اجلاسیه مسئولان و مدیران مدارس حوزه علمیه استان مازندران در ساری برگزار شد

استاندار مازندران در اجلاسیه مسئولان و مدیران مدارس حوزه علمیه استان مازندران، با اشاره به این که نقش و جایگاه حوزه های علمیه در تاریخ اسلام؛ تمدنی و تمدن ساز بوده است، گفت: نقش و کارکرد حوزه در طول تاریخ اسلام مخصوصاً پس از انقلاب اسلامی مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است. ‎

یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران، ادامه داد: اینکه استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در تمام بخش‌ها مورد تأکید قرار گرفته؛ از طریق نگاشت پیوست‌های فرهنگی بوده‌است که در این مقوله باید ورود پیدا کنیم.

استاندار مازندران استفاده از دستاورد‌های پژوهشی و نیاز‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی داریم و هم بحث مسجدمحوری و اینکه مساجد را به عنوان محور تربیتی و حتی مسائل اجتماعی و اقتصادی محله قرار بدهیم را حائز اهمیت و تقویت دانست.

نوری همچنین گفت که در این اجلاسیه مواردی از ظرفیت فضا‌های اوقافی برای گسترش مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه عنوان شد، ولی آنچه مسلم است؛ حوزه‌های علمیه به این دلیل مراکز علمی هستند که پایه‌گذار آن ائمه بوده‌اند و شاخص آن‌ها حوزه‌های علمیه امام صادق ” علیه السلام ” است، لذا این الگو را می‌توانیم در بخش‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

او ادامه داد: خروجی حوزه‌های علمیه شیخ فضل الله، علامه ذالفنون، آیت‌الله جوادی آملی، و شهدایی، چون شیخ فضل الله نوری، شهید هاشمی نژاد، شهید آیت الله رئیسی، شهید آیت الله سلیمانی و همچنین خود مقام معظم رهبری و امام راحل هستند که مردم به آن‌ها اعتقاد داشته و دارند و این سبب می‌شود که ما شاهد اعتلای ایران و استقرار کامل تمدن اسلامی در جهان باشیم.

اجلاسیه مسئولان و مدیران مدارس حوزه علمیه استان مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *