سیاست دولت این است که استاندار غیربومی برگزیند یا بومی؟

انتظار می رود استاندار جدید مازندران از نیرو‌های بومی باشد

هرازنیوز، مجید قاسم کردی حقوقدان- فعال مدنی

در روزهای اخیر برخی ها رایزنی ها و تلاشهایی و گزینه های مختلفی برای این پست مطرح و شایعه شده است که انتظار می رود نظر دولت و وزارت کشور روی گزینه بومی برای استانداری باشد گزینه ای که میانگین پایینِ عمر دوره مدیریت استانداران در مازندران را بشکند و کشتی نابسامان مازندران را به ساحل برساند مردم مازندران در سالهای گذشته جنگ شهری و جدال مدیریتی بین شهرها و مناطق مختلف استان مازندران را در ادوار مختلف کشیده اند حال نیازمند استانداری هستیم تا وفاق و همدلی را در استان تشدید کند.

مازندران در حوزه های کشاورزی و ورزش در سطح کشور از ظرفیتهای بالقوه و بالفعلی برخورداراست که بجهت همه آن توانمندی ها نماینده ولی فقیه استان آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی در معارفه رسمی 25 امین استاندار آن اعلام میدارد که این استان می تواند وزیر کشاورزی و وزیر ورزش داشته باشد و حال در خصوص مهم ترین پست منتسب دولت چهاردم در استان که استاندار می باشد هم قطعا اولویت شهروندان،علما، نخبگان و فعالان سیاسی و همه اقشار انتخاب گزینه‌های بومی است. با وجود کار‌های انجام گرفته در دولت‌های مختلف، اما توقع و انتظار مردم استان در رفع محرومیت‌ها رفع نشد، دیگر راه نجات استان گفتار درمانی و جلسات فرمایشی نیست حال انتظار داریم استاندار جدید در مسیر توسعه بیشتر استان، قدم بردارد و با اعمال مدیریت جهادی برای برون رفت از مشکلات فراروی، اقدامات اساسی صورت دهد.

مازندران نیرو‌های خوبی دارد لذا باید دید سیاست دولت این است که استاندار غیربومی برمی گزیند یا بومی؟ و امیدواریم دولت با نظر مجمع نمایندگان نسبت به انتخاب استاندار بومی اقدام کند. تا استاندار دولت چهاردهم با بهره گیری از نیروهای کارآمد مناطق مختلف شرق و غرب، و با پرهیز از گرایش و رویکرد ساری گرایی و مرکزگزایی و با بکارگیری نیروهای برجسته غربی و شرقی همه گروه های سیاسی و جناحی را در مشارکت اجتماعی نقش دهد.

انباشت وعده ها عملی نشده، مشکلاتی از قبیل اشتغال و بیکاری، زباله، زیرساخت های ضعیف حمل و نقل، وضعیت بحران زده کشاورزی و صنعت، گردشگری لجام گسیخته و معضلی به نام منطقه آزاد که چند استاندار را برکنار کرده مواردی است که استاندار جدید با آن باید دست و پنج نرم کند لذا بی تردید مازندران به استانداری کاربلد و شایسته نیاز دارد تا بهره گیری از همه ظرفیت ها برای توسعه استان گام بردارد استانداری مقتدر، ذی نفوذ تا استان را به محل جدل و جنجال سیاسی و انتقام گیری از رقبا تبدیل نکند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *