رهاسازی زنبور تریکوگراما در 3000 هکتار شالیزار بابل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل رهاسازی زنبور تریکوگراما و کنترل بیولوژیکی آفت ساقه‌خوار برنج در سه هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان بابل خبر داد.
به گزارش هرازنیوز، محسن آهنگری رهاسازی زنبور تریکوگراما و کنترل بیولوژیکی آفت ساقه‌خوار برنج در سه هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان بابل خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل افزود: در سال زراعی جاری مبارزه بیولوژیکی با آفت ساقه‌خوار برنج در سه هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان با قرارداد با دو انسکتاریوم صلح سبز و بهاران دشت در حال اجراست.

این مسئول تصریح کرد: با نمونه گیری دقیق کارشناسان پیش آگاهی و شبکه مراقبت و کارشناسان پهنه و تحلیل داده ها زمان رها سازی در این شهرستان از 27 خرداد آغاز و تاکنون در 2 هزار و 63 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان اجرا شد.

آهنگری یادآور شد: اجرای طرح ارتقاء سلامت برنج به روش مدیریت تلفیقی محصول (ICM) نیز در 763 هکتار با برگزاری کارگاهها و کلاسهای آموزشی با همکاری معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور در مازندران درحال انجام است و مبارزه بیولوژیکی به عنوان یکی از روش‌های مبارزه تلفیقی در طرح ICM بوده که در دست اجراست.

وی تصریح کرد: شهرستان بابل قطب تولید برنج استان مازندران است و سلامت محصول تولیدی و امنیت غذائی در دستور کار کارشناسان قرار دارد و نظر به اینکه استفاده از سموم خطرات زیست محیطی، از بین رفتن دشمنان طبیعی و کاهش تنوع زیستی و افزایش بیماری را ایجاد کرده است با اجرای طرح icm قدم موثری در سلامت محصول بر خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *