ظهور اولین خوشه‌های برنج در شالیزارهای آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از ظهور اولین خوشه‌های برنج در شالیزارهای این شهرستان‌ خبر داد.
به گزارش هرازنیوز ، مهرداد فولاد اظهار کرد: به حول و قوۀ الهی اولین خوشه‌های برنج رقم طارم مازند (هاشمی مازندران) در مزرعه شالیزاری روستای قراکلا شهرستان آمل مشاهده شد.

وی افزود: این مزرعه به مساحت یک هکتار با رقم طارم مازند (هاشمی مازندران) در 15 فروردین ماه امسال نشاکاری و طی بازدید میدانی کارشناسان مرکز، ظهور اولین خوشه‌های برنج در سال جاری دراین مزرعه مشاهده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل ادامه داد: در این مزرعه آبیاری تناوبی در فاز رویشی، ادامه آبیاری با آغاز فاز زایشی و سایر توصیه‌های فنی در مراحل مختلف کاشت، داشت تا برداشت تحت نظارت کارشناس پهنه اجرا می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به عملکرد ترویجی بسیار فعال مراکز جهاد کشاورزی هشتگانه شهرستان و افزایش ضریب نفوذ دانش در بین کشاورزان، ضمن بهره‌گیری از ظرفیت علمی محققین معین مراکز پژوهشی و دانشگاهی، پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی جاری شاهد افزایش تولید این محصول استراتژیک در این شهرستان باشیم.

فولاد با بیان اینکه شهرستان آمل دارای بیش از 43 هزار هکتار شالیزار است، گفت: این شهرستان حائز رتبه برتر تولید محصول برنج در استان مازندران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *