نشست خبری و هم اندیشی اختتامیه هفتمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی/ تصاویر

به گزارش هرازنیوز، نشست خبری و هم اندیشی اختتامیه هفتمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی در دانشگاه شمال آمل برگزارشد

 

به گزارش هرازنیوز، نشست خبری و جلسه هم اندیشی اختتامیه هفتمین اشکواره ملی، فرهنگی و هنری حسینی با حضور حجت الاسلام حسین زاده برسمنانی امام جمعه امامزاده عبدالله، فضل الله نیا معاون سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، حسین جوادی آملی رئیس شورای سیاست گذاری اشکواره حسینی و امیدخزر دبیر اشکواره و جمعی از عوامل اجرایی این اشکواره در سالن کنفرانس دانشگاه شمال برگزار شد.
امید خزر دبیرکل همایش ملی و فرهنگی و هنری اشکواره حسینی در نشست خبری همایش ملی و فرهنگی و هنری اشکواره حسینی گفت: افتتاحیه همایش ملی و فرهنگی و هنری اشکواره حسینی روز پنجشنبه ۸ شهریورماه در آستان مقدس امام‌زاده ابراهیم شهرستان آمل برگزار شد و در مجتمع های فرهنگی شهرستان‌ها نمایش، شب شعر و نمایشگاه عکس برگزار می‌شود و این روند تا ۱۴ شهریور ماه ادامه دارد.
وی به تعداد بالای شرکت کنندگان این دوره از همایش ملی و فرهنگی و هنری اشکواره حسینی اشاره کرد و افزود: به مثابه دوره‌های پیشین آثارهای بسیاری از سوی هنرمندان به دبیرخانه ارسال شد و در بخش عکس ۳ هزار و ۱۸۵ اثر از سوی ۴۷۳ شرکت‌کننده دریافت مورد داوری قرار گرفت. همچنین در بخش شعر با استقبال بی نظیر شاعران مواجه شدیم و با شرکت بیش از ۵۰۰ شاعر از سراسر کشور، حدود یک هزار و ۲۰۰ اثر دریافت شد که برخی از شاعران شرکت کننده در ایام ماه رمضان در بیت رهبری شعر سرودند که این موضوع باعث بالا رفتن سطح آثار و وزن رقابت ها می شود.
خزر ادامه داد: در بخش نمایش ۲۷ اثر دریافت شد که از این تعداد ۷ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.همچنین در بخش کودک و نوجوان نیز بیش از ۴۰۰ اثر دریافت شده و همچنان داوری‌ها ادامه دارد.
دبیرکل همایش اشکواره حسینی همچنین تصریح کرد: تمامی هماهنگی ها برای مراسم اختتامیه روز پنج‌شنبه ۱۵ شهریورماه انجام شده و در این مراسم آقای صادقی وزیر فرهنگ و ارشاد کشور، آقای سالاری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد و همچنین آقای محسن برمهانی معاون سیمای جمهوری اسلامی حضور خواهند داشت .
فضل الله‌نیا معاون سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان آمل در نشست خبری همایش ملی و فرهنگی و هنری اشکواره حسینی گفت: ما باید در زمینه های فرهنگی تلاش کنیم و سعی کنیم شور حسینی را به شعور حسینی تبدیل کنیم. وقتی کارها همراه با شعور باشد پایدار می‌ماند. ما باید بدانیم امام حسین برای چه به شهادت رسیده است ، به قول دکتر شریعتی ما نباید به فکر زخم های بدن امام حسین باشیم بلکه باید به فکر درمان زخم های فکری امام حسین باشیم. هدف امام حسین مبارزه با یزید و شمر نبود بلکه هدفش ظلم‌ستیزی ، ایثار، فداکاری و آزادگی بود.
وی به نقل از علامه امینی که صاحب ۲۰ جلد کتاب می‌باشد گفت: روزی یکی از علامه های اهل سنت بیان کرد همه می‌دانیم که در حق امام حسین و خاندانش ظلم شده است و جایگاه والای امام حسین نیز بر همگان مشخص است، پس چرا این همه سال مجلس عزاداری برپا می‌کنید. چه لزومی دارد کافی نیست که این همه برنامه اجرا می‌کنید؟ علامه امینی در جوابش می‌گوید که اگر واقعه غدیر را برپا می‌داشتیم شاید مسیر اسلامی که حضرت محمد(ص) مشخص کرده بود عوض نمی‌شد و اینهمه چند دستگی بین مسلمانان به وجود نمی‌آمد.
معاون سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان آمل ادامه داد: امروز در جهان اسلام حوادث تلخی رغم می‌خورد و وقتی خبرها را با دقت می‌خوانیم و به آمار مردم بی‌گناه غزه نگاه می‌کنیم ۶۹ درصد کشته شدگان زنان و کودکان مظلوم هستند و همه‌ی اینها نشات گرفته از کسانی است که آمده اند مسیر اسلام و انقلاب را عوض کنند و ما باید با فرهنگ سازی و برپایی این نوع همایش‌ها وحدت و یکپارچگی و هدف اصلی واقعه کربلا را به گوش جهانیان برسانیم.
روزبه نصیری آملی رئیس خانه مطبوعات شهرستان آمل و گفت:در بخش رسانه آثارهای بسیار خوبی خصوصا در بخش شهدای خدمت از سراسر کشور داشتیم و به دلیل سطح بالای آثار رقابت ها نزدیک است و همچنان داوری ها ادامه دارد.
وی افزود: در این دوره از اشکواره حسینی بیش از یکصد آثار دریافت شده که ۴۲ اثر به مرحله نهایی راه یافت که این آثار از لحاظ زمانی و محتوا و کیفیت مورد داوری قرار میگیرد.
دبیر بخش رسانه اشکواره حسینی اظهار کرد: داور این دوره از رقابت ها به مثابه دوره پیشین آقای مهدی پور هستند که دارای دکترای ارتباطات بوده و سالیان سال است که وظیفه داوری بسیاری از مسابقات را برعهده داشته‌اند.
افسر امیر صادقی دبیر بخش داستان کوتاه اشکواره حسینی از کیفیت بالای آثار های ارسالی در دو سطح بزرگسال و دانش آموزی به دبیرخانه خبرداد و گفت: در هفتمین اشکواره حسینی ۴۰۰ اثر خوب و فاخری به دستمان رسید که از این تعداد ۵۰ اثر در مرحله اول داوری انتخاب شد.
حسین جوادی آملی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و رئیس شورای سیاست گذاری همایش ملی و فرهنگی و هنری اشکواره حسینی گفت: این دوره از همایش ملی و فرهنگی و هنری اشکواره حسینی در ۶ بخش عکس ، شعر ، رسانه، داستان کوتاه، نمایش و کودک و نوجوان برگزار شده که هزینه برگزاری این همایش بالغ بر 950 میلیون تومان برآورد شده است و تا به این لحظه بدون حمایت مالی هیچ دستگاه و ارگانی کار اشکواره را پیش برده ایم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: کار اشکواره حسینی کار شخصی نیست و ما با تعدادی از هنرمندان برجسته ملی سروکار داریم که جزء بهترین های کشورهستند و برخی نیز در جشنواره فجر مقام آورده‌اند. این هنرمندان به اشکواره آثار برجسته ای را ارسال کردند و به همین جهت باید سطح برگزاری اختتامیه هفتمین دوره اشکواره حسینی درحد همایش‌های ملی برگزار شود که نیازمند حمایت مسئولین استانی و شهرستانی می‌باشیم..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *