ممنوعيت رانندگي با خودروهايي که برگ معاينه فني معتبر ندارد

سرهنگ بيکلري، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان، گفت: رانندگي با خودروهايي که برگ معاينه فني معتبر ندارد ممنوع مي باشد.

به گزارش هرازنیوز ، سرهنگ “نصراله بيگلري” در تشريح اين خبر گفت: رانندگي با خودروهايي که برگ معاينه فني معتبر ندارد ممنوع مي باشد و رانندگان بايستي وسيله نقليه ي خود را براي انجام معاينه فني به مراکز فني مجاز تعيين شده حاضر و پس از احراز شرايط لازم،برگ يا برچسب معاينه دريافت کنند.

وي ادامه داد: اين گواهي که مدت اعتبار آن و مشخصات وسيله نقليه در آن درج ميشود، بايد برسطح دروني قسمت بالاي سمت راست شيشه نصب کنند، به نحوي که براي کنترل مأموران راهنمايي ورانندگي قابل رويت باشد.

رئيس پليس راهور استان مازندران با بيان اينکه خودروهاي نو تا چهار سال پس از توليد، نياز به دريافت برچسب يا برگ معاينه فني ندارند، تصريح کرد: در شهرهايي که امکانات معاينه و آزمايش فني وجود ندارد، رانندگان وسايل نقليه براي معاينه فني وسيله نقليه خود و دريافت گواهي معاينه به نزديک ترين محلي که امکانات لازم براي معاينه وجود دارد مراجعه نمايند.

سرهنگ بيگلري افزود: مراکز مجاز معاينه فني براي خودروهايي که سالم و بدون نقص فني تشخيص داده شوند، برگ معاينه فني صادر مي کند و چنانچه ضمن معاينه، وسيله نقليه اي معيوب يا ناقص تشخيص داده شود، راننده يا مالک تنها مي تواند وسيله نقليه را تا تاريخي که در برگ اجازه نامه صادر شده به وي تسليم مي گردد، به تعميرگاه يا توقفگاه منتقل سازد و پس از رفع نقص و عيب براي دريافت معاينه مراجعه نمايد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران اظهار کرد: در مواردي که حرکت وسيله نقليه در راه هاي عمومي طبق نظر کارشناس راهنمايي و رانندگي يا پليس راه به علت معايب و نواقص فني، خطرناک تشخيص داده شود، ضمن اعمال قانون، پلاک آن اخذ و با نصب پلاک تعميري به تعميرگاه اعزام مي شود و پس از رفع عيب و نقص فني لازم است مالک يا نماينده قانوني وي براي پس گرفتن پلاک به راهنمايي و رانندگي محل مراجعه نمايد.

وي در ادامه اعلام کرد: از موارد مهم در اخذ معاينه فني سالم بودن ترمز پايي مي باشد که بايستي سرعت وسيله نقليه را به هر صورتي که بارگيري شده و در هر شيبي که باشد کاهش داده و آن را به طور سريع و مؤثر و باايمني متوقف سازد و ترمز دستي نيز بايد وسيله نقليه را به هر صورتي که بارگيري شده در شيب 16 درصد سربالايي يا سرازيري در حال توقف نگه دارد .

سرهنگ بيکلري ضمن تشکر از شهروندان و رانندگان قانونمدار خاطرنشان کرد: همکاران ما در پليس راهور در برخورد با رانندگان پرخطر که جان خود و بقيه شهروندان را در خطر مي اندازند هرگز اغماض نمي کنند و برابر مقررات برخورد خواهد کرد.

One thought on “ممنوعيت رانندگي با خودروهايي که برگ معاينه فني معتبر ندارد”
  1. سلام و عرض ادب خدمت شما
    برچسب معاینه فنی 4 سالی است که دیگر صادر نمی شود و مالک خودرو بعد از مراجعه به مراکز معاینه فنی در صورت صحت و سلامت فنی خودرو برگه(کارت) معاینه فنی دریافت می کند و هم زمان تایید معاینه فنی خودرو در سایت سیمفا هم ثبت می شود و تمام .
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *