خِجِیرِ آمِل

هرازنیوز؛  ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای شهر آمل یک روز بیاد ماندنی خواهد بود چرا که در آن به دعوت تشکل های مردمی و به میزبانی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل، اغلب مدیران طراز اول شهر به همراه تشکل های تاثیرگذار مردمی و نمایندگانی از صنایع شهر برای هم اندیشی گرد هم آمدند تا فکر چاره ای برای خروج از بحران ها و استفاده از ظرفیت های غنی منابع انسانی شهر و مشارکت مردم در جهت رشد و بالندگی شهر تاریخی آمل نمایند که با خرد جمعی بتوانند گام های بلندی در تبدیل تهدیدها به فرصت بردارند.

دراین نشست امام جمعه، فرماندار، معاون و مشاورین فرماندار، رئیس شورای شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، رئیس و معاونین شبکه بهداشت و درمان، رئیس مجتمع دانشکده های پزشکی، مدیریت پسماند شهرداری ، مدیر آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل محیط زیست استان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان را برای گفتگو با نمایندگان تشکل های مردمی همراهی نمودند.

امام جمعه آمل در این نشست با اشاره به جایگاه و اهمیت محیط زیست در آموزه‌های دینی گفت: حفظ درخت آنقدر اهمیت دارد که بنا به روایات قطع درخت حرام است.
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبیان با اشاره به تغییرات اقلیمی و لزوم تلاش هدفمند ما برای حفظ محیط زیست تصریح کرد: امیدوارم نیاید آن روز که رودخانه هراز هم همچون آرش کمانگیر افسانه شود.
در این نشست فرماندار آمل ضمن با اهمیت شمردن نقش سمن ها در رشد و توسعه جامعه، بیان داشت: سمن ها در وحله اول در احیای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در جامعه بایست تلاش نمایند و سپس در راستای کاهش‌ مشکلات اجتماعی راهکارهای قابل انجام ارائه و در ادامه به مطالبه گری بپردازند .

همچنین مدیر شرکت لبنی دوشه هراز نیز جزء حاضرین در این اجتماع وفاق ملی بود.

انجمن آرین، انجمن توسعه پایدار آمل، انجمن کوهنوردان ایران، انجمن حقوق شهروندی، انجمن دوستداران دماوند کوه، انجمن دیده بان آمارد،هیئت مذهبی آل طاها، انجمن همپا، انجمن پاک زیست، انجمن بیماران ام اس، هیئت کوه نوردی، هیئت ورزش های همگانی، خانه های محیط زیست آمل، خانه کارگر آمل در یک گفتگوی صمیمانه با مدیران شهری از بحران ها شنیدند و برای نجات زمین و احیای آب، خاک و هوا پیشنهاد دادند تا همه ی ظرفیت های سازمانی و ادارات، تشکل های مردمی، صنایع، کارخانجات و اصناف، هیئت های مذهبی، مساجد، محلات و همه ی اقشار مختلف را برای همبستگی و اتحاد و همدلی با ایحاد تشکل مردمی انجمن زمین پاک، پای کارهای مشترک در موضوع مشترک همه ی انسانها یعنی محیط زیست بیاورند.

این انجمن که با حضور همه ی اعضای گفته شده رونمایی گردید، یک حلقه ی ارتباطی بین تمامی عناصر ذکرشده خواهد بود که برای تمرکز ، برنامه ریزی و اقدام مشترک با حفظ استقلال تشکل ها و تسهیل در عملکرد سازمان ها در قالب یک گروه اجرایی کنار هم قرار خواهند گرفت.

برای آگاهی از شرح وظایف، اهداف و راهبرد این انجمن، خبرهای مربوط به آن را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *