“فرانسوی ها برای حمایت از تولید ملی خودشان پول بیشتری هم می پردازند”. این جمله ای بود که در لابه لای گزارش سایت مشرق با عنوان “اقتصادهای بزرگ برای حمایت از تولید ملی چکار می کنند؟ ” نوشته شده بود.
در این گزارش می خوانیم: مسئله “حمایت از تولید ملی” در کشورهای مختلف دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است. جایگاه ویژه ای تا آنجا که نخست وزیر مالزی از مردم می خواهد تعصبی برای نخریدن کالاهای کم کیفیت داخلی نداشته باشند و مردم فرانسه نیز با تمایل خود و برای اینکه مسئله اشتغال در کشورشان پایدار بماند اقدام به خرید کالاهای تولید فرانسه حتی با قیمتی گران تر می کنند.
در ادامه گزارش یاد شده همچنین آمده است: بلومبرگ می نویسد: سارکوزی قصد دارد برای مبارزات انتخاباتی خود و در بخش اقتصادی، بر
روی شعار “ساخت فرانسه” تأکید کند. رقیب او، اولاند نیز با شعار “ایجاد شغل در خانه” به صحنه آمده است.

این گزارش می افزاید: بر اساس یک نظرسنجی، 50 درصد از مردم فرانسه حاضرند که برای خرید کالاهای ساخته شده فرانسه، پول بیشتری هم بپردازند.

بلومبرگ در ادامه با انتخابات میان تیتر “همبستگی اقتصادی” می نویسد: نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد که مردم فرانسه حاضر هستند برای اینکه کالاهای ساخت کشور خودشان را بخرند، در حدود 5 تا 10 درصد نیز بیشتر پول بپردازند.

بلومبرگ تصریح می کند: این در حالی است که کالاهای تولید شده در فرانسه، بین 15 تا 25 درصد، گران تر از کالاهای مشابه تولید شده در کشوری مثل چین است اما مردم فرانسه می دانند که برای حفظ اشتغال در کشورشان باید از تولیدات داخلی و ملی خود حمایت کنند و مصرف کننده آنها باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *