پایگاه صهیونیستی دبکا به که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی نزدیک است، اعلام کرد که رزمایش “شیر در کمين” سوریه و ایران را نشانه رفته است.
به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، پایگاه صهیونیستی “دبکا” که به دستگاه‌‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی نزدیک است، تأکید کرد که رزمایش “شیر در کمين” که به‌تازگي در اردن برگزار شد، سوریه و ایران را نشانه گرفته و این احتمال را تقویت کرده که ممکن است حمله‌ای نظامی علیه این دو کشور صورت گیرد.

این پایگاه اطلاع‌رسانی صهیونیستی افزود: بخش دریایی این رزمایش دربرگیرنده عملیات‌هایی فرضی جهت حمله و تسلط بر جزایر دریایی به‌سان جزایر مورد اختلاف ایران و امارات است و بخش زمینی آن نحوه حمله به سوریه را مورد ارزیابی و تمرین قرار می‌‌داد.

دبکا به نقل از منابع آگاه نوشت که این رزمایش با مشارکت نیروهای نظامی کشورهای اردن و عربستان و آمریکا برگزار شد و عملیات پیاده‌کردن نیرو در سواحل اردن و تمرین تسلط سریع بر پایگاه‌های مستحکم و غیر قابل نفوذ را در مناطق کوهستانی اردن در برمی‌گرفت که از حیث وضعیت جغرافیایی وضعیتی مشابه جزایر سه‌گانه ایران در تنگه هرمز را دارد.

دبکا توضیح می‌دهد که این منطقه کوهستانی پشت خلیج عقبه قرار داشته و ارتفاع آن از دریا شش‌هزار است.

اردن در ادعاهای اخیر امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی اعلام کرده بود که از موضع امارات حمایت می‌کند.
دبکا می‌افزاید: بخش زمینی این رزمایش که با مشارکت گسترده ارتش‌های کشورهای عربی و آمریکای شمالی همراه بود، در منطقه‌ای در نزدیک مرزهای اردن و سوریه برگزار شد.

این پایگاه اطلاع‌رسانی صهیونیستی تصريح می‌کند که در حین انجام رزمایش، یک مقام ارشد نظامی آمریکایی از رزمایش زمینی و دریایی آن به شکل محرمانه بازدید به عمل آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *