بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مناطق سیل زده بلده
بابک مومنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از مناطق سیل زده شهرستان نور بازدید و در جریان مسائل و مشکلات و خسارات وارده به بخش کشاورزی این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش هرازنیوز، بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با حضور در شهرستان نور از مناطق سیل زده و خسارت دیده این شهرستان بازدید و آخرین وضعیت این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران پس از بازدید از روستاهای تاکر و مزید از توابع منطقه بلده نور و بررسی میدانی شرایط ایجاد شده در اثر سیلاب اخیر در نشستی با حضور مردم روستا ضمن تاکید بر توسعه کشاورزی و دامپروری در روستاها متناسب با پتانسیل و ظرفیت مطلوب منطقه ، اجرای طرح تعادل دام و مرتع و لزوم حفظ و پایداری تولید با رویکرد حفظ دامداریهای سنتی و احیاء مراتع را امری ضروری دانست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای تثبیت پوشش گیاهی منطقه، ایجاد سازه های سیل بند با بندهای گاویونی ،آبخیزداری و آبخوانداری و اصلاح سردهنه های زراعی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی در پایان اظهار داشت: روستا مرکز تولید است و حفظ اکوسیستم روستا با رویکرد تولید، امری اجتناب ناپذیر است و رعایت بهداشت و مدرن سازی دامدارهای موجود هم باید مد نظر قرار گیرد .

در پایان این بازدید فیاضی نماینده محترم مردم شریف شهرستان های نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی ، نگهدار معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، علیزاده مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی، فرهمند سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نور و مدیران و مسئولان ستادی و شهرستانی طی جلسه ای با بخشدار و دهیاران، در محل بخشداری بخش بلده، راهکارهای حل مسائل و مشکلات ایجاد شده را مورد بررسی قرار دادند.

لازم به ذکر است در پی بارندگی چند روز گذشته در مناطقی از شهرستان نور، روان آب و سیل خساراتی به سردهنه‌ها و زیرساخت‌های انتقال آب اراضی کشاورزی منطقه برجای گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *