محفل بزرگ انس با قرآن دربخش سرخرود، روستای معلم کلا، امام زاده درویش حسن علیه السلام

 

به گزارش هرازنیوز، دکتر سیدرضا فاطمی؛ مدیر عامل سازمان مردم نهاد دارالقرآن نورالهدایه استان مازندران، مطرح کرد:

محفل انس با قرآن مورخ صبح سه شنبه دوم مرداد ۱۴۰۳؛ مصادف با هفتمین روز شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش در بخش سرخرود، روستای معلم کلا، آستانه امام زاده درویش حسن علیه السلام با حضور روشندلان و معلولان حافظ و قاری قرآن کریم سراسر استان مازندران برگزار شد.

 

دکتر فاطمی در گفتگو با خبرنگار هرازنیوز گفت:

هدف از برپایی این محفل، حفظ و گرامیداشت عاشورا و یاد و نام شهادت امام حسین ع و یاران باوفایش می باشد که همه ساله در هفتیمین روز شهادت شان، در این مکان مقدس و عرشی امام زاده درویش حسن ع با حضور عزیران عضو دارالقرآن نورالهدایه ویژه روشندلان ومعلولان حافظ وقاری قرآن کریم به همراه خانواده محترم شان به صرف صبحانه و ناهار برگزار می گردد.

انجام دعای پرفیض زیارت عاشورا، هنرنمایی عزیزان عضو نسبت به قرائت قرآن کریم و همچنین حفظ قرآن کریم، مداحی و سخنرانی مذهبی نمونه فعالیت های اینگونه محافل است.

فاطمی همچنین خاطرنشان کرد:

برپایی اینگونه محافل، خاص و هزینه بردار است و نیازمند حمایت های جدی از طرف خیرین محترم است به این دلیل که هزینه های ایاب و ذهاب، پذیرایی، اهدای تجهیزات پزشکی از قبیل دارو، دستگاه قند خون، فشار خون، بستری و همچنین بسته های معیشتی مد نظر مهم و حیاتی برای عزیزان عضو می باشد.

فاطمی گفت: جامع هدف مرکز سازمان مردم نهاد دارالقرآن نورالهدایه استان مازندران، بیش از ۱۰۰ نفر از عزیزان روشندل و معلول دارای کارت معلولیت بهزیستی می باشند که عضو رسمی سازمان مردم نهاد دارالقرآن نورالهدایه استان مازندران با مرکزیت شهرستان آمل می باشند و همگی حافظ و قاری قرآن کریم هستند که از سال ۱۳۸۶ تاکنون به موفقیت های برتری دست یافته اند.

 

مدیرعامل سازمان مردم نهاد دارالقرآن نورالهدایه استان مازندران مطرح کرد: برپایی محفل انس با قرآن مهم ترین هدف این سازمان است تا با توجه به آموزش های مربوطه بتوانیم دایره محفوظات قرآن را تثبیت کنیم.

 

وی ادامه داد: قصد سازمان مورد ذکر بر آن است تا روند موارد تجوید و روخوانی قرآن کریم را تسریع ببخشیم تا اعضای جامع هدف بتوانند با آمادگی کامل برای مسابقات شهری، استانی و کشوری شرکت کنند ضمن اینکه تاکید بر این است عزیزان مورد ذکر، دغدغه درمان و دارویی نیز نداشته باشند.

 

دکتر فاطمی در ادامه گفتگوی خبری افزود:

ناگفته نماند که در این مراسم پرچم متبرک به ضریح امام حسین ع توسط اعضای محترم انجمن اولیای دبیرستان مرحوم حاج نورعلی شاکری ره شهرستان آمل به این مکان مقدس آورده شده و مورد وجد همه حضار محترم قرار گرفت.

 

فاطمی همچنین در ادامه  یادآور شد: با توجه به از بین رفتن چاه منزل یکی از عزیزان عضو دارالقرآن که از سادات بوده اند و از مدتها قبل دچار مشکلات عدیده ای بوده اند، کار حفر چاه مربوطه از تاریخ نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳ شروع و تا پایان تیر ۱۴۰۳ به اتمام رسیده و با هزینه ای بالغ بر پنجاه میلیون تومان، از طرف خیرین محترم سراسر کشور انجام شد که قابل تقدیر و تشکر است و روند کار لوله کشی منزل مورد ذکر در دستور کار قرار دارد و باید اقدام شود.

 

فاطمی در پایان از همه خیرین محترم در سراسر کشور و همچنین اهالی محترم روستای معلم کلای سرخرود، دهیار محترم، هیأت امنای محترم آستانه امام زاده درویش حسن علیه السلام و شورای محترم روستا که در برپایی این محفل انس با قرآن در امام زاده درویش حسن ع، گام برداشته اند، تشکر و قدردانی کرد و برای همه آنها آرزوی سلامتی و موفقیت، از خداوند متعال مسئلت داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *