اربعین؛ طواف حاجیان داغ دیده بر مزار حسین علیه السلام

باسمه رب الحسین ع
ان الحسین ع مصباح الهدی و سفینه النجات
اربعین؛ روز بازگشت پرستوهای داغدار به کاشانه، روز رهایی از اسارت ها، روز گسستن غل و زنجیرها، هجرت از غربت و آوارگی، ساکن شدن در حریم امن دوست.

اربعین؛ روز زیبایی حقیقت، روز زیارت چشم ها از زیبایی های کربلا، روز تماشای واقعه عاشورا، روز به گل نشستن خون ذبح عظیم کربلا.

اربعین؛ پایان شمرها و حرمله ها، پایان قهقهه ها و هوسرانی ها، پایان تشنگی ها و غل و زنجیرها، و پایان هراس دخترکان.

اربعین؛ تمرین سوختن، تمرین شعله ور شدن، مشق ققنوسی بودن، مشق سوختن در آتش عشق، مشق فداکاری و ایثار، تمرین پرواز با بال های شکسته.

اربعین؛ فرصتی برای دیدارها، مجالی برای زیارت آسمانی ها، طواف حاجیان داغ دیده بر مزار حسین علیه السلام، فرصتی برای یک دله شدن، پیوستن به صاحبان فضیلت و کرامت، آشنایی با عاشقانه های هفتاد و دو پروانه.
چهل روز گذشت.. .. در آن غروب خون آلود، هنگامی که خنجر شقاوت ها و نامردی ها، گلوی آخرین مبارز را درید، آن گاه که زنان و فرزندان داغدیده در میان رقص شعله های آتش خیمه های‎شان، به سوگ مردان در خون غلتیده خود نشسته بودند، دشمن به جشن و سرور ایستاد، خیابان ها و کاخ ها را برای جشن ها مهیا ساخت و به انتظار ماند تا در میان دل های چون لاله پرخون اسیران، به برپایی جشنی تمسخرآمیز بپردازد.

اما زینب، این ستون پابرجای کاروان اسرا، همه چیز را به گونه ای دیگر رقم زد. به راستی چه کسی می داند چگونه زینب با وجود سنگینی کوهی از مصیبت ها بر شانه هایش، بغض غم ها را فرو داد و قدم بر قله رفیع عزت و آزادگی گذاشت.

با سخنان زینب، کربلا به بلوغ رسید و خون شهدا جوشید، و جوشید تا آن جویبار خونی که در غریبانه ترین حالت ممکن بر زمین جاری شده بود، در اربعین حسینی، رودی خروشان شد.

چهل روز بود که یزیدیان جز رسوایی و بدنامی چیزی ندیده بودند و بزم و شادی شان آلوده به شرم و ندامت شده بود. چهل روز بود که درخت اسلام ریشه در خون شهدا، استوارتر و راسخ تر از همیشه، به سوی فلک قد می کشید. چهل روز بود.
یا اباعبدالله ع ، عاشقان ، رهروان ، ‘یعنی آنهاییکه دانش آموخته مکتب و مرام مولا و مقتدایشان هستند به همراه همه آزادمردان عالم از مذاهب و مسلک متفاوت پای پیاده از کنار مضجع شریف پدر بزرگوارت مولی الموحدین ع به رسم عاشقی و دلدادگی برای زیارت بارگاه ملکوتی ات سر از پا نشناخته تا افتخار وصال معشوق نصیبشان گردد ‘هرساله عظمت و نورانیت این مانور معنوی ‘اعتقادی و دلدادگی به آل الله دشمنان قسم خورده مکتب توحید و بشریت را مایوس و نقشه شیطانی و شومشان را نقش بر آب می نماید
اربعین سالار شهیدان ابا عبدالله ع ، قمر منیر بنی هاشم و شهدای والا مقام کربلا و روز عاشورا بر ولی امر مسلمین امام خامنه ای (حفظه اله) آزادمردان گیتی ، مسلمانان و عاشقان مولا به ویژه ملت سلحشور ایران اسلامی ‘خاصه امت اهل بیتی و همیشه در صحنه شهرستان آمل تسلیت و تعزیت باد.

غفراله لنا و لکم
احمد سیفی
دبیر و سخنگو
جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان آمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *