاسی میباشند.

اما گزینه اول پیشنهادی ما برای استانداری مازندران، با توجه به رویکرد دولت وفاق ملی دکتر پزشکیان چه کسی است ؟ وچرا؟

سوابق علمی

او متولد 1340 ساری است و از نظر تحصیلات دانشگاهی در سال 1356 در مشهد علوم آزمایشگاهی خوانده است، بعد انقلاب در دهه 70  در رشته شیمی دانشگاه تهران مدرک لیسانس وسپس فوق لیسانس گرفته است و در دهه هشتاد دکترای شیمی خود را گرفته و هم اکنون عضو هیات علمی وزارت علوم است. در حوزه علمیه هم به مدت شش سال از مقدمات تا سطوح تکمیلی تحصیل کرده است .

سابقه جبهه

از نظر سابقه جبهه و جنگ بیش از 58 ماه در مناطق عملیاتی حضور داشته است .

سابقه مدیریت

در سابقه مدیریتی اش به مدت 7 سال فرمانده سپاه شهرهای ساری، سوادکوه، قائمشهر و گنبد بوده است .

رییس دانشگاه علوم انتظامی ، رییس دانشکده علوم و فنون دریایی  ، فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی  و مشاور عالی شهردار تهران در کارنامه این مدیر مازندرانی وجود دارد.

فعالیت سیاسی

در عرصه سیاسی از سال 1393 به عنوان دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی فعالیت سیاسی دارد و به طور مستقل تحلیلگری راهبردی در عرصه ملی برای سران نظام محسوب می شود.

چرا کاکویی 

سردار دکتر عیسی کاکویی از خانواده ای ایثارگر و انقلابی، نامی آشنا در عرصه ملی است، سیاستمداری  فرا جناحی اما مورد تایید عقلا و معتدلین اصلاح طلب و اصولگرا ست، استادی که خمیر مایه اش  با محیط علمی و دانشگاهی سرشته و آمیخته است؛ فهم درستی از مدیریت راهبردی در کشور دارد و هم مدیری جهادی و میدانی با تجربه محسوب میشود، اعتقاد راسخ به جوانگرایی و در عین حال استفاده از ظرفیت پرسالان دارد و از ستایش گری افراطی و ستیزه گری بی منطق و از جوان گریزی و پیر ستیزی پرهیز می کند.

کنشگری نام آشنا برای جریانات سیاسی اصیل در مازندران  و مورد وثوق اکثر جریانات و گروهها است.

او مازندران را مثل کف دستش می شناسد در موسسه اندیشه عمل  پویا مدل مدیریتی برای عبور از بحران ها پیشنهاد داده است و سالهای سال برای اعتلای ایران و به ویژه مازندران پژوهش کرده و راهکار برای حل مسائل ارائه داده است .
در موسسه تبیین آفاق پویا سالیان سال روی مهارت های مدیریتی کار کرده است و آسیب های اجتماعی پژوهش کرده است ودر مورد آسیب های مواد مخدر تالیفات متعدد دارد.

کاکویی را می توان یک سرمایه ملی و ذخیره ای مدیریتی نظام دانست که  می تواند یکی از بهترین گزینه های سکانداری استانداری مازندران باشد تا با شعار وفاق ملی الگویی از مدیریت راهبردی و میدانی  را برای مردم نازنین مازندران به ارمغان آورد . ان شاءالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *